שחרור ממעצר – באילו תנאים זה מתבצע? - פואנטה

שחרור ממעצר – באילו תנאים זה מתבצע?

כאשר אדם נקלע למצב שבו הוא חשוד ונלקח למעצר, חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין טוב אשר יוכל לטפל בשחרור ממעצר ובכל התהליך

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

במצב שבו אדם נחשד בביצוע עבירה, המשטרה יכולה לקחת אותו לחקירה משטרתית המתבצעת כאשר הוא מצוי במעצר של לפחות 24 שעות. תפקיד עורך דינו של אותו אדם הוא, בין היתר, לדאוג עבורו לביצוע שחרור ממעצר במידה שהמשטרה אינה מורה על כך בעצמה. כאשר קיים סירוב לשחרר ממעצר, אין זה אומר שהאדם הוכרז כאשם. המשמעות היא שקיים חשש שהליכי החקירה ישובשו או שקיים חשש שכאשר האדם ישוחרר – הוא יבצע פשע בשנית ולכן המשטרה אינה מאשרת לשחררו.

אילו סוגי מעצרים קיימים?

המעצר הראשוני של אדם שנחשד בפלילים אמור להימשך 24 שעות. במהלכן, כאמור, הוא ייחקר לראשונה במשטרה. המעצר שמתחיל מיד למחרת, במידת הצורך, נקרא "מעצר ימים" אשר ניתן להאריכו בתקופה של חמישה ימים כמה וכמה פעמים, עד לשלושים ימים במצטבר. עורך הדין יכול לבקש שחרור ממעצר כאשר הוא מוכיח שהחשוד לא יהיה מסוכן לעצמו ולסביבתו, כמו גם שאין סיכוי שהליכי החקירה ישובשו.

מעצר נוסף נקרא "עד תום ההליכים", משמע שהחשוד נותר עצור עד סופו של המשפט, כך שבטרם הינתן פסק הדין הוא לא ישוחרר ממעצר כלל. מפתיע לגלות, אך גם במקרים שכאלה, בהן ברור לכאורה שהחשוד כנראה קשור בצורה זו או אחרת לעבירה או שאין כלל ספק לכאורה באחריות שלו למעשה הפשע, על פי החוק הוא נחשב לחף מפשע עד לסיום המשפט בעניינו.



מה תפקיד עורך הדין בנושא שחרור ממעצר?

עורך הדין הפלילי אשר מתלווה לחשוד, יכול לבקש שיתבצע שחרור ממעצר או להגיש בקשה למעצר בית, כלומר שהלקוח שלו יועבר לבית בתנאי מעצר וללא חופש תנועה או יציאה החוצה. הייצוג המשפטי מטרתו להקל כמה שניתן על הלקוח ולפעול לשחררו ממעצר, למצוא חלופות אחרות למעצר משטרתי עבורו ולמצות את הזכויות המגיעות לו על פי החוק. הרעיון הוא לאפשר לחקירה להתנהל כסדרה תוך שהחשוד אינו מהווה סכנה אך מצד שני – שהוא נמצא בתנאים המיטביים עבורו וככל שניתן גם לא במעצר משטרתי.

כיצד בוחרים עורך דין לליווי וייצוג במשפט פלילי?

בהינתן האפשרות, מוטב לבחור עורך דין פלילי בעל ניסיון ומוניטין מצוינים, אשר יש לו עבר עשיר בייצוג אנשים במשפטים פליליים דומים. כאשר פרקליט כבר מנוסה בביצוע שחרור ממעצרים ובקיא מאוד בכל ההליכים, הוא יפעל בצורה אופטימלית עבור המיוצג שלו. כדי לבצע שחרור ממעצר, יש לפעול לפי כללים מסוימים ומתוך אסרטיביות ומוטיבציה, לכן כדאי ללקוח לשכור את שירותיו של עורך הדין המומחה בפלילים האיכותי ביותר שיוכל למצוא. חשוב לשכור עורך דין אשר הלקוח מרגיש עמו בנוח ושהוא יכול לסמוך עליו, כך שהפרקליט יעודכן בכל פרטי החקירה ובכל תחושותיו של הלקוח. באופן כזה, ניתן יהיה לעזור ללקוח בצורה המיטבית ולקדם באופן הטוב ביותר את האינטרסים שלו, למן החקירה הראשונית וכמובן בהמשך הדרך המשפטית.



1
נגישות