לייזר או הזרקת דיו? כך תבחרו מדפסת לעסק או לבית - פואנטה

לייזר או הזרקת דיו? כך תבחרו מדפסת לעסק או לבית

איזו מדפסת עדיף לקנות? מדפסת הזרקת דיו או מדפסת הזרקת לייזר? תלוי מה אתם צריכים. אז מה צריך לבדוק כשקונים מדפסת?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)
בשנים האחרונות הפכו המדפסות למוצר צריכה בסיסי ומעבר לכך שמדובר בפריט חובה בכל משרד, קשה למצוא בית בישראל שאין בו מדפסת. לאור ההיצע הרחב, השונות הגבוהה וטווחי המחירים שיכולים להגיע לאלפי שקלים, נשאלת השאלה איך בוחרים מדפסת באופן הנכון כך שמצד אחד תוכלו לבחור מדפסת שתענה על הצרכים שלכם באופן מושלם אך מצד שני בלי לבזבז כסף שלא לצורך.

אתם עשויים למצוא את עצמכם מבולבלים לאור שטף המידע שמצוי ברשת, אך בפועל מדובר בהחלטה מושכלת, וכפי שנסביר מיד, תוכלו להגיע להחלטה הנבונה בתוך לא יותר ממספר רגעים.

השיקולים בבחירת מדפסת

יש מספר שיקולים שצריכים להוביל אתכם בדרך להחלטה הנבונה שבסופה תרכשו את המדפסת שעונה על הצרכים שלכם באופן המרבי ועושה את זה במחיר הנמוך האפשרי. לשמחתנו, עם ההיצע הרב שקיים היום, המשימה לא צריכה להיות מורכבת.

מה אתם צריכים שהמדפסת תעשה?

השאלה הראשונה שצריכים לשאול היא לשם מה אנו רוכשים מדפסת ומה אנו מצפים שהיא תעשה עבורנו.
מגוון היכולות של המדפסות מתחלק להרבה סוגים והשאיפה בדרך כלל היא לנסות ולרכוש מדפסות משולבות שיודעות לעשות כמה פעולות מעבר להדפסה ובכלל זה צילום מסמכים, סריקה ופקס.

יחד עם זאת, חשוב לבחון את היכולות הטכניות כך שיתאימו לצרכים שלכם. לדוגמה, אם אתם רוכשים את המדפסת על מנת להדפיס תמונות ברזולוציה גבוהה, אתם צריכים מדפסת שמתאימה לכך, ואילו אם אתם זקוקים לה על מנת להדפיס ניירות, תוכלו להתפשר על מכשיר עם איכות צילום והדפסה ממוצעים.

מחיר המדפסת

עוד גורם שמשחק תפקיד מרכזי בבחירת המדפסת הוא המחיר. סקירה קצרה של המוצרים שניתן לרכוש מעלה תמונה מגוונת של מדפסות במחיר של כמה מאות שקלים ועד למדפסות מתוחכמות שעולות אלפי שקלים.

ההבדלים העיקריים בין המדפסות היקרות לזולות הוא מנגנון ההפעלה שלהן. בעוד שמדפסות הזרקת דיו יתאימו לשימוש ביתי, מדפסות לייזר יקרות יתאימו למשרדים ולבתי עסק. זה לא אומר שמדפסות הזרקת הדיו הזולות אינן איכותיות או טובות, הן פשוט מתאימות לשימוש בתדירות נמוכה ביחס למדפסות היקרות שמתאימות לשימוש מסיבי.

כדאי להתעכב מעט על הנקודה הזאת ולהדגיש שמדפסות הזרקת דיו יהיו מעולות לשימוש הביתי מפאת מחירן הזול, אך אם אתם עומדים להדפיס כמויות גדולות של דפים, כדאי לשקול ולרכוש מדפסת לייזר משום שהמחיר להדפסת עמוד יהיה זול יותר באופן משמעותי. מדפסת לייזר יכולה לעבוד בקצב גבוה יותר בעלות נמוכה יותר לעמוד, מפני שהטונר שמשמש אותה זול יותר לעומת ראשי הדיו והוא מספיק לזמן רב יותר מאשר ראשדי דיו.

מחיר הדיו או הטונר

עוד פרמטר שחשוב להתייחס אליו הוא המחיר של ראשי הדיו או הטונר. מומלץ שלא להסתנוור ממחירים נמוכים של מדפסות ולבדוק את העלויות של ראשי הדיו במדפסות משולבות ואת מחירי הטונר במדפסות לייזר.

יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון את כמות ההדפסה הצפויה כך שאם מדובר במדפסת ביתית שלא הולכת לעבוד תחת עומס מיוחד, יכול להיות שראשי הדיו יספיקו לחודשים רבים כך ששיקול העלות שלהם יהיה פחות רלוונטי.

היזהרו ממדפסות זולות עם ראשי דיו יקרים במיוחד ובאופן כללי ניתן לומר שהשאיפה היא לרכוש מדפסות עם עלות זולה ככל שאפשר של הדפסת עמוד.

תמיכה טכנית של משווק המדפסות

המדפסות החדישות מתוחכמות ומציעות שלל אפשרויות וכבר מזמן לא מדובר רק בחיבור של כבל במחשב. בעוד שבשימוש משרדי ברורה לכולנו החשיבות של תמיכה טכנית, המדפסות הביתיות החדשות מציגות שלל של אפשרויות וחידושים כמו התחברות לרשת מחשבים ביתית או משרדית, כיוונונים או אפשרויות שמשפיעות על מהירות ואיכות ההדפסות ואף שימוש באפליקציות שונות.

לאור זאת, מומלץ לבחור במדפסת עם תמיכה טכנית טלפונית. יש הרבה מאוד יבואנים ומשווקים שמעמידים לרשות הלקוחות מוקד תמיכה טלפוני (לדוגמה Brother או HP) חינמי שיכול לסייע בהתקנת המדפסת ובפתרון תקלות שונות.

מה עושים ואיך מתחילים לחפש מדפסת מתאימה?

כאמור, יש להתחיל בהדרת הצרכים שלכם, ולאחר מכן לבדוק את תכונות המדפסת – כמו יכולת להתחבר לטלפון החכם, יכולת להדפיס בשני צדדים, יכולת להדפיס בעמודים בגדלים שונים (A4, A3…).

כל האפשרויות הללו עשויות להיות לכם לעזר ולכן חשוב לאפיין את הצרכים כבר בשלב ההתחלתי ולבחור במדפסת המתאימה – כזאת שתענה על הצרכים שאפיינתם ותעשה את זה במחיר הנמוך ביותר לא רק לרכישה, אלא גם לאחזקת המדפסת.



תגובות: 0

נגישות