האם המבצעים באמזון פיקטיביים? ארגון צרכנים אמריקני בדק 1000 מבצעים ונחשו מה הוא מצא - פואנטה

האם המבצעים באמזון פיקטיביים? ארגון צרכנים אמריקני בדק 1000 מבצעים ונחשו מה הוא מצא

רשות הסחר האמריקנית בודקת את תלונת ארגון הצרכנים האמריקני consumer watch dog, הטוען שאמזון מוליכה את הצרכנים שולל עם מבצעים פיקטיביים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשבוע שעבר ציינה אמזון את יום המכירות השנתי החגיגי שלה, שמבטיח מחירי מבצע מטורפים על אלפי מוצרים (Amazon Prime Day).

אך האם המבצעים של ענקית הקניות אכן כה אטרקטיביים? ארגון הצרכנים האמריקני Consumer Watch Dog בדק ביוני 1,000 מבצעים שונים, וגילה מסקנות מטרידות:

ב-46% מהמקרים המחירים שלפני המבצע היו נמוכים יותר ב-90 הימים שקדמו למבצע.

ב-80% מהמקרים אמזון טענה שהמחיר לפני המבצע היה גבוה יותר מכפי שהוא באמת היה.

ב-84% מהמקרים המחיר שהוצג כמחיר הקודם – מעולם לא היה המחיר הקודם.

במילים אחרות, מדובר בהטעיה של הצרכנים, והארגון התלונן על אמזון בפני רשות הסחר הפדרלית האמריקנית אשר בודקת את הנושא.

בחודש שעבר הודיעה אמזון כי בכוונתה לרכוש בכ-14 מיליארד דולר את רשת מזון הבריאות הענקית Whole Foods, וארגון הצרכנים דורש מרשות הסחר שלא לאפשר את המכירה עד שאמזון תתקן את דרכיה.

לסוכנות הידיעות רויטרס לא נמסרה תגובה מרשות הסחר. מאמזון נמסר כי בבדיקה של הארגון נפלו פגמים.

באמזון אומרים כי הם מוודאים את מחירי המחירון שמוסרים הספקים והמוכרים ומצליבים את הנתונים עם המחירים המקובלים באמזון ואצל משווקים אחרים.

 

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות