הכן את רכבך לחורף - פואנטה

הכן את רכבך לחורף

החל ממגבי הרכב ועד הצמיגים, לקראת החורף כדאי לבדוק שכל חלקי הרכב עובדים באופן תקין, וכמובן לוודא שביטוח הרכב בתוקף

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

הטמפרטורות מתחילות לצנוח והחורף מתקרב. זה הזמן להכין את הרכב לכבישים החלקים, לוודא שהמגבים עובדים כראוי ולהכין את האוטו לנסיעה בטוחה יותר. אספנו עבורכם את כל הדברים שחשוב לבדוק.

מגבי הרכב

המפגש הראשוני של הרכב עם טיפות הגשם מפתיע רבים. בימים הראשונים הגשם נושא עמו את כל האבק והלכלוך ולכן הוא עכור. בשלב הזה חשוב שיהיו לכם מים במכל המגבים, על מנת שתוכלו לנקות את השמשה. בנוסף, חשוב לבדוק כי המגבים עצמם אינם יבשים ובלויים. כיצד תבדקו זאת? באמצעות התזת מים מהמכל וניגובם. אם נשארים "פסים" על השמשה סימן שכדאי להחליף את המגבים.

צמיגי הרכב

צמיגי הרכב מעניקים לכם את האחיזה הנכונה בכביש. בתחילת החורף, כאשר הכביש רטוב ושמנוני יש לצמיגים אלה חשיבות גבוהה. כדאי לבדוק כי החריצים על גבי הצמיגים עמוקים מספיק על מנת להשיג את האחיזה הנכונה כאשר אתם עוברים מעל שלולית. בהקשר זה נציין כי כדאי ללמד את הנהגים הצעירים במשפחה כיצד לבלום בזהירות על מנת שהצמיגים לא ינעלו ויחליקו.

בלמי הרכב

מלבד הצמיגים גם לתפקוד הבלמים עצמם יש חשיבות גבוהה בחורף. מומלץ להגיע למוסך ולבדוק את עובי רפידות הצמיגים. אם הצמיגים שחוקים יעילותם פוחתת ואתם עשויים למצוא עצמכם "משייפים" את חלקי המתכת במערכת הבלימה וגורמים לנזק בלתי הפיך. גשו למוסך הקרוב ובקשו בדיקת חורף מקיפה.



ביטוח הרכב

החורף זו העונה המועדת לתאונות. חשוב לוודא כי יש לכם ביטוח רכב בתוקף שמכסה את כל הנזקים. אם יש לכם רק ביטוח חובה כדאי לשקול להוסיף גם כיסוי מלא לרכב שלכם באמצעות ביטוח מקיף. ודאו עם חברת הביטוח שלכם אם יש הרחבות שיכולות לעזור לכם כמו: שירותי גרירה מתקדמים, ביטוח כנגד נזק שמשות או אפילו כיסוי כנגד אובדן מפתחות הרכב.

האם רואים את הפנסים שלכם?

בדיקה חשובה נוספת שכדאי לעשות עוד לפני החורף היא של מערכת התאורה החיצונית של הרכב. בימים גשומים, הדרך היחידה לראות אתכם באור ובחושך היא באמצעות פנסים נקיים שעובדים כראוי. תוכלו להחליף נורות שנשרפו ולנקות את החלק החיצוני והפנימי של הפנס. בתחום זה כדאי לדעת טיפ שעוזר לרבים – ניתן לקרצף את הפנס עם משחת ומברשת שיניים ולאחר מכן לנגב היטב ולגרום לפנסים שלכם להיראות כמעט כמו חדשים.

מצבר הרכב

אחד האתגרים הגדולים של ימי החורף (במיוחד אם הרכב שלכם אינו חדש) הוא הנעה של מצבר שהפסיק לעבוד. בימי הקיץ תוכלו לקבל עזרה משכן או חבר ובעת צרה גם להזמין את שירותי הדרך של חברת הביטוח. בימי החורף הגשומים והקרים גם שהות קצרה מחוץ לרכב תהיה פחות נעימה. לכן, ודאו כי המצבר שלכם מתפקד בצורה טובה.
לסיכום, לא מומלץ לחכות עד החורף על מנת לבצע את כל הבדיקות הדרושות. בצעו אותם כבר השבוע ותוכלו לנסוע בחורף בבטחה.



1
נגישות