איזה סופר הכי זול בימי הקורונה? השוואת מחירי מזון של המועצה לצרכנות
הסופר הכי זול

איזה סופר הכי זול בימי הקורונה? השוואת מחירי מזון של המועצה לצרכנות

איזה סופר הכי זול בתקופת הקורונה, מה קרה למחירי מוצרי הניקוי והאם הרשתות ניצלו את המצב להעלאת מחירים? השוואת מחירי רשתות מזון של המועצה לצרכנות מגלה





מצד אחד, הקורונה מאלצת אותנו להישאר בבית ואנחנו צורכים הרבה יותר אוכל וחומרי ניקוי. מצד שני, הרבה ישראלים פוטרו, יצאו לחל"ת או סגרו את העסק, והמצוקה הכלכלית גדולה. לכן, השאלה איזה סופר הכי זול או איזו רשת שיווק הכי זולה היא שאלה קריטית יותר מאי פעם. משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות הקימו לאחרונה סיירת חירום, שמטרתה להשוות את מחירי רשתות השיווק ולבדוק שהרשתות אינן מנצלות את המצב כדי להפקיע מחירים. בדיקת המועצה לצרכנות מגלה מסקנות מפתיעות: רוב הרשתות הורידו מחירים בשבועות האחרונים. זה נכון לגבי רוב המחירים – למעט חומרי הניקוי שדווקא התייקרו.

מסכת פנים

איזה סופרים עובדים 24 שעות?

כפי שפרסמנו כאן במדור "קניות ומבצעים" באתר הצרכנות פואנטה, לאור המצב יש כמה סופרים שעובדים 24 שעות: עשרות סניפי שופרסל פתוחים 24 שעות, רשת יוחננוף מפעילה מספר סניפים כל הלילה ורשת חנויות yellow (הממוקמת בתחנות הדלק פז) פתוחה גם היא. סניפי רמי לוי פתוחים עד חצות, ובמידה שיידרש הרשת ערוכה לעבוד 24 שעות ברוב הסניפים.

נזכיר כי בעת הקניות בסופר יש חובה למנוע התקהלות וצפיפות בקופות.

עוד נזכיר כי יש אפשרות להזמין מוצרי חלב ותחלי חלב דרך תנובה אונליין.

איזה סופר הכי זול?

המועצה לצרכנות השוותה סל של 140 מוצרים זהים מספר פעמים בתקופה האחרונה. השוואת המחירים מגלה שרשת רמי לוי היא הזולה ביותר, גם בסניפים וגם באינטרנט.

באופן מפתיע, במקום השני ממוקמת רשת חצי חינם. בדרך כלל, זו אינה רשת זולה. בימים אלה, יש לומר לזכות חצי חינם כי היא הורידה מחירים בכמעט 6% – ההוזלה הגדולה ביותר מבין רשתות השיווק. עם זאת, היא עדיין יקרה יותר מרמי לוי בכ-100 שקל בקניית סל מוצרים זהה. רשת יוחננוף צמודה לחצי חינם עם סל שמחירו כמעט זהה.

פואנטה

שופרסל אונליין יקרה מרמי לוי ביותר מ-10%

השוואת המחירים של המועצה לצרכנות מגלה ששופרסל אונליין יקרה מרמי לוי אונליין ב-12%.

רשת שופרסל מציעה 3 אפשרויות: קניות באינטרנט בשופרסל אונליין, קניות בשופרסל דיל או קניות בשופרסל שלי. המחירים בשופרסל אונליין אמורים להיות זהים למחירי שופרסל דיל, אבל הבדיקה מגלה שזה לא המצב. למעשה, שופרסל אונליין זול יותר מכל חנויות שופרסל, אבל צריך להביא בחשבון שבימים אלה אתם עלולים לחכות כמה ימים למשלוח בשל העומס.

חשוב לדעת שחנויות שופרסל שלי, אשר נמצאות בתוך השכונות, יותר יקרות מחנויות שופרסל דיל ומאתר שופרסל. הפער מגיע ל-180 שקל!

אל תשכחו לקנות מעסקים קטנים

זה המקום להזכיר כי מי שצריך יותר מכל את עזרת הצרכנים בימים אלה הם העסקים הקטנים.

כך למשל, בשל הסגר הכמעט מוחלט והגבלות התנועה, נסגרו גם השווקים (שוק הכרמל, שוק מחנה יהודה וכו'). חלק מבעלי הבסטות מציעים משלוחים עד הבית. בקבוצות וואטס-אפ ברחבי הארץ מופצות הודעות שמטרתן לסייע לחקלאים, ירקנים ובעלי בסטות לבצע מכירה ישירה לצרכנים. כך למשל, בעל בסטה ממחנה יהודה שמשווק ארגז פירות מגוון ועשיר ב-100 שקל בלבד (אבי – 054-9203338). 

המועצה לצרכנות: מוצרי הניקיון והתינוקות התייקרו

כאמור, סיירת החירום של המועצה לצרכנות שמה דגש על מחיריהם של מוצרי החיטוי ומוצרי הניקוי. כאן באתר פואנטה בדקנו מה קרה למחירי מוצרי הניקיון עוד בפברואר, לפני שהתגלה חולה קורונה ראשון בישראל, וכבר אז דיווחנו על עלייה בתכשירי חיטוי.

גם לפי נתוני המועצה, מאז 1.1.2020 חלה התייקרות במוצרים אלה. בין המוצרים הנבדקים: מוצרי מזון, נייר טואלט, ג'ל לניקוי ידיים ללא מים, סבון נוזלי, שמפו, מטליות לחות ורבים נוספים. הבדיקה נערכה בתאריכים: 1.1, 15.3, 22.3. מהבדיקות עולים הממצאים הבאים:

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

עליית מחירים במחירי מוצרי הניקיון וההיגיינה

בעוד שסל המוצרים הכללי רושם ירידה, בחלק ממוצרי הניקיון וההיגיינה דווקא נרשמה עליית מחירים כמעט אצל כל הרשתות. להלן דוגמה לעליות המחירים:

  • אלכוג'ל בניחוח בננה מלון בי דיילי 100 מ"ל – עלייה של 25.3% בממוצע
  • ג'ל היגייני לניקוי הידיים ללא שטיפה אסקוסמטיקס 50 מ"ל -עלייה של 45.8% בממוצע
  • מטליות לחות לחיטוי משטחים דיטול 32 יחידות – עלייה של 28.5% בממוצע
  • ממחטות טישו לושן 21 * 21 ס"מ עם אלוורה קלינקס 120 יחידות – עלייה של 15% בממוצע
  • ספריי חיטוי בניחוח פריחה דיטול 400 מ"ל -עלייה של 12% בממוצע

עליית מחירים במוצרי התינוקות

מצער לראות שגם מוצרי התינוקות התייקרו, כנראה מתוך הבנה שההורים החרדים לא עושים חשבון בימים אלה. בחלק מהמוצרים, מדובר בעליית מחירים גבוהה:

  • חיתולים אקטיב בייבי דריי 9-16 קילו שלב 4+ פמפרס 96 יחידות – עלייה של 4% מה-1.1 ו-2% בשבוע החולף.
  • אל סבון טיפולי לתינוק סנסיטיב שיבולת 1 ליטר – עליה של 28% מה-1.1 ו-5% בשבוע החולף.
  • שמפו קמיל בלו סנסטיב לפני השינה ד"ר פישר 1 ליטר – עליה של 29% מה-1.1 ו-3% בשבוע החולף.
  • אל סבון טיפולי לתינוק סנסיטיב שיבולת 1 ליטר- עלייה ב 34%

למועצה לצרכנות אין יכולת לאכוף על רשתות השיווק לגבות מחירים מסוימים או לא לייקר את המחירים.

"אנחנו מתמקדים בפרסום המידע, כדי שלצרכנים תהיה מודעות להשוות מחירים ולקנות בצורה מושכלת", אומר עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות.

במועצה לצרכנות פתחו קו חם לפניות הצרכנים במספר 1-700-727-888.

היה לכם מעניין? עבדנו קשה, תהיו נחמדים ועשו לנו לייק!

עוד מידע על קורונה בפואנטה





תגובות: 0

נגישות