בשנה הבאה: הממשלה לוקחת אחריות על הצהרונים. איפה ישלמו 500 שקל בחודש ואיפה 50 שקל?

בשנה הבאה: הממשלה לוקחת אחריות על הצהרונים. איפה ישלמו 500 שקל בחודש ואיפה 50 שקל?

מעבר לסבסוד המשמעותי במחיר, הרפורמה כוללת את כניסת משרד החינוך לתפקיד הגוף המפקח על התוכן ועל התזונה בצהרונים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מתכננים לרשום את הילדים לצהרון בשנה הבאה, תשלמו הרבה פחות ממה ששילמתם עד כה.

החל מהשנה הבאה משרד החינוך לוקח אחריות על הצהרונים עד כיתה ב', והרפורמה תתבטא הן במחיר הצהרון והן בתכנים ובמזון.

ככלל, וכפי שפורסם בפואנטה לאחרונה, במסגרת תוכנית "נטו משפחה" נקבע מחיר מירבי לצהרונים – 650 שקל בחודש, עד השעה 16:00, כולל ארוחה חמה ושני חוגים.

לפי הרפורמה הנוכחית, הממשלה לא רק תסבסד את הצהרונים בסכום שנע בין 150 ל-600 שקל (בהתאם למקום המגורים), אלא גם תפקח על התכנים ועל המזון – וזאת בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות.

כך, באשכולות שמוגדרים על-ידי הלמ"ס 1-3, כמו ירושלים, בית שמש, רהט, צפת, נתיבות ובני ברק, ישלמו ההורים על צהרון רק 50 שקל בחודש, ואילו משרד החינוך יוסיף עבור כל ילד 600 שקל נוספים לחודש. ביישובים המוגדרים "אשכול 4", כמו נצרת, עכו, לוד, דימונה ורמלה, ההורים ישלמו 350 שקל בחודש ומשרד החינוך יוסיף 350 שקל.

באשכול 5 ו-6 ההורים ישלמו 350 שקל ומשרד החינוך 300 שקל בחודש. אשכולות אלה כוללים למשל את נתניה, נהריה, אילת, בת ים, קריית מוצקין, קריית ביאליק ופתח תקווה.

באשכול 7, שכולל למשל את נס ציונה, חיפה ורמת גן, ההורים ישלמו 450 שקל, ובאשכולות 8,9 ו-10 ההורים ישלמו 500 שקל בחודש ומשרד החינוך יוסיף 150 שקל לחודש. אשכולות אלו כוללים את רעננה, גבעתיים, מודיעין, תל אביב וכפר סבא.

לצורך הפעלת התוכנית, הקצה משרד החינוך 1.3 מיליארד שקל.

היא תפעל במוסדות הרשמיים, במוסדות מוכרים שאינם רשמיים ולתלמידי החינוך המיוחד  אשר מסיימים את יום הלימודים עד השעה 14:30.

כאמור, משרד החינוך יפקח על רמת השירות, המענה החינוכי והסטנדרטים הפדגוגיים.

בכל צהרון יינתנו שני חוגים (בתחומי האומנויות, הספורט, החינוך הסביבתי ומעורבות חברתית). הרשויות המקומיות יכולות לבחור להוסיף חוגים, אך העלות המרבית לא תעלה על 950 שקל בחודש.

היום הוציא משרד החינוך קול קורא לרשויות המקומיות להצטרף לתכנית.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות