וואווי משיקה סמארטפון מתקפל שני: וואווי מייט Xs

וואווי משיקה סמארטפון מתקפל שני: וואווי מייט Xs

הסמארטפון המתקפל וואווי מייט Xs הוא חוד החנית של ענקית הסלולר הסינית, שנאבקת במקביל בחרם האמריקני ובקורונה. כאשר המסך פתוח, גודלו מגיע ל-8 אינץ'

וואווי מייט XS
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בצל הקורונה מצד אחד והחרם האמריקני מצד שני, חברת וואווי הסינית משיקה היום את הסמארטפון המתקפל השני שלה – Mate Xs. ההשקה התקיימה במסיבת עיתונאים וירטואלית בברצלונה, לאחר ביטול תערוכת הסלולר בברצלונה MWC כתוצאה מהתפרצות וירוס הקורונה.

ענקית הסלולר הסינית השקיעה בפיתוח הסמארטפון המתקפל השני שלה מאמץ רב, בין היתר לאור העובדה שהיא אינה יכולה להשתמש יותר בשירותים של חברות אמריקניות ואין בו גישה לאפליקציות של גוגל.

HUAWEI Mate Xs הוא סמארטפון מתקפל עצום הנפתח בצורת ספר. כאשר המסך הכפול פתוח – הוא הופך למעשה לטאבלט בגודל של 8 אינץ'. בגודל המסך אין הבדל בין המייט Xs החדש לבין הסמארטפון המתקפל הקודם של וואווי, מייט X, אשר הושק בשנה שעברה וזכה להצלחה גדולה בסין, אך בוואווי מבטיחים שמייט Xs מציע חוויית משתמש משופרת וציר חדש.

מה מציע וואווי מייט Xs?

mate xs

מדובר בסמארטפון דור 5, המצויד במעבד החזק של וואווי Kirin 990 ובמצלמות מתוצרת Leica. מערך הצילום כולל 4 מצלמות, כאשר המצלמה הראשית היא של 40MP, ולצדה מצלמת אולטרה רחבה של 16MP, מצלמת טלפוטו של 8MP ומצלמת עומק 3D. מערך הצילום מנצל היטב את המצלמות הקדמיות והאחוריות על מנת לתמוך במגוון רחב של מצבי צילום. בוואווי מדגישים את היתרון שיש במכשיר המתקפל ומערך הצילום המתקדם שלו עבור צילומי סלפי, מפני שבמקום להשתמש במצלמת סלפי רגילה שאיכותה בדרך כלל נופלת מאיכות המצלמות האחוריות, במכשיר המתקפל בעצם משתמשים במצלמות האחוריות לצילום עצמי.

מחירו של וואווי מייט XS יהיה גבוה, ויעמוד על כ-2,500 אירו (כ-9,830 שקל). מדובר בסמארטפון המתקפל היקר ביותר בשוק, והוא ככל הנראה לא יימכר בישראל (גם קודמו, וואווי מייט X, לא נמכר בישראל).

ההחלטה על דגם של סמארטפון מתקפל נוסף בצורת ספר ובמחיר גבוה מצביעה על כיוון שונה מזה שנקטה סמסונג, אשר הכריזה לפני שנה על גלקסי פולד במחיר של 2,100 יורו (כ-7,800 שקל), ולאחרונה הכריזה על גלקסי Z פליפ – סמארטפון מתקפל בצורת צדפה במחיר נמוך יותר של כ-5,500 שקל.

וואווי משיקה חנות אפליקציות – AppGallery

כאמור, וואווי אינה יכולה בשלב זה להטמיע אפליקציות של גוגל במכשיריה, וגם אם נראה היה שמלחמת הסחר בין סין לארה"ב מתחילה להתפוגג, הממשל האמריקני הבהיר שוואווי אינה חלק מההסדרה הזאת. לכן, וואווי השקיעה בשנה האחרונה הרבה מאוד מאמצים וכסף בפיתוח חלופות אחרות ובניתוק התלות מגוגל.

כעת וואווי משיקה חנות אפליקציות משלה, App Gallery, ומציעה אפשרות למפתחים לפתח עבורה אפליקציות בדיוק כמו ל-IOS של אפל או לאנדרואיד של גוגל. בין הגופים שכבר עובדים איתה ופיתחו אפליקציה המתאימה למסך 8 אינץ' של המייט Xs, אפשר למצוא את הטיימס הבריטי, שמחזיק ב-SUN ובגופי תקשורת נוספים.

סמארטפון מתקפל





 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות