המשטרה מדגימה: כך תופסים עברייני כביש באמצעות עבריינות כביש

המשטרה מדגימה: כך תופסים עברייני כביש באמצעות עבריינות כביש

מה היה קורה אילו הייתם מעמידים את האוטו באמצע נתיב הנסיעה ומפריעים לתנועה? סביר להניח שהייתם חוטפים קנס. אבל למשטרת ישראל כנראה מותר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

המאבק בתאונות הדרכים הוא מאבק ראשון במעלה, אבל האם כל האמצעים כשרים כדי לתפוס עברייני כביש, כולל עבריינות כביש מצד המשטרה עצמה? האם חנייה של ניידת משטרה באדום לבן, באמצע נתיב נסיעה על גשר – רק כדי שהשוטרת תעמוד לצד הניידת ותשקיף מהגשר על הנהגים הנוסעים מתחתיו – היא הדרך ההגיונית למלא את חובות המשטרה כדי לאכוף את החוק?

מספר הנפגעים בתאונות דרכים מגיע למאות בשנה, הנהגים בארץ סובלים מעומסי תנועה כבדים, אבל זה לא מפריע לשוטרת (בלבוש אזרחי) חרוצה למקם את הניידת שלה באמצע נתיב הנסיעה על הגשר ולאלץ את כל הנהגים לעקוף אותה באמצע נסיעה מהירה – רק כדי שהיא תוכל לעמוד על הגשר ולצלם את המתרחש.

חשוב לתפוס עברייני כביש, אבל…

הטענה היא כמובן אינה על עצם עמידתה של השוטרת על הגשר – אלא על כך שאותה שוטרת בוחרת להחנות את הניידת במקום שבו אין חניה ולא אמורה להיות חניה, על הכביש ליד סימון אדום-לבן, במקום להעמיד אותה במקום אחר. יש להניח שקיימים בידי משטרת ישראל אמצעים להביא את השוטרת אל מחוז חפצה ולאסוף אותה משם לאחר מכן – גם מבלי שאותה שוטרת תיסע בעצמה עם ניידת למקום שבו אין לה אפשרות להעמיד את הרכב בבטחה ומבלי לסכן נהגים אחרים.

מה היה קורה אילו אזרח מן השורה היה מעמיד שם את הרכב שלו ויוצא? מן הסתם, הוא היה חוטף קנס – ובצדק.

אגב, לא מדובר במקרה חד-פעמי. אחד הנהגים העוברים במקום באופן קבוע שם לב שאותה שוטרת מסורה התאהבה במיקום הזה והפכה את העניין לשגרה.

הוא שלח את התמונות ואת הסרטון לפואנטה, והנה הפרטים לפניכם.

אם גם אתם נתקלים בתופעות מעצבנות – שלחו לנו מייל לכתובת poenta@poenta.co.il ונפרסם את הסרטון שלכם:

תגובת המשטרה

"במסגרת פעילות אכיפה ממוקדת, השוטרת ביצעה איתור ותיעוד של עבירות מסכנות חיים ובריונות בכביש, ככל שימצא והניידת מהווה הפרעה הפעילות תתבצע במתכונת שונה".

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות