והדרת פני זקן, גרסת הבנקים: יחויבו לקדם קשישים ונכים לתחילת התור במענה הטלפוני

והדרת פני זקן, גרסת הבנקים: יחויבו לקדם קשישים ונכים לתחילת התור במענה הטלפוני

לא רק עדיפות בתור הפיזי, כעת תידרש גם עדיפות בתור למענה הטלפוני לקשישים ולבעלי מוגבלויות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בד בבד עם המעבר לבנקאות דיגיטלית, נסגרו סניפי בנק רבים ועמדות טלרים צומצמו. התוצאה היא שקשישים רבים מתקשים להתנהל מול הבנק משום שאין להם נגישות לאינטרנט או לאפליקציות, והם זקוקים למענה אנושי .

אלא שכידוע, כאשר מחייגים לבנק נתקלים במענה אוטומטי ולעתים ההמתנה ממושכת ומייגעת.

היום הוציאה המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, דרישה מהבנקים ולחברות כרטיסי אשראי לאפשר ללקוחות קשישים (מעל גיל 80) לקבל קדימות בהמתנה למענה אנושי בטלפון.

ההנחיה תקפה גם ללקוחות עם מוגבלויות.

כזכור, וכפי שפורסם כאן בפואנטה, במרץ השנה אושר על ידי מליאת הכנסת חוק שלפיו אזרח ותיק מעל גיל 80 שיבקש זאת, יקבל זכות ראשונים בתור (פיזי) לשירות ציבורי.

ההנחיה הנוכחית לבנקים אמורה להוות צעד משלים לחקיקה זו והיא מגיעה ביוזמת הפיקוח על הבנקים.

עם זאת, קשה שלא לתהות מדוע צריך להגביל את הגיל ל-80 ומעלה, שהרי גם לפני כן מדובר באנשים שכוחם כבר אינו במותניהם, ואפשר היה ללכת לקראתם קצת יותר.

בהודעת הפיקוח על הבנקים לא פורט כיצד בדיוק תתבצע העברת הקשישים והנכים לראשית התור וכיצד הם יאותרו.

בתשובה לשאלה כיצד מתכוונים בפיקוח על הבנקים לפקח על ביצוע ההנחיה, נמסר כי ההנחה היא שהבנקים יצייתו, ובכל מקרה, יהיו ביקורות פתע כדי לוודא שההנחיה מתבצעת.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות