שיפוץ ועיצוב בתים - איפה קונים חומרי בניין? - פואנטה

שיפוץ ועיצוב בתים – איפה קונים חומרי בניין?

למרות הזמינות הרבה שיש לרכישת חומרי בניין, צרכנים רבים מעדיפים לקנות מוצרים כגון אלה בחנות מתמחה שבה הם יכולים להתייעץ ולקבל הדרכה מאיש מקצוע

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

חומרי בניין כמו גבס, צבע ושפכטל, וגם ציוד עבודה, הם מוצרים שכדאי שיהיו בכל בית. נכון, לא כולנו קמים כל בוקר ומחליטים לצבוע את הסלון או לעשות תיקונים בחדר הילדים, אך מדי פעם הצורך לביצוע עבודות קטנות, תיקונים, התקנות ועוד צץ ועולה, ולרוב מבלי שציפינו לכך. לכן, מומלץ למצוא חנות חומרי בניין בה נרגיש ביטחון ונוכל למצוא כל דבר שיש לנו בו צורך.

חנות חומרי בניין מקצועית

ישנן חנויות המוכרות חומרי בניין ויש חנויות המוגדרות כחנויות לחומרי בניין. ההבדל ביניהן הוא גדול. בעוד שחנות המוכרת גם חומר בניין אינה מתמקדת בתחום זה, חנות המוגדרת בתור חנות חומרי בניין ממוקדת וממוקצעת בתחום חומרי בניין, אביזרי אינסטלציה וציוד הבניין. בחנויות אלה נוכל למצוא לא רק היצע רחב יותר של מוצרים וחומרים, אלא גם ידע ומקצועיות שאין להם מחיר. זה גם בדיוק מה שעושה את ההבדל בין מוכר אקראי שנמצא עכשיו במשמרת באחת מחנויות המוצרים לבית, לבין המוכר שהוא גם יועץ ומבין באופן מעמיק בתחום. הוא יוכל גם להתאים עבורנו את המוצר הטוב והמתאים לצרכים וגם להנחות, להדריך ולהסביר איך להשתמש בו.

חנות חומרי בניין שמרגישים בה בבית

אם זו חנות חומרי בניין וציוד לבניין, למה שלא תרגישו בה כמו בבית? כן, גם זה שיקול לבחור היכן לקנות את הצבע, הפטיש, הברגים, וכמובן מוצרים מורכבים יותר. כשיש לכם את "חנות הבית", אתם מרגישים בה באמת כמו בבית, חשים בנוח לגשת ולשאול כל שאלה. כך אתם זוכים מכל הכיוונים.

שיש לבית

שיש מסמל יוקרה, קלאסיקה ויופי. לכן, ישנם מקומות שונים בבית שבהם מותקן שיש, גם אם מדובר על חומר שאינו שיש אמיתי, אלא חומר אשר יוצר מראה דומה. עם זאת, יש אנשים שלא מתפשרים וכאשר הם מדברים על שיש גרניט, זהו שיש שנחצב מבטן האדמה ועבר ליטוש והברקה. שימוש בשיש אמיתי לריצוף הבית או לחיפוי הקירות לא ספק הוא בעל ערך ואפקט. בניגוד לחומרים אחרים המשמשים למשטחים, השיש הוא חומר טבעי ולכן כל דוגמת שיש היא חד פעמית, לא ניתן למצוא בשוק דוגמה זהה ובכך הייחוד. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי מחירו של שיש לבית, שהוא שיש אמיתי אינו זול בשל התהליך המורכב שהוא עובר על מנת להפיק ולעבד אותו לכדי מתאים לריצוף או חיפוי.

שיש למטבח

כאשר מדובר על שיש למטבחים, לעומת זאת, לא בהכרח מדובר על אבן שיש אמיתית. במרבית המקרים אפילו זהו לא שיש אלא משטח המזכיר שיש. אחד המשטחים המוכרים ביותר הוא אבן קיסר. אבן קיסר ניתן לייצר במגוון רחב של דוגמאות וצבעים. אבן קיסר עשויה קוורץ וחלקיקי קוורץ. לאבן קיסר עמידות פחות גבוהה לחום לעומת השיש האמיתי אך היא נוחה לעבודה, קלה לניקוי ופחות יקרה במידה משמעותית. חומר אחר שניתן למצוא בתור שיש למטבח הא הנאוליט. נאוליט משלב מתכונותיו של השיש האמיתי מבחינת עמידות לחום ושל אבן קיסר בדוגמאות ובמחיר זול יותר. חומר נוסף הוא קוריאן, חומר פולימרי סינתטי אשר ניתן לעבוד איתו כחומר ביד היוצר כך שהשיש מהווה גם כיור ויש בו גם מתקן לסבון אם רוצים בכך.

שיש לאמבטיה

לעומת שיש למטבח, שיש לאמבטיה לא צריך להיות בעל תכונה של עמידות לחום, לכן רבים בוחרים בשיש סינתטי בתור השיש לאמבטיה. יתרון שיש לאבן שיש אמיתית באמבטיה היא באזור המקלחת. לעומת הקרמיקה בה יש צורך ברובה בין האריחים, חיפוי שיש הוא חלק לכל אורכו של הלוח.

השיש הוא למעשה לוח אחד, מה שתורם לעמידותו וגם מונע המצטברות של לכלוך או עובש בין האריחים כפי שקורה בקרמיקה.

היום ישנן אפשרויות רבות בתחום שיש לבית. מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום.

ארונות לבית ונגרות

בעבר כאשר אדם נזקק לבגד הוא היה הולך לחייט שהיה תופר לו חליפה. כשרצה נעליים היה הולך לסנדלר שהיה מייצר נעליים במיוחד עבורו. רק בשלבים מאוחרים יותר עברנו לתעשייה המונית בה דגם זהה של מוצרים נמכר לאנשים שונים בעלי צרכים וטעם משתנים.

היום ניתן לראות חזרה מסוימת להתאמת מוצרים ללקוחות באופן אישי. כך למשל בתחום הנגרות. נגריות וחברות נגרות נחשבות מציעות ארונות בהתאמה אישית. אין ספק שיש בכך יתרון משמעותי כשמדובר ברהיט כה גדול כמו ארון שצריך להתאים למידות החדר ולשמש פתרון אחסון מרכזי בבית.

ארונות הזזה או ארונות כנף?

אחד הפרמטרים הנבחנים בארונות בהתאמה אישית הוא האם הארון יהיה ארון הזזה או ארון עם דלת כנף. ארונות הזזה מתאימים מאוד לחדרים קטנים יחסית. הם מתאימים במקרים שבהם פתיחת דלת כנף יכולה לתפוס מקום בחדר ולהפריע, או כאשר המיקום המיועד לארון נמצא צמוד לדלת החדר ותהיה בעיה להיכנס לחדר כשהארון פתוח.

זהו כמובן רק פרמטר אחד שאותו בוחן נגר המכין ומתכנן חדרי ארונות יחד עם הלקוח. יחד הם בודקים את התנאים שצריכים להילקח בחשבון לתכנון הארון.

לענות על צרכי בני הבית

מעבר לאופן פתיחת הארון, דבר נוסף וחשוב הנבחן הוא תכנון מבנהו הפנימי של הארון. האם המשתמש בארון מעדיף מגירות או מדפים? כמה גדול צריך להיות אזור התלייה? האם מדובר בילד שיתקשה לעשות שימוש במדפים גבוהים? האם מעדיפים מגירות חיצוניות או שהאחסון כולו יהיה בתוך הארון?

עיצוב ארונות נבחר לפי סגנון העיצוב בבית ולפי טעמם של בני הבית: ארון עם מראה או ללא? ארון העשוי עץ או כזה שמחופה בזכוכית? כל אלה ופרטים רבים נוספים נלקחים בחשבון כאשר מתכננים ארון בהתאמה אישית.

אם מעדיפים לקנות ארון שלא בהתאמה אישית, חשוב לבדוק את כל הפרטים שציינו לפני הקניה ולא להסתפק רק במחיר נמוך.





1
נגישות