סוף סוף אפשר להשוות בין סופר-פארם לרשתות השיווק, בשלב זה באפליקציית פרייסז

סוף סוף אפשר להשוות בין סופר-פארם לרשתות השיווק, בשלב זה באפליקציית פרייסז

צרכנים שינצלו את השקיפות שנכפתה על רשתות הפארם, יוכלו לחסוך לא מעט כסף

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שקיפות היא לא ממש הצד החזק של רשתות הפארם, אך מחירים גבוהים – בהחלט כן.

לפי החוק, שתי רשתות הפארם – סופר-פארם וניו פארם – היו אמורות לאפשר כבר מתחילת יולי צפייה במאגר המחירים שלהן באמצעות אפליקציות, אך נכון לעכשיו רק סופר-פארם עמדה בכך וסיפקה את מאגר הנתונים.

כמו במקרה של מאגרי המחירים של רשתות המזון, גם במקרה של רשתות הפארם הצרכן הפשוט לא יכול להשתמש לבד בנתונים, אלא זקוק לגורם שיבצע עבורו את תרגום הנתונים למנוע השוואתי. מדינת ישראל השאירה את הדבר הזה בידי חברות פרטיות, ולמרבה המזל יש כמה כאלה שמפעילות אפליקציות ומנועי השוואה – MySupermarket, פרייסז, זאפ ו-CHP.

אז איפה תוכלו לראות ולהשוות כרגע את המחירים בסניפי סופר פארם, וכך לדעת אם משתלם יותר לקנות את השמפו ואת משחת השיניים שלכם ברשתות השיווק למשל?

נכון להיום, המחירים בכל סניפי סופר פארם זמינים באתר ובאפליקציית פרייסז (pricez), שמאפשרת לגולשים לבחור את הסניפים ואת המוצרים שמעניינים אותם ולבדוק כמה הם עולים בכל סניפי סופר פארם ובסניפי רשתות השיווק. בשבוע הבא אפשר יהיה כנראה למצוא את הנתונים גם באפליקציית MySupermarket.

ומה עם נתוני רשת ניו פארם? למעשה, שמונה ימים בלבד לפני המועד שבו היה המאגר אמור להימסר, ביקשה רשת ניו פארם מהרשות ארכה, וברשות להגנת הצרכן ממש לא ראו זאת בעין יפה. הם הוציאו נגד ניו פארם התראה לפני עיצומים בגובה של כ-1.147 מיליון שקל. המשמעות היא שאם תתבצע הפרה נוספת – הרשת תיקנס בסכום גבוה יותר.

כך עושקים את הצרכן הישראלי

נתונים שפרסם לאחרונה משרד הכלכלה ועוד לפני כן משרד האוצר, מגלים כי הישראלים משלמים הרבה יותר מדי כסף על מוצרי הטיפוח והפארם, בטח ובטח בהשוואה למחירים באירופה ובארה"ב.

השחקנים בענף הזה נחלקים ליבואנים ולמשווקים, כשבקרב המשווקים יש דומיננטיות לסופר פארם ולניו פארם.

לאחרונה הודיע משרד הכלכלה כי הוא ינקוט שורת צעדים להגברת התחרות בענף הפארם – כשחלק מהצעדים מוגדרים כיצירת שיימינג למי שמפקיע מחירים (איך זה ייעשה? קראו בכתבה המלאה).

סופר-פארם השיקה גם אתר משלה

לאחרונה, באיחור מאוד לא אופנתי, השיקה סופר-פארם גם אתר סחר משלה.

למרבה הפלא, בניגוד לאתרים של רשתות שיווק כמו רמי לוי או רשתות אופנה כמו קסטרו – כדי להיכנס לאתר חייבים להירשם ולמסור הרבה מאוד פרטים – מה שללא ספק גורם לפגיעה בפרטיות הגולש משום שכל המידע הזה נשמר במאגרי המידע של סופר-פארם.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות