אני והמותג שלי... למה מיתוג אישי חשוב היום יותר מתמיד?

אני והמותג שלי… למה מיתוג אישי חשוב היום יותר מתמיד?

יש לכם עסק? מיתוג אישי הוא כלי הכרחי בעולם העסקי, במיוחד היום. איך עושים את זה? קבלו טיפים מהמאמנת דנה אלון במאמר אורח בפואנטה

מיתוג אישי
דנה אלון: מאמנת למיתוג אישי ועסקי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מאת: דנה אלון, מאמנת למיתוג אישי

בעידן שבו מיתוג אישי מתחיל מגילאים מאוד צעירים, גם אתם כבעלי עסק חייבים לעבוד על המיתוג האישי שלכם. אתם צריכים לשווק את המוצר שלכם, ויותר מזה, המוצר הוא אתם, וכעת אתם צריכים להתחיל בתהליך מיתוג אישי.

כמי שעבדה כל חייה עם מותגים מובילים, אחד הכלים החזקים בשיווק הוא המיתוג (branding). מיתוג הוא בידול!

כיום, צעירים יודעים להביע את עצמם ולהדגים את הכישורים שלהם בכל המדיות בצורה ויזואלית וטקסטואלית – וזה בדיוק האתגר. בעידן של שפע בכל תחום ובעולם שבו כולם נראים טוב ו"עוברים מסך", אתם צריכים לבלוט. איך עושים את זה? באמצעות "מיתוג מחובר ערכים".

כישורים טכניים הם כבר מזמן לא מהווים את הסיבה להעדפה, אלא הסיפור שעומד מאחוריהם. הסיפור הזה גורם לצד השני להתחבר לאישיות, לסיפור המותג, למהות, לאותנטיות (בתקווה שאינה רק ויזואלית).

פרסמו גם אתם מאמר אורח בפואנטה >

מיתוג אישי – אם כבר להיות מוצר, עדיף להיות מותג!

במקום להציע את עצמכם כעוד מוצר, המוצר שלכם יכול להתחיל לקיים מערכת יחסים ולפתח קשר עם לקוחות פוטנציאלים. יצירת קשר כזה נקראת מיתוג.

זו אחריות שלנו לדעת לספר את הסיפור של המותג שלנו. 

איך עושים מיתוג עצמי?

אימון למיתוג ככלי שימושי בחיינו בכלל ובמיתוג עסק או מיתוג עצמי בפרט, עוזר לסנכרן ולבנות את המיתוג מ"בפנים" החוצה ולא להפך.

אנחנו כל היום עוסקים במיתוג. בעסק, בהצגה עצמית בכל מערכת יחסים מציגים סיפור, מסכה. אולם, מיתוג לא יכול לשקר. אם יש פער בין מי שאנחנו לבין האופן שבו אנחנו מציגים את עצמנו, הפער יהיה חזק ממילים.

אימון למיתוג מצמצם את אותו פער. מיתוג נכון "עושה לנו שקט" והוא מבוסס על מי אני באמת ומה הערך והבידול שלי!

אימון למיתוג מעלה אפקטיביות, כי אחרת הכל נראה יפה אבל בעצם זה רק "ליד" …

לבעלי עסקים שהם העסק (נותני שירותים), חשוב במיוחד לבסס את המיתוג על מי שהם באמת. כלים עסקיים כמו אתר, כרטיס ביקור ולוגו, יכולים להיראות מרשימים ומשכנעים – אבל אין בהם טעם אם הם לא משקפים את בעל העסק ואת הערך המוסף שהוא מביא איתו.

מאמר אורח

למה זה כל כך קשה?

מיתוג אישי הוא אתגר משום שלרוב, מה שכל כך מייחד אותנו נראה לנו כל כך טבעי, עד כי אנו לא מייחסים לו חשיבות. אנחנו מכניסים אותו ישירות ל"מגירה של השטויות" והמובן מאליו.

אימון למיתוג הינו כלי חד, נקודתי מכוון מטרה כדי ליצור הצעת ערך ייחודית שנכונה לנו ולא לתחום שלנו.

לרוב, דווקא הערך אישי שבעל העסק לוקח כל כך מובן מאליו ומכניס אותו ל"מגירה של השטויות", הוא זה שמייצר את אותו בידול (דגל).

מטרת אימון למיתוג אישי היא מיקוד ויצירת מסר עקבי מכוון למטרה. באמצעות האימון, אנו מתחברים לעצמנו ולעוצמות שלנו מבפנים החוצה, ולא להפך.

איפה ולמי אימון למיתוג יכול לתת ערך?

אימון למיתוג נותן ערכים של פוקוס, חיסכון ואפקטיביות. הוא חיוני בכל מקום שבו אנחנו צריכים להציע עצמנו, ולמעשה אנחנו המוצר.

  • המיתוג נותן ערך כשבעל העסק הוא העסק ויש חשיבות גדולה למיתוג מבוסס ערכים
  • המיתוג האישי נותן ערך לעצמאים שחשוב להם להיות אפקטיביים בפגישה שלא רוצים לפספס
  • מיתוג אישי נותן ערך לשכירים בראיונות עבודה חשובים
  • מיתוג אישי נותן ערך כשאנחנו מגישים הצעה עסקית שחשוב לנו שתהיה ברורה עם מינימום "רעשים".

אימון למיתוג לבעלי עסקים שהם העסק

הנה חלק מההיגדים שאני שומעת במהלך עבודתי עם אנשים שמחזיקים עסק:

  • "אני מרגיש שאני עושה ועושה, משקיע ומוציא כספים, אבל משהו לא עובד"…
  • "לא יודעת להגדיר כמה אני שווה כספית. חוסר ההגדרה עובר ללקוח"…

כשבעל העסק הוא העסק המציע עצמו כמוצר או השירות, יש מתאם גבוה בין בעל העסק לעסק.

אם יש פער בין מי שאנחנו לבין הדרך שבה אנו מציגים עצמנו, אז הכל יפה, נכון, אסתטי ונראה טוב, אבל זה לא יעבוד לנו. יותר מכך, ייווצר פער גם בדרך בה תופשים אותנו.

אימון למיתוג הוא כלי חד, נקודתי מכוון מטרה כדי ליצור הצעת ערך ייחודית, מבודלת שנכונה לנו ולא לתחום שלנו.

אימון למיתוג מחבר אותנו לערך שלנו ולעתים המחיר שהוא נגזר ממנו כמייצג ערך.

שלבים לבניית מותג

מי? מה? למה? ערכים והבטחה

את תהליך העבודה על מיתוג בכלל, ועל מיתוג אישי בפרט, תתחילו בזיהוי הערכים שלכם. מתוך הערכים האלה, תיבנה ההבטחה הייחודית שלכם (הדגל).

כשמנכסים הבטחה, חשוב מאוד לבנות אותה על הערכים שלכם ולא על הצרכים שלכם. כלומר, שאלת המפתח היא "מי אני", ולא "את מי אני רוצה להראות".

מהו הדגל שלכם?

כשהעסק הוא אנחנו, לרוב אנחנו מוצאים עצמנו מנותקים מהערכים, מההישגים, מהעוצמות, מהכישורים שלנו. אנו לוקחים אותם כמובן מאליו דווקא בגלל שבאים לנו בטבעיות.

חישבו מה הנחת היסוד שמכוונת את אותם דברים ל"מגירה של השטויות" (שטויות בעיני המתבונן כמובן)?
– "אם לא התאמצתי ממש, אז זה לא שווה"
– "זה מי שאני, זה לא עושה אותי מיוחד"

כל תוכנית העבודה, התמחור, שיתופי הפעולה וכד', ייגזרו מאותו הדגל שיבדל את בעל העסק.

בדיקת רעשי תקשורת

"אם אתה צריך להגיד לאנשים שאתה דבר כלשהו, אתה לא" (מרגרט תאצ'ר)…

מה אתם משדרים? האם יש פער בין מה שאתם חושבים על עצמכם למה שאומרים עליכם? מחקרים הוכיחו רק כ-7% מהתקשורת עוברת במילים.

מיתוג לא יכול לשקר. אם יהיו פערים בין מה שאני משדרת לבין מי אני באמת, זה לא יעבוד.

העבודה על מיתוג אישי זה לעבוד על ה-Being ולא רק על ה-doing. לשמור על תדר אחיד.

לקבלת פרטים על פרסום מאמר אורח בפואנטה

     

    למי? מי הלקוח שבעל העסק רוצה למשוך אליו?

    כדי שהלקוח ידע מי האיש המתאים לו, בעל העסק חייב לדעת מי הלקוח ומי קהל היעד המתאים לו. עם מי הוא רוצה ומעדיף לעבוד, ולא רק עם מי הוא יכול לעבוד.

    חשוב לשים את נעלי הלקוח ולהצליח להתבונן מנקודת המבט שלו.

    על בעל העסק לבנות את הפרסונה ממש כמו דמות אנושית. מה היא אוהבת, מה הדעות שלה, מה חשוב לה, מה מפריע לה, מה משמח אותה. הרבה יותר קל לקבל החלטות שיווקיות ועסקיות כשאני מכיר את קהל היעד שלי ומצליח לחיות אותו כדמות ולא כאוסף נתוני למ"ס.

    הנקודה הזו חשובה וממנה ייגזרו שתי שאלות נוספות:

    • איפה נמצא אותו קהל?
    • איך לדבר עם הקהל?

    כשבעל העסק מכיר וחי את הלקוחות שלו, הוא יכול לקבל החלטות על ערוצי השיווק שנכונים להם. הוא מזהה את הצעות הערך שימשכו אותם אליו, איך לדבר איתם, מה רלוונטי עבורם ועוד. אז כל הפעולה נהיית אפקטיבית ונכונה לבעל העסק ולקהל שלו, ולאו דווקא לתחום הפעילות או למקצוע שבו הוא פעיל. חיסכון ואפקטיביות!

    BE ולא DO

    "Always BE marketing" (טרי לוין) – שימו לב, זה BE ולא DO. בעלי עסקים נותני שירות אפקטיביים מצליחים להביא עצמם בנוכחות ובמודעות לכל אינטראקציה ללא רעשים ובעקביות בכל מקום בו נמצא הקהל שמעניין אותם.

    פשוט להיות! לא לעשות! להביא את ה- 100% שלך לכל מקום.

    שלוש ההשפעות הכי משמעותיות: פוקוס, חיסכון ואפקטיביות

    1. פוקוס – "מהו הדגל שלי". מהם הערכים, העוצמות, הייחוד שבונה את הצעת הערך!
      כל תוכנית העבודה, תמחור, שיתופי פעולה וכד' ייגזרו מאותו הדגל שיבדל את בעל העסק.
    2. חיסכון (זמן, אנרגיה וכסף) – במיקוד יש חיסכון עצום במשאבים. כשנוצרת בהירות של הדגל והצעת הערך, יתבהרו לעתים הקהלים, המוצרים וההבטחה מבוססי ערכים של בעל המקצוע. יש להתמקד בהם ואולי לוותר על אחרים. אימון למיתוג מייצר חיסכון נוסף, כי הוא מממש נכסים שכבר מצויים לנו ולא חשבנו לממש אותם.
    3. אפקטיביות – יעילות זה לעשות את הדברים בצורה נכונה. לעומתה, אפקטיביות זה לעשות את הדברים הנכונים. כאשר נכייל את כל הפרמטרים, נאחוז בעוצמה ב"דגל" שלנו, ננתב את המשאבים שלנו לערוצים הנכונים, נעלה את האפקטיביות שלנו בכל אינטראקציה, בכל בחירה, פעולה והוצאה שלנו.

    מרתון, לא ספרינט

    בניית מותג היא ריצת מרתון ולא ספרינט. היא נמדדת על פני זמן מתוך עקביות ואותנטיות שנבנות יחד. לאורך כל הדרך חשוב להתמקד, להיות מחויבים לדרך שלכם ולא לתוצאות.

    למצוא את הבידול שלכם

    תהליך של מיתוג אישי ועסקי מאפשר יציאה לדרך ממוקדת, ברורה, מבודלת ועקבית במטרה לחזק את חוק המשיכה ולמשוך לקוחות למותג שלי.

    איך כל מה שאני רוצה להגיד על עצמי נכנס בשטח 5 על 9 ס"מ – גודלו של כרטיס ביקור?

    זה מתחיל מבהירות ובידול פנימי, ואח"כ יתורגם ללוגו, כרטיס ביקור, הצגה עצמית, מערכת שיווק תומכת, מאמרים, סביבת פעילות, networking ועוד. כל הדברים שמזוהים עם בעל העסק והולכים לפניו והרבה פעמים גם בלעדיו.

    אימון למיתוג יוצר הגדרה מסונכרנת, עדכנית שמייצרת ערך, ומתקשרת עם הסביבה כמותג שברור לעצמו וכך גם לסביבה.
    לכל בעל עסק נותן שירות יש בחירה לעצב דרכו כמותג ברור ומתהווה או כעוד מוצר על מדף המוצרים הוירטואלי בשוק התחרות.

    חיבור לבידול העסקי נכון, מהווה בסיס ערכי לקבלת החלטות לאורך הדרך ממקום עוצמתי, אפקטיבי ומודע יותר!

     

    הכותבת היא מאמנת המספקת אימון אישי ועסקי ואימון למיתוג אישי: https://www.danaalon.co.il

     

    עוד מאמרים מעניינים בפואנטה לעסקים

    תגובות: 2

    1. מאמר מצוין, מנסיוני האישי עם דנה המיתוג הקפיץ את העסק שלי למעלה, ועזר לי לבדל את הערך הייחודי שאני נותנת ללקוחות. המיתוג הזה היום הוא המצפן שלי ואמת המידה של כל הפעולות בעסק.

      1. שמחה לשמוע דפנה שאת לוקחת את התובנות והעבודה רחוק וקדימה. הגדרת נכון את הערך כמצפן לכל עסק. בייחוד שהוא נותן שירות.

    נגישות