שוב ניסיון הונאת וואטס אפ על קופונים בשופרסל - מה לא לעשות?

שוב ניסיון הונאת וואטס אפ על קופונים בשופרסל

רשת שופרסל שוב מככבת בעל כורחה בניסיון לגניבת מידע. הונאת הוואטס אפ הנוכחית מבטיחה קופונים. פואנטה עם הפרטים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בזמן שהצרכנים הישראלים מתנפלים על רשתות השיווק כדי להצטייד במלאי מוצרים מחשש להחמרה בהנחיות בידוד הקורונה, חוזרת לחיינו הונאת הקופונים של שופרסל. הכוונה היא להודעה שעוברת בוואטס אפ ומבטיחה קופונים בסך 900 שקל לרשת שופרסל – אם רק תיכנסו לקישור המצורף. הפצת מסרון בוואטס אפ המכיל קישור זדוני היא שיטה מוכרת לגניבת מידע, כאשר המטרה היא "פישינג" (דיוג) – כלומר, ניסיול לגניבת מידע ע"י התחזות.

למותר לציין כי אין קופונים ואין מתנות ברשת שופרסל – מדובר בקישור זדוני. לחיצה על הקישור תחשוף את המשתמש לסיכון של פריצה לסמארטפון שלו, ולכן אם קיבלתם את ההודעה, מחקו אותה באופן מיידי ואל תפיצו אותה הלאה.

 

הונאת הקופונים – תגובת שופרסל

באוגוסט 2018 שופרסל כבר נפלה קורבן לתופעה כזאת, כפי שפורסם גם כאן באתר הצרכנות פואנטה. באותם ימים הופץ מסרון וואטס אפ שבו נכתב: "שופרסל חוגגת את יום הולדתו ה-60 ומספקת קופונים חינם בשווי 900 שקל. רק קיבלתי את השובר שלי. להודעה מצורף לינק". אלא שלחיצה על הקישור לא הייתה מובילה לשופרסל – משום שבשופרסל לא עשו שום מבצע.

משופרסל נמסר להודעה שהופצה כעת: "ביממה האחרונה אנו עדים להפצה מחודשת באמצעות הוואטסאפ של הודעה המזמינה אנשים להיכנס לקישור שמציע הענקת קופונים בסך 900 ש"ח. נדגיש כי מדובר בהונאה פרסומית ובהתחזות. לשופרסל אין קשר למודעה הזו ולכן הציבור מתבקש שלא להיכנס לקישור המדובר ולא להעבירו הלאה״.

נכון שזו ידיעה חשובה? אז פרגנו לנו לייק בפייסבוק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות