האם איסתא מטעה את הצרכנים? כמה באמת עולה לינה בחדר זוגי?

האם איסתא מטעה את הצרכנים? כמה באמת עולה לינה בחדר זוגי?

התובע הזמין לילה לאדם בחדר זוגי – אך שילם על זוג בחדר זוגי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נניח שאתם רוצים להזמין חדר במלון באילת. נניח שאתם נכנסים לאיסתא ומוצאים מלון, וליד הפרסום מצוין שהמחיר עומד על 500 שקל לאדם ללילה בחדר זוגי.

כמה לדעתכם תשלמו על לילה שאותו הזמנתם רק עבור עצמכם, ולא לזוג?

התשובה היא 1,000 שקל.

והתשובה הזאת מפתיעה לקוחות רבים, ביניהם לקוח של איסתא, שהזמין לאחרונה מלון באילת. הוא הגיע לבדו אך נדרש לשלם כפול.

הלקוח הגיש בקשה לייצוגית נגד החברה, ת"צ 70325-07-17, באמצעות עו"ד יוחי גבע, על הטעיה בפרסום.

התובע הזמין לינה במלון ישרוטל המלך שלמה באילת, כשבפרסום של איסתא נכתב שהמחיר הוא 373 שקל לאדם בחדר זוגי. הוא הזמין שני לילות, וכשהגיע לשלם, נדרש לשלם 746 שקל עבור כל לילה – במקום 746 שקל עבור שני לילות. הסיבה: "לא ניתן להזמין חדר לאדם יחיד – המחיר תקף לזוג". בשורה התחתונה, הוא שילם 1492 במקום 746 שקל.

יש להדגיש שהתביעה נסובה לא על החובה לשלם על חדר זוגי – אלא על הטעיה בפרסום.

הניסוח בפרסומי החברה בפירוש מבהיר כי המחיר הוא לאדם בחדר זוגי ללילה – וכל קורא סביר מבין שזה המחיר ואין בלתו. אין כל אזכור לכך שאדם יחיד בחדר זוגי ישלם מחיר כפול.

זאת, בניגוד לאופן שבו מפרסמות חברות אחרות, כמו אופיר טורס למשל, את פרטי ההזמנה באופן שאינו משאיר מקום לספק לגבי העלות הסופית. 

לפי התביעה, 25% מהמזמינים מגיעים בגפם, ולפי התחשיב שהוצג שם, הנזק לצרכנים מוערך ב-50 מיליון שקל.

תגובת איסתא: "התביעה טרם הגיעה לידינו. לכשתגיע, נלמד את פרטיה".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות