למה חשוב להיעזר בשירותיו של רואה חשבון

למה חשוב להיעזר בשירותיו של רואה חשבון

רואה חשבון מקצועי יכול להצמיח את העסק ולהאיר את עיני בעל העסק עם רעיונות שלא הכיר או לא חשב עליהם

לבחור רואה חשבון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

רבים מהישראלים מן הסתם יודעים מן הסתם מה עושה רואה חשבון, אך לא מצאו את עצמם נזקקים לשירותיו. מדובר בעיקר בשכירים העובדים כל חייהם במקומות עבודה מסודרים, ועל כן אין להם צורך ברואה חשבון מקצועי שילווה אותם. לעומת זאת, עבור מי שמנהל עסק – בין אם עסק קטן ובין אם חברה גדולה, רואה חשבון הוא איש מקצוע חיוני. לכל עסק מומלץ לשכור את שירותיו של רואה חשבון שינהל את הצד החשבונאי של העסק.

מי צריך רואה חשבון

בעל העסק

מטבע הדברים, בעל עסק שמעוניין לנהל את עסקיו על פי חוק, ייעזר בשירותיו של רואה חשבון מקצועי. ייתכן שלא כל בעלי העסקים היו רוצים לעבוד על פי החוק, אבל כדי להימנע מצרות ומבעיות מול רשויות החוק (כאלו שעלולות לחסל לחלוטין את פעולותיו העסקיות), מומלץ לעשות כן. רואה החשבון מטפל עבור בעל העסק בעניינים רבים: שולח דוחות, מיידע על תנועות חריגות ודרישות שמגיעות מהרשויות, מתאים את הפעילות לפיחוקים שמשתנים ועוד.

רשויות המס

גם מבחינת רשויות המס, הצורך ברואי החשבון ברור (קצת כמו עורכי הדין לתאונות דרכים). הרשויות כמובן מעוניינות שכל בעלי העסקים ינהלו את הפן הכלכלי שלהם בהתאם לחוקי המס, וישלמו בסופו של דבר את מה שהם חייבים למדינה, בזמן ובצורה מסודרת. אינטרס נוסף של הרשויות הוא לא לעבוד מול כל בעל עסק בנפרד, אלא מול רואי חשבון המרכזים את הפעילות. אמנם הכמות עדיין אדירה, אך הכול הרבה יותר מסודר.

לא מוותרים על עזרה מקצועית

עבור רבים, פתיחת עסק נשמעת כמו צעד דרמטי שכרוך בהרבה יותר מידי עבודה; פנייה למספר רשויות, הקפדה על שליחת דוחות בזמן ועוד. רואה חשבון הוא גורם שיוכל לעשות לכם סדר בבלאגן, להראות לכם שהשד לא כל כך נורא ובאופן כללי פשוט לעשות בשבילכם את כל העבודה השחורה כבר מההתחלה. הוא ישלח את הבקשות למע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי, ידאג לעדכן אתכם כשמגיע הזמן להכין דוח שנתי ויוודא שהכול מתנהל כשורה.

בין אם אתם מחפשים רואה חשבון בתל אביב או ובין אם בכל עיר אחרת, חשוב לקבל המלצות ולבחון היטב את האדם שאליו אתם מחליטים לפנות. יש לבצע סקר שוק מקיף גם לגבי המחירים וגם לגבי השירות, ולחפש מידע רלבנטי עליו ברחבי הרשת.

בחרו באיש המקצוע שאתם מרגישים איתו נוח, שאתם יודעים שהוא קשוב לכם ויודע להציע פתרונות אקטיביים לכל סיטואציה שאתם נקלעים אליה.

רואה חשבון מקצועי יוכל לספק לכם עצות טובות שיסייעו לכם להצמיח את העסק, יידע כיצד למקסם את הוצאות העסק ביחס להכנסות ובמידה רבה יכול להוות גורם שמשפיע על מצבו הכספי של העסק. במיוחד עבור בעלי עסקים שעסוקים עד מעל הראש בניהול היומיומי של העסק שלהם, חשוב לקבל עצה מאיש מקצוע שמסוגל להסתכל על ההוצאות וההכנסות לאורך כל השנה וגם בראייה שנתית, ולהצביע על הנקודות שלעתים חומקות מעיניהם של הבעלים.

רואה חשבון מקצועי ובעל ניסיון יוכל לסייע לעסקים קטנים להתנהל נכון, להפוך מעוסק פטור לעוסק מורשה בעת הצורך ואפילו לתת ליווי עסקי וסיוע בהכנת תוכנית עסקית.

מומלץ שלא לוותר על עזרה מקצועית, גם כדי לעמוד בדרישות החוק וגם כדי לאפשר לעצמכם להתפנות לעבודה על נושאים שחשוב לכם לקדם בעסק.

פרסום בפואנטה





1
נגישות