תכירו: חשבון עו"ש בגוגל ותשלומים בפייסבוק

תכירו: חשבון עו"ש בגוגל ותשלומים בפייסבוק

בסמיכות מפתיעה הודיעו גם פייסבוק וגם גוגל על מהלכים שיכניסו אותן עמוק לארנקי הצרכנים: שירות פייסבוק Pay של פייסבוק ושירות Cache של גוגל. מהן המשמעויות?

קורס קידום אתרים אונליין
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

גוגל ופייסבוק – שתי ענקיות האינטרנט – הכריזו השבוע על על שני מהלכים מאוד מעניינים בתחום ניהול הכסף: גוגל רוצה שתנהלו אצלה חשבון עו"ש ופייסבוק רוצה שתבצעו דרכה תשלומים באמצעות פייסבוק pay. השתיים מצטרפות למגמה שהחלה אפל, אשר השיקה את כרטיס האשראי אפל קארד (Apple Card) בשיתוף גולדמן סאקס. בשנה שעברה דווח כי גם אמזון בוחנת מהלך דומה של פתיחת חשבונות עו"ש, ולשם כך מנהלת מגעים עם התאגיד הבנקאי ג'יי פי מורגן (J.P. Morgan).

גוגל Cache : רוצים לפתוח חשבון בגוגל?

גוגל הכריזה על פרויקט ששמו Cache, ובמסגרתו היא תאפשר פתיחת חשבונות עו"ש באמצעות Goole Pay. הפרויקט ייצא לדרך כבר בשנה הבאה (2020), כאשר בשלב זה מדובר על ארה"ב בלבד.

גוגל לא יוצאת לדרך הזאת לבד, אלא בשיתוף התאגיד הבנקאי סיטי-גרופ ואיגוד אשראי באוניברסיטת סטנפורד. בגוגל מציינים כי המטרה היא להציע חשבונות עו"ש חכמים שיאפשרו לצרכנים ליהנות מתובנות בעלות ערך ומכלים תקציביים.

בגוגל גם מתחייבים לא למכור את המידע שייאגר אצלם לגורם שלישי, אך האם הבטחה זו פירושה שהגולשים לא יראו פרסומות למוצרים המותאמים לחיפושים שלהם או לקניות שלהם…? מן הסתם, עדיין מוקדם להעריך, אבל אין ספק שמדובר בדרך מצוינת עבור גוגל להשלים עוד צעד בדרך להיכרות מדוקדקת עם הרגלי הצריכה ועם המצב הכלכלי של כמעט כל אדם בעולם.

לא ברור אם גוגל תגבה עמלות בחשבונות העו"ש שלה. במידה שתבחר לא לגבות עמלה, היא ללא ספק תהפוך לגורם מחולל תחרות בענף.

פייסבוק Pay: תשלומים בתוך פייסבוק

מי שעקב אחרי פייסבוק בשנה האחרונה, לא יכול היה שלא לשים לב לכך שהיא מתקשה לקדם את "ליברה" – המטבע הווירטואלי שלה. אלא שפייסבוק לא קופאת על השמרים, ובמקביל מקדמת אפיקים פיננסיים אחרים. כעת היא משיקה שירות תשלומים חדש בשם פייסבוק פיי (Facebook Pay).
מדובר בעצם בסוג של שירות תשלומים סגור המיועד להעברת כספים בין המשתמשים בשירותי פייסבוק השונים: פייסבוק,

מסנג’ר, וואטסאפ ואינסטרגם. באמצעות פייסבוק Pay המשתמשים יוכלו להעביר כספים, לשלם עבור שירותים ומוצרים ולתרום כסף לגיוסי כספים.

פייסבוק לא הופכת לבנק או לחברת אשראי, אלא מאפשרת את הפלטפורמה להעברת התשלומים, אשר בפועל תתבצע באמצעות חברות האשראי ופייפאל.

בפייסבוק הסבירו כי המשתמש יוכל להזין את פרטי התשלום פעם אחת במקום להזינם בכל פעם מחדש.  על מנת לבצע רכישות באפליקציות, במקום להזין את הפרטים כל פעם מחדש. משתמשים יכולים להפעיל את השירות לאפליקציה אחת של החברה, לחלקן או לכולן, כלומר השירות לא יהיה ברירת מחדל בכל יישומי החברה. עמוד ההגדרות של פייסבוק פיי יאפשר לצפות בהיסטוריית התשלומים, לנהל את אמצעי התשלום ולעדכן הגדרות שונות. משתמשים בארה"ב גם יזכו לשירות תמיכה בלייב צ'ט.

אפל כבר בעניינים עם אפל קארד

כפי שפורסם כאן במדור הטכנולוגיה בפואנטה, אפל, שמציעה את שירות התשלומים APPLE PAY, יצאה לדרך עם כרטיס האשראי שלה, אפל קארד (Apple Card) באוגוסט 2019.

אפל קארד מעוצב בעיצוב מינימליסטי המאפיין את אפל, מיוצר מטיטניום ומציע כרטיס אשראי ללא עמלות ועם החזרים כספיים על השימושים.

כל הפרטים – בכתבה המלאה על אפל קארד.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות