קצבאות ביטוח לאומי הוקדמו, סניפי הבנקים יהיו פתוחים למספר ימים

קצבאות ביטוח לאומי הוקדמו, סניפי הבנקים יהיו פתוחים למספר ימים

בשל משבר הקורונה, הוקדם תשלום רוב קצבאות ביטוח לאומי. בפיקוח על הבנקים הנחו את הבנקים לפתוח סניפים ובדואר ישראל ישלחו לגמלאים כרטיס נטען. פואנטה עם הפרטים

קצבאות ביטוח לאומי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לאור משבר הקורונה וכדי להקל על המבוטחים, החודש הוקדם תשלום קצבאות ביטוח לאומי. הקצבאות שהוקדמו הן: אזרח ותיק, שאירים, נכות כללית, שירותים מיוחדים, ילד נכה, דמי מזונות, נפגעי עבודה, ניידות, סיעוד, שיקום ואסירי ציון.
הקצבאות שולמו לחשבון הבנק ביום שישי, 27.3.2020.

אמנם, כל תושבי המדינה נתונים בהסגר בשל התקנות לשעת חירום, ואמנם שעות הפעילות של הבנקים צומצמו, אולם יש מאות אלפי ישראלים שזקוקים כעת לקצבאות ביטוח לאומי כאוויר לנשימה. לכן, הבנקים יפתחו בימים הקרובים את כל הסניפים בהם יש שירותי קופה, לצורך משיכת הקצבאות במזומן.

פואנטה

קבלת קצבאות ביטוח לאומי בבנקים

הפיקוח על הבנקים הודיע כי הוא הנחה את כל הבנקים לפתוח סניפים שבהם יש שירותי קופה, כדי לסייע ללקוחות מקבלי הקצבאות, שאין ברשותם כרטיס חיוב למשיכת מזומנים או לביצוע עסקאות.

הקופות נפתחו ביום שישי וייפתחו ביום ראשון, בהתאם ליום הפתיחה של הסניפים בשגרה, וכולן יהיו פתוחות גם ביום שני, 30.3.20, ללקוחות אלו בלבד.

לאחר מכן, החל מיום שלישי, 31.3 ואילך, הפעילות בסניפים תחזור לפעילותה בעת הנוכחית, באמצעות סניפי הגרעין בלבד.

כמו כן, הבנקים שלחו ללקוחותיהם מקבלי הקצבאות כרטיסי דביט, על מנת להימנע מהצורך להגיע לקופות. חלקם כבר הגיעו וחלקם יגיעו במהלך הימים הקרובים.

מסכה רפואית

שעות פעילות הבנקים בתקופת הקורונה

כפי שפרסמנו כאן במדור הכסף שלנו באתר הצרכנות פואנטה, שעות פעילות הבנקים צומצמו ורוב סניפי הבנק סגורים לאור הנחיות הסגר. עם זאת, הבנקים עונים כמובן להגדרה "מקום עבודה חיוני", כך שהם עובדים במתכונת מצומצמת.

שירותי קבלת קהל בבנקים אפשריים בסניפים ייעודיים בלבד, אשר מתמקדים בשירותים דחופים וחיוניים. עשויה להיות הגבלה על קבלת שירותים שאינם הכרחיים, כגון: העברת חשבון בנק, סגירת חשבון, שחזור מסמכים היסטוריים וכיו"ב. 

הפיקוח על הבנקים ממליץ להימנע מהגעה מיותרת לסניפים, ולבצע ככל הניתן, כל פעולה שניתן, בערוצים דיגיטליים או המוקד הטלפוני של הבנק.

כאן מפורסמת רשימת סניפי גרעין הזמינים לציבור הרחב

כאן מפורסמת רשימת המוקדים הטלפוניים של התאגידים הבנקאיים​

מה קורה במקרה של שיק ללא כיסוי?

הפיקוח על הבנקים הוציא הנחיה לתת יחס מקל במקרה של שיק ללא כיסוי. לפי ההנחיה, תאגיד בנקאי ובנק הדואר ישהו הגבלה של חשבון ובעליו בשל שיקים שסורבו מחמת אי כיסוי מספיק, החל מיום 04 במרץ 2020 ,ובהתאם לתקופה הקבועה בחוק.

קבלת קצבאות בבנק הדואר

כפי שפרסמנו במדור קצבאות כאן בפואנטה, אזרחים ותיקים יקבלו את קצבת הזקנה שלהם באמצעות כרטיס נטען של הדואר.

גם שעות הפעילות בדואר צומצמו, אך מי שמעדיף לקבל את הקצבה באופן אישי ולא באמצעות כרטיס נטען – יכול להגיע לסניפים הפתוחים. בדואר מציינים כי שעות הפעילות יוארכו לצורך זה.

היכנסו לכתבה על קבלת קצבאות זקנה בכרטיס נטען >

היכנסו לכתבה על שעות פעילות הדואר >

היה לכם מעניין? אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לספק מידע מועיל, אתם צריכים רק לעשות לייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

עוד מידע על קורונה בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות