לימוד אנגלית אונליין – בחירת מורה ללימוד אנגלית דרך המחשב

לימוד אנגלית אונליין – בחירת מורה ללימוד אנגלית דרך המחשב

לימוד אנגלית אונליין מציע יתרונות רבים, החל מגמישות ונוחות ועד יכולת לנהל שיחה אמיתית עם המורה. מה חשוב לברר לפני שבוחרים ללמוד אנגלית מרחוק?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אם אתם רוצים ללמוד אנגלית בצורה יעילה ובלי לצאת מהבית, הנה דרך שאולי לא חשבתם עליה: ללמוד אנגלית אונליין דרך המחשב. ללמידה אונליין יש יתרונות רבים – גם מבחינת הזמינות וגם מבחינת האיכות.

למשל, באמצעות לימוד אנגלית אונליין הדיאלוג עם המורה דומה יותר לשיחה מאשר לשיעור. כך אתם מבטיחים שאוצר המילים שתלמדו יהיו שגור בפיכם – מה שהופך את האנגלית שתלמדו לטבעית יותר אצלכם. בנוסף, אין הסחת דעת ואתם מרוכזים אך ורק בשיעור.
היכולת לנהל שיחה הופכת את העניין של לימוד אנגלית אונליין לשונה משיעור מקוון אחר. גם אם יש לכם חרדת לימודים, אתם יכולים ללמוד אנגלית בהצלחה.

מה אתם צריכים לדעת?

חשוב לזכור שללימוד בעזרת שיעורי אונליין (ולימוד אנגלית אינו יוצא דופן) יש מאפיינים הנובעים מהפורמט האינטרנטי, כך שעליכם לברר מספר נקודות לפני תחילת השיעורים, למשל:

  • האם יש סרטון דוגמה של השיעור?
  • האם נדרש מכם ניסיון קודם בהשתתפות בשיעורים מקוונים (מבחינה טכנית בעיקר) והאם למורה יש ניסיון בהוראה מקוונת, בעיקר באנגלית?
  • האם יש ברשותכם וברשות המורה את כל הציוד הנדרש לצורך השיעור (למשל לוח כתיבה אלקטרוני, מצלמת אינטרנט, מיקרופון איכותי ועוד)?
  • האם המורה מלמד תלמידים נוספים במקביל או שמדובר בשיעור פרטי? במידה ומדובר בשיעור קבוצתי יש לבדוק כמה תלמידים נוספים מלמד המורה באותו השיעור.
  • האם למורה יש המלצות מתלמידים שלמדו אצלו?

על רוב השאלות תוכלו לענות בעצמכם באמצעות כניסה לפרופיל של המורה במאגר מורים פרטיים אינטרנטי, כמו לימוד נעים. מומלץ לקרוא גם את התיאור הנוסף שהוא מספק.

כדאי להירשם לשיעורים מקוונים באנגלית דרך מאגרים איכותיים של מורים, כלומר, מאגרים שמספקים מידע מקסימלי על המורה, דרכי הלימוד שלו, אופן הלימוד המקוון ועוד.

לא לוותר על שיחה מקדימה

עם זאת, יש נושאים שעליכם לברר מול המורה ישירות.

רצוי שתדברו עם המורה לפני תחילת השיעורים, כדי לוודא התאמה לדרישות ולהעדפות האישיות שלכם. כך תוכלו לוודא מהי רמת הלימוד, איך מתנהל השיעור, איזו שימוש נעשה באמצעים שונים, מהי רמת התדירות של השיעורים ועוד.

זה אולי נראה לכם לא נחוץ ואפילו אלמנט שמבזבז זמן, אבל יש לכך חשיבות רבה מכמה סיבות:

  1. התאמה לרמת הלימוד מאפשרת לכם להתאים במדויק את לימודי האנגלית למטרה שלכם, למשל לימודים או נסיעה לחו"ל, ראיון עבודה, תקשורת עם דוברי אנגלית בחו"ל (למשל אלו מכם שעוסקים במסחר בינ"ל) ועוד
  2. התאמה לאופן הלימוד מאפשר להתאים את השיעור לאופן שבו אתם לומדים הכי טוב. למשל, אלו שקולטים שפה טוב יותר דרך מוזיקה כדאי שייחשפו לשירים בשיעור, אלה שקולטים דרך ראייה כדאי שייחשפו לסרטונים ואלה שקולטים באמצעות שיחה – כדאי שיבקשו מהמורה שירכז את השיעור בחומרים שעיקרם תקשורת בין-אישית.
  3. התדירות של הלימוד בעזרת שיעורי האונליין תאפשר לכם לעמוד במשימות ובתאריכי היעד שקבעתם לעצמכם.

כדי להבטיח את כל זה רצוי לפנות למורה שמנהל מעקב שוטף אחרי כל תלמיד בנפרד, כאשר המעקב מתייחס לתחומים השונים הנוגעים ללימוד השפה, לרבות קריאה, תקשורת מילולית וכתובה, דקדוק, אוצר מילים ועוד.





1
נגישות