תחרות לגט טקסי: מוניות YANGO בבאר שבע, חיפה והקריות - פואנטה

תחרות לגט טקסי: מוניות YANGO בבאר שבע, חיפה והקריות

קשה לתפוס מונית? אפליקציית יאנגו, מבית חברת יאנדקס הרוסית, נכנסת לפעילות בערים נוספות בארץ

מונית של Yango
מונית של Yango בתל אביב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אפליקציית המוניות Yango (יאנגו) ממשיכה להתרחב ולהציג תחרות לאפליקציית המוניות גט טקסי. החברה גייסה נהגים נוספים וכעת היא פעילה גם בחיפה, בקריות ובבאר שבע, בנוסף לפעילות בגוש דן, אשקלון, אשדוד ונתניה. נזכיר כי מדובר באפליקציית מוניות, אשר בדומה ל-Gett, מאפשרת הזמנה באמצעות הסמארטפון, תשלום באשראי ועוד.

כפי שפורסם במדור הרכב והתחבורה כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה, יאנגו הושקה בישראל בדצמבר 2018, ולפני מספר חודשים החלה לאפשר לנוסעים לדעת מראש כמה תעלה ההזמנה באמצעות תוכנית FIX (מחיר ידוע מראש ביאנגו).

יאנגו היא חלק מהתאגיד הרוסי Yandex (נסד"ק: YNDX), שעיקר פעילותו הוא בתחום האינטרנט והטכנולוגיה (הוא מציע, בין היתר, מנוע חיפוש וגם שירות מוזיקה בסטרימינג). Yango מוכרת גם תחת השם Yandex.Taxi ופועלת ברחבי אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, במדינות כמו רוסיה ומדינות ברית המועצות לשעבר, גאורגיה, המדינות הבלטיות, רומניה, פינלנד, סרביה, גאנה וחוף השנהב.
אפליקציית Yango זמינה בשפות רבות כמו אנגלית, רוסית, צרפתית, עברית ועוד.

לדברי יניב אלפי, מנכ"ל Yango ישראל, ביאנגו מתכננים עוד שינויים: "זו רק ההתחלה של שינוי משמעותי בחוויה של משתמשי המוניות בישראל. הטכנולוגיות שלנו עוזרות לנהגים וגם לנוסעים, ובאמצעותן אנו מספקים מחירים הוגנים וממקסמים את הכנסות הנהגים באותן שעות עבודה, אפילו במגבלות השוק הקיימות. אנו צפויים לראות שיפורים נוספים בקרוב, אשר יספקו גם לנוסעים וגם לנהגים חוויה טובה ונוחה משמעותית, בעוד מקומות ובכל נסיעה".

במקביל למירוץ בדרך להקמת צי מוניות לא מאוישות, אשר מן הסתם ייקח זמן עד אשר יוכל לפעול, יאנגו חייבת כמובן לדאוג לכמה שיותר נהגים זמינים. בין נהגי המוניות בארץ קיים לא מעט מרמור ביחס לגט (לשעבר Gett Taxi), וחלקם מרוצים מכך שיש עוד חברה שמתחרה עליהם. בין היתר, ביאנגו מבטיחים לנהגים תשלום על בסיס יומי (העברות יומיות ללא עיכובים וללא הגבלות סכום.

הרכב האוטונומי של יאנדקס נוסע בתל אביב

רכב אוטונומי של יאנדקס
הרכב האוטונומי של יאנדקס בתל אביב. צילום: דפנה הראל כפיר

כפי שפורסם כאן לפני מספר שבועות, יאנדקס אף מפתחת בישראל פרויקט של רכב אוטונומי. המכונית האוטונומית של יאנדקס יחליף חלק מהמוניות המאוישות באפליקציית יאנגו. בשלב זה הוא נמצא בשלבי מבחן בכבישי תל אביב, כאשר הפרויקט כולל כ-10 מכוניות אוטונומיות.

יאנגו



היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 2

  1. אני רק אזכיר לכם שמדובר בענקית הרוסית יאנדקס… שעוד לא לגמרי ברורים האינטרסים שלהם, בכל מקרה.. אם אתם לא רוצים להפוך למרגלים לטובת הרוסים בלי שאתם אפילו יודעים- מציע להמנע מהורדת האפליקציה

  2. נכנסו בדלת אחורית ולא ברור איך לא עוצרים את הפארסה הזאת.. חברה עם בעיות אבטחת מידע ואמינות קשים וזה בלי לציין את בעיית הזמינות בת"א וגוש דן.

נגישות