אפליקציית ספונטיקס מאפשרת לרכוש כרטיסים למופעים בעשרות אחוזי הנחה. מה תמצאו שם?

אפליקציית ספונטיקס מאפשרת לרכוש כרטיסים למופעים בעשרות אחוזי הנחה. מה תמצאו שם?

החל מהצגות ילדים בחצי מחיר ועד הצגות של בית לסין ב-70% הנחה, ללא עמלה מהלקוחות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה דעתכם על כרטיס להצגה של בית לסין במחיר של 70 שקל במקום 220 שקל? הייתם מתנגדים לראות סטנד אפ במחיר של 20 שקל לכרטיס?

אפליקצייה חדשה, ספונטיקס (Spontix) – מאפשרת למצוא כרטיסים למופעי מוזיקה, תאטרון, סטנד-אפ, ילדים, ספורט, אופרה, קולנוע ומחול – בעשרות אחוזי הנחה. 

מדובר בדרך כלל בכרטיסים שלא נמכרו עד יום-יומיים לפני המופע, כשהמכירה נפתחת 48 שעות לפנו המופע.  

הצרכנים מזמינים את הכרטיסים דרך האפליקציה, כשהחיסרון היחיד הוא שהמקומות אינם מסומנים, כך שהם לא יודעים היכן באולם הם יישבו. את הכרטיסים עצמם הם מקבלים רק בקופה.

היתרון, כמובן, הוא המחיר הנמוך שהופך לפתע את התרבות להרבה יותר נגישה.

היום, למשל, אפשר למצוא באפליקציה כרטיסים להצגה "האריה שאהב תות" באולם ויקס ברחובות במחיר של 44 שקל לכרטיס, במקום ב-75 שקל, וכרטיסים להצגה "המוגבלים" של בית לסין, בכיכובם של ענת מגן-שבו, יורם טולדנו ויניב ביטון, ב-70 שקל לכרטיס במקום ב-220. 

למעשה, הרעיון הזה של מכירת כרטיסים מוזלים ברגע האחרון אינו חדש, ואנחנו מכירים אותו מניו יורק ומלונדון למשל. הקונספט הזה עובד מצוין גם בתחום התיירות – שם יש אתרים ואפליקציות רבות שמציעות מחירים נמוכים לכרטיסים וחבילות של הרגע האחרון.

לדברי דורון ביז'ונר, שותף מייסד ומנכ"ל של אפליקציית ספונטיקס, מה שמייחד את האפליקציה הוא ההיקף הרחב של מופעים מז'אנרים שונים – החל מאופרה ועד מופעי ילדים: "ההנחות נעות בין 40%ל-90% ממחיר מלא של כרטיס. הנחה שכיחה היא של 60%. לפעמים אפשר לראות הצגה ב-20 שקל, כמו כרטיס לצוותא להצגה מלך ישראל".

-האם מאחר שהכרטיסים אינם מסומנים, זוג עלול לשבת בנפרד?

ביז'ונר: "לא. זוג כרטיסים תמיד יהיה צמוד, כך שזוג רוכשים תמיד יישב יחד".

לדבריו, ההושבה היא על בסיס מקום פנוי, ולכן המחירים נמוכים, אך ברוב המקרים המפיקים רואים בלקוחות האלה קהל חשוב ולכן ישתדלו לתת להם מקומות טובים ככל האפשר. 

עוד הוא אומר כי אפשר גם להשיג כרטיסים למופעים מאוד מבוקשים: "אנחנו לא מוכרים רק כרטיסים להופעות שלא נמכרו, אלא גם להופעות מאוד מבוקשות – קורה אחת לשבוע שמפיק משריין כרטיסים להופעות סולד אאוט. זה משרת עבורם את המטרה של הגעה לקהלים חדשים".

-כמה פעמים ביום אתה ממליץ לבדוק באפליקציה או באתר אילו כרטיסים יש?

ביז'ונר: "אני ממליץ לבדוק כמה פעמים ביום, כי זה משתנה מרגע לרגע. שעות אחרי הצהריים הן שעות השיא, ובסופ"שים צריך להזדרז".

מתי מומלץ לחפש הצגה לשבת בבוקר?

ביז'ונר: "הצגות של שבת בבוקר נפתחות בשישי בבוקר. יש הצגות שיש להן כרטיסים 48 שעות לפני המופע, וכשמדובר במופעי ילדים – המכירה נפתחת 24 שעות לפני המופע".

קראו עוד כתבות שיחסכו לכם כסף באתר פואנטה:

איך התחיל המיזם?

ביז'ונר: "זה התחיל מהופעה שהייתי בה בהרצליה והיה חצי ריק. אני כלכלן במקצועי. הבנתי שאפשר ליצור win-win לכל הצדדים", מסביר ביז'ונר, שחבר לשם הקמת המיזם לשותפו יונתן וולוברסקי. "מבחינתנו, אמנים צריכים להופיע מול מקום מלא, אנחנו רואים לנגד עינינו את האמנים. פיתוח האפליקציה נמשך חצי שנה והיא פעילה כחודשיים וחצי.  עובדים עם מעל 70 מפיקים בכל רחבי הארץ. יש לה למעלה מ-20,000 הורדות ובתקופה הקצרה שאנחנו קיימים חסכנו לציבור הישראלי ב-300 אלף שקל".

 מהן ההופעות הכי מבוקשות?

ביז'ונר: "ההופעות הכי מבוקשות הן הצגות תאטרון, הצגות ילדים וסטנד אפ". 

וממה אתם מרוויחים?

ביז'ונר: "אנחנו לא גובים דמי טיפול או עמלת רכישה, כלומר, לא לוקחים שקל נוסף מהלקוחות מעבר למחיר הכרטיס. אנחנו גובים עמלה מהמפיקים. זה מתוך אידיאולוגיה, כי באמת אין לזה הצדקה".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות