בקשה לייצוגית: הכמות בוודקה אבסולוט פחתה מ-750 ל-700 מ"ל

בקשה לייצוגית: הכמות בוודקה אבסולוט פחתה מ-750 ל-700 מ"ל

צרכן קבוע של וודקה אבסולוט, המשווקת ע"י טמפו, גילה לפני מספר חודשים שהבקבוק שרכש מכיל 700 מ"ל – אך המחיר לא השתנה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם צרכנים של וודקה אבסולוט, ייתכן שחשתם שהבקבוק נגמר מהר יותר. זה לא במקרה, אלא משום שהכמות בבקבוק פחתה, והוא מכיל 700 מ"ל ולא 750 מ"ל – כפי שהיה במשך שנים.

כעת מוגשת בקשה לתביעה ייצוגית נגד טמפו, משווקת המוצר, על-ידי לקוח שרכש בקבוק של וודקה אבסולוט 700 מ"ל בעודו טועה לחשוב שהוא משלם על בקבוק של 750 מ"ל.

ייצוגית: וודקה אבסולוט יותר קטנה, אבל באותו מחיר

לפי התביעה (10112-07-17) ל"מרות שהמוצר המוקטן משווק באריזה המשקפת הפחתת כמות של כ-7%, ומפו לא טרחה לציין את הדבר על אריזת המוצר – וזאת בניגוד לחוק.

יתרה מכך, החוק לא רק מחייב ליידע את הלקוחות בדבר הפחתת הכמות, הוא אף מחייב לכתוב את שיעור ההפחתה בהבלטה ובגודל אותיות דומה לאותיות שם המוצר.

מה גם, שהמוצר באריזתו החדשה והמוקטנת דומה להפליא (שלא לומר זהה) למוצר באריזתו המקורית".

הבקשה לייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו באמצעות עו"ד עמירם טפירו ועו"ד רביד ברנר.

לפי התביעה, התובע הייצוגי הוא צרכן קבוע של מוצרי טמפו  מזה שנים מספר, בין היתר, וודקה אבסולוט. לדבריו, הוא הוטעה לחשוב שהוא קונה את המוצר המוכר לו, אך למעשה קנה הוא את מוצר אחר בגודל שונה זאת מבלי שהדבר הובא לידיעתו.

המוצר באריזתו בגודלו המקורי נמכר במחיר של כ-65-100 שקל, בעוד שהאריזות המוקטנות נמכרות בכ-55-100 שקל- כך שהמחיר לא יכול היה להעיד על השינוי בתכולה.

עוד לפי התביעה, טמפו השקעות בע"מ הינה אחת מהחברות המובילות בישראל לשיווק משקאות חריפים ושתייה בכלל.

הכנסות החברה לשנת 2015 עמדו על כ-1.1 מיליארד שקל, מתוכן עמדו הכנסות החברה בגין מכירת משקאות אלכוהוליים בלבד (ללא יין) על כ-465,000 מיליון שקל.

על פי הצהרותיה של טמפו ולפי דוחותיה הכספיים, היא מחזיקה בנתח שוק של 18.7% מתוך כלל מכירות מוצרי הוודקה בישראל. "המוצר עצמו מכונה בפרסומיה של המשיבה כ"פרימיום וודקה הנמכרת ביותר בעולם", נכתב בבקשה.

אומדן סכום התביעה הייצוגית הוא 6 מיליון שקל.

תגובת החברה

מחטיבת האלכוהול של טמפו נמסר כך: "כתב התביעה טרם הגיע לידנו. לאחר שהוא יתקבל, נלמד אותו ונגיב לבית המשפט כמקובל לגופו של עניין".

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות