קצת על עבודתו של עורך דין לשון הרע - פואנטה

קצת על עבודתו של עורך דין לשון הרע

יש לא מעט מקרים שבהם אדם מבקש להגיש תביעת לשון הרע. מה חשוב לדעת לפני שבוחרים עורך דין?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

החוק בישראל קובע איסור לשון הרע, על פיו פגיעה במוניטין החיובי של אדם תהווה עילה לפיצוי כספי ללא כל הוכחת נזק. במידה ואדם חש שהוצאה דיבתו, פגעו בשמו הטוב או בפרנסתו בעזרת הפצה של השמצות ושקרים, עורך דין לשון הרע הוא הגורם אליו ירצה לפנות. עורך דין העוסק בתחום לשון הרע ותביעות לשון הרע ייבחן היטב את מידת הכדאיות בהגשה של תביעה משפטית כנגד הנתבע, ולזכות בפיצוי כספי במידה והתובע יזכה במשפט.

בנוסף לכך, יוכל בית המשפט להוביל מהלכים משפטיים שמטרתם להסיר פרסומים משמיצים ברשתות החברתיות, למחוק מהרשת סרטונים ותמונות הנושאים אופי פוגעני, וכן תוצאות במנועי החיפוש הקשורות בתיק הספציפי.



מתי יש לפנות לשירותיו של עורך דין לשון הרע?

לשון הרע הוא ביטוי כולל למקרים בהם אדם חש ששמו הטוב או פרנסתו נפגעו בשל הפצת שקרים והשמצות. עורך דין לשון הרע יתייצב לעזרתכם במקרים כגון:

הוצאת דיבה בתוך המשפחה – לרוב, ניתן להתקל במקרים של הוצאת דיבה במשפחה בעיקר בתהליכי גירושין בהם הבעל או האישה מדברים רעות על בן או בת הזוג. במקרה זה, תביעת לשון הרע תוגש לבית המשפט לענייני משפחה.

הוצאת דיבה בעבודה – אדם שפוטר או מרגיש שמשרתו בסכנה וחש כי נעשה לו עוול בשל שקרים ושמועות שהופצו לגביו, יוכל להגיש תביעה לבית הדין לענייני עבודה בגין תביעת דיבה.

הוצאת דיבה ברשת – בריונות ברשת, פגיעה במוניטין החיובי, שיימינג ברשתות החברתיות (דוגמת פייסבוק, אינסטגרם, טוקבקים, טוויוטר, לינקדאין, וואצפ ועוד), טוקבקים, בלוגים ועוד. בכל אלו יוכל עורך דין לשון הרע לטפל ביעילות ולהסירן לחלוטין.

הוצאת דיבה בתקשורת – במקרים בהם הופצה דיבה בתכנית טלוויזיה, בעיתונים, מגזינים, אתרי חדשת, מקומונים, ברדיו או בכלי תקשורת אחרים.

תביעות דיבה כנגד אנשי מקצוע – כגון ווטרינרים ורופאים, רואי חשבון, שמאים, מתווכים, עורכי דין, אדריכלים ועוד.
כשמדובר בתביעת לשון הרע יש לפנות לאיש המקצוע הטוב ביותר

העולם המשפטי של הוצאת הדיבה דורש הבנה משפטית ומיומנות רחבה, בשל שינויים בחוק ובפסיקות של בתי הדין בישראל. לכן, יש לפנות אל עורך דין לשון רע בעל וותק וניסיון בתחום, שמכיר מקרוב כמה שיותר מקרים וסיטואציות שיאפשרו לו להתמודד בקלות עם כל מקרה שיגיע לידיו. מלבד זאת, עליו להתעדכן באופן רציף בכל השינויים והעדכונים בחוקים בישראל.

משרד עורכי דין מקצועי יתייחס ברצינות לכל אחד מהתיקים הנקלטים בו, וישלב בניהולם עורכי דין מומחים ומקצועיים, מהמובילים ביותר בתחומם. כדי למצוא משרד עורכי דין שכזה, יש להשקיע את מרב המאמצים במציאות המלצות וביקורות אודות משרדים ברחבי הארץ, להגיע לפגישות היכרות ולבחון מקרוב את הכימיה ביניכם ובין איש המקצוע שבחרתם. רק כך, תוכלו להיות בטוחים שהתיק שלכם נמצא בידיים הטובות ביותר.



1
נגישות