למה כדאי ללמוד בינה עסקית? - פואנטה

למה כדאי ללמוד בינה עסקית?

יש כלים רבים לאיסוף מידע עסקי חשוב – אך כיצד מיישמים את המידע הזה כדי לקדם את העסק? זה הזמן ללמוד קורס בינה עסקית

בינה עסקית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כל כך הרבה מידע מצטבר בעולם – אך מה ניתן לעשות אתו? אתם מביטים בקבצי האקסל ה"נערמים" בספריות הממוחשבות בארגון, בכמות האינסופית של האנשים הנרשמים לניוזלטר, מבצעים הזמנות ואז אתם מתחילים לראות דפוסים. בימי הקיץ לקוחות מאזור הדרום מזמינים יותר, בימי החורף דווקא אזור המרכז. לקוחות מגילאים מסוימים מעדיפים להזמין ברשת האינטרנט בעוד הצעירים מגיעים לחנות לגעת, להריח ולרכוש. את כל הנתונים הללו ניתן לראות כאשר מנתחים נכון את נתוני המכירות, המלאי, הכספים ונתוני העבר שהצטברו בארגון – זוהי בינה עסקית.



למי מתאים ללמוד בינה עסקית?

אם אתם משלבים את היכולות הטכניות והריאליות של תכנון מסדי נתונים עם היצירתיות שנדרשת לראייה מעבר למספרים, ייתכן שבינה עסקית היא התחום שלכם. העוסקים בבינה עסקית בארגונים מסייעים לעסק לתכנן את המידע שייאסף וכיצד לנתח אותו. לאחר מכן, באמצעות כלים קיימים או כלים שמפותחים על ידי מתכנתים בארגון ניתן להציגם בצורה הנכונה עבור מקבלי ההחלטות בארגון.

שימוש נכון במידע זה יכול להזניק את הארגון להצלחה בתוך זמן קצר, ולכן מומחי בינה עסקית זוכים לביקוש עצום בשוק ההייטק המפותח בישראל וברחבי העולם.

המשכורות בתחום – כמה תוכלו להרוויח?

על פי אתר JobInfo, מומחי בינה עסקית מתחילים ממשכורות של 14,000 ₪ לאחר שנתיים של ניסיון בתחום ויכולים להגיע למשכורות מתגמלות של עד 30,000 ₪ כראשי צוותים בתחום הבינה העסקית. כמובן, שלצד המשכורת ממתינים למומחי ה-BI גם תנאים סוציאליים מפנקים כמו בכל מחלקת הייטק והם יכולים להתקדם בארגונים המובילים בישראל.

כיום, כמעט כל מוסד פיננסי מעסיק מומחי BI, לצד חברות ביטוח, חברות תקשורת ועוד מגוון רחב של נישות חזקות כמו צרכנות, מוצרי חשמל ואפילו מותגי אופנה.

קורס בינה עסקית: מה תלמדו בו?

בינה עסקית אפשר ללמוד בקורס ייעודי קצר המכונה "קורס BI". בקורס זה תלמדו כיצד לתכנן ולפתח מערכות BI בסיסיות ומתקדמות. תוכלו ללמוד כיצד לשלות את המידע (Scraping) ממקורות שונים ואיך להוסיפו לבסיס נתונים רב ממדי אותו ניתן לחתוך ביעילות. יש חשיבות רבה גם לדרך בה מוצג המידע לבעלי תפקידים שונים בארגון ולכן בקורס לומדים גם המחשה של הנתונים ויצירה של גרפים שונים – חלקם בסיסיים וחלקם מציגים בצורה צבעונית ותלת ממדית את המידע שעובד.

התחלה של קריירה ארוכת שנים

תחום הבינה העסקית נמצא בחיתוליו בעולם ועתיד להתפתח בצורה משמעותית, כאשר חברות רבות מגלות את העוצמה הטמונה בניתוח נכון של הנתונים שהארגון אסף במשך שנים רבות. בעידן שבו חברות נוטות לשתף מידע וקל להצליב נתונים השמורים בסטנדרטים דומים ניתן לשער כי תחום ה-BI יתפתח הרבה מעבר לארגון הבודד וחברות המציעות שירותי עיבוד מידע יהפכו לנותנות שירותים בתחומים רבים: החל מתחבורה ותכנון אורבני ועד לתחום הרפואה, הספורט והשיווק הקמעונאי.

לסיכום, אם אתם מחפשים תחום שניתן ללמוד בקורס יעודי קצר יחסית, לקבל הסמכה בתחום ולהשתלב בארגוני מפתח בארץ ובעולם – קורס BI יהיה המפתח לכל דלת בעולם ההייטק.



1
נגישות