מאכלים טבעוניים שאסור לכם לפספס - פואנטה

מאכלים טבעוניים שאסור לכם לפספס

טבעונים יכולים כיום לבחור את המאכלים האהובים עליהם מבין תפריט מגוון, בריא וטעים מתמיד. אז מה נמצא ברשימה ולא ידעתם שאפשר להשיג אותו בגרסה טבעונית? הנה כמה הצעות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

טבעונים נמנעים כידוע מכל מזון שאותו מפיקים באופן מלא או חלקי מבעלי חיים. זה אומר שטבעונים לא אוכלים בשר, חלב, ביצים ודבש ולעיתים קרובות הם גם נוקטים עמדה ששואפת לא לקחת חלק ישיר או עקיף בכל סוג של ניצול או התאכזרות כלפי בעלי חיים גם עבור ביגוד. בשנים האחרונות יש מגמה חיובית של הרחבת היצע האפשרויות הקולינריות עבור טבעונים ושווה לעקוב אחריה.

הנה למשל כמה מאכלים שלא כולם יודעים שאפשר להשיג בגרסה טבעונית לא פחות טעימה מהרגילה:

1. פיצה

החידוש הכי מרענן של השנים האחרונות מבחינת טבעונים הוא ללא ספק המתכון לפיצה. מה שנחשב בעבר לטאבו עבור טבעונים הפך לחלק בלתי נפרד מהתפריט שלהם, הרבה תודות למאמצי הרשתות ולמודעות הגבוהה לצורך בשמירה על אורח חיים בריא.

במילים אחרות, פיצה טבעונית מצליחה לשמור על התכונות שהפכו את המאכל האיטלקי לאחד הפופולאריים בעולם – אך היא עושה זאת מבלי שזה יתנגש עם תפיסת העולם של טבעונים. לא מאמינים? כל מה שצריך לעשות כדי להתרשם הוא לטעום.



2. המבורגר

עוד מאכל טבעוני שאסור לפספס הוא ההמבורגר. ראשית, מדובר על שם כולל לשלל קציצות מהצומח שמגיעות במגוון סוגים שונים על בסיס סייטן וסויה. כך למשל אפשר לבחור בין המבורגר עם פטריות, עם סלק ועם ברוקולי ולבחור אם לצלות אותו על המנגל, על הפלאנצ'ה או באפייה בתנור.

שנית, המבורגר מצליח להיות גם טעים וגם בריא כאשר מכינים אותו בבית. כאן רשימת המרכיבים תכלול חבילת טחון מהצומח, בצל, שעועית, עלי נענע ופטרוזיליה, שום, קמח חומוס, מלח, פלפל ותבלין קציצות ויש מקום ליצירתיות גם בהוספת מעט סלק מגורד בשביל הצבע והמתיקות.

3. עוגיות אוריאו

מי אמר שטבעונים לא יכולים לקנח את הארוחה שלהם עם משהו מתוק, ולמה שזה לא יהיה העוגיות האיכותיות של חברת אוריאו העולמית? גם כאן מדובר על מאכל מפתיע, משום שלא רבים מזהים אותו עם טבעונות ובעיקר בגלל שעל פניו יש בו מרכיבי חלב.

למעשה, המילוי הלבן של עוגיות אוריאו מהווה סוג של הטעיה כי מדובר על מאכל טבעוני למהדרין. אם לא בטוחים, אפשר לקרוא את רשימת המרכיבים שעל גבי האריזה ולמצוא גם המלצות באתרי טבעונים וברשתות החברתיות.

בסופו של דבר, המאכלים הטבעוניים כאן כדי להישאר וסביר להניח שההיצע שלהם עוד יותר יתרחב מאשר יצטמצם. אם רוצים לקחת חלק בחוויה, אפשר לבחור בין פיצה, המבורגר ועוגיות לקינוח וניתן גם להמשיך לעקוב אחר מתכונים להכנה ביתית של עוד שלל מאכלים מעניינים.



1
נגישות