איפה אתם הולכים לטייל בחג?

איפה אתם הולכים לטייל בחג?

טיול קצר יכול להיות פתרון נפלא עבור הורים לילדים שמחפשים מה לעשות עם המשפחה. החל מהפארק העירוני, דרך חוף הים ועד מסלולי טיול מסודרים – הנה כמה הצעות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

תקופת חגי תשרי מתאפיינת באקלים נוח בהשוואה לשאר השנה. מאחר שהחגים מתחילים רגע אחרי החופש הגדול,  האטרקציות הסטנדרטיות כבר פחות מעניינות את הילדים. הפתרון מבחינת ההורים הוא לעתים קרובות טיול משפחתי ברחבי הארץ.

כאן יש להביא בחשבון כמה שיקולים. ראשית, כמובן, יש לבחור מסלול טיול שמתאים לגיל של הילדים וליכולת הפיזית שלהם. בנוסף, יש לדאוג לתקציב סביר, כך שכדאי לנצל הנחות בחנויות נוחות כדי לקנות שתייה, נשנושים או ממתקים לטיול. מפה והלאה, הכל כבר תלוי בהעדפות האישיות של ההורים ויש כמה המלצות שיכולות להיות רלוונטיות עבורם:

1. קפיצה לפארק העירוני

כמעט בכל עיר גדולה ברחבי הארץ יש פארק גדול ומושקע. על קצה המזלג אפשר להזכיר את הפארק הנגיש ברעננה, את פארק הרצליה וכמובן את פארק הירקון בתל אביב, או את הפארק סביב אגם מונפורט במעלות שבצפון ואת פארק נחל באר שבע שבדרום. ביקור בפארק העירוני מאוד מתאים לתקופת החגים כי אפשר להגיע מאוד קרוב עם הרכב ומשום שיש בו מתקנים מסודרים, אזורי ישיבה מוצלים ופעילויות לכל המשפחה. כמו כן, הביקור בפארק לא עולה כסף והשער פתוח כל השבוע.



2. טיול ופיקניק על החוף

עוד אופציה לטיול קצר אך שובר שגרה היא להגיע לחופי הים מצפון ועד דרום ולנצל את הימים האחרונים של מזג האוויר החם כד להיכנס לים. אבל גם מי שכבר מרגיש שלא מספיק חם לו כדי להיכנס לים, יכול ליהנות מפיקניק על החול (רק אל תשכחו להצטייד במחצלת). קצת אוכל ושתייה מספיקים לילדם, שיתמקדו בעיקר בלהשתולל על קו החוף. שימו לב כי בכל הארץ יש חופים מוסדרים שבהם תוכלו לשלם על חניה בלבד ולקבל שירותים בסיסיים כמו מקלחות וניקיון.

3. טיול באתרי רשות הטבע והגנים

כמעט כל אתרי רשות הטבע והגנים משלבים בין מסלולי טיול לבין שמורות מסודרות. מעבר לכך, אפשר להזמין מראש מקום בחניון לילה ולהקים אוהל כדי לתת לילדים ולמשפחה חוויה אותנטיות של 360 מעלות.

הטיול באתרי רשות הטבע והגנים מתאפיין בכך שהוא נוח ונגיש. את רוב מסלולי הטיולים אפשר לעבור גם עם עגלה, ניתן להתייעץ מראש עם נציגי המקום לגבי מגבלות מסוימות וכדאי גם לשמור על ראש פתוח כדי להשתתף בפעילויות של מרכזי החינוך וההסברה. האתרים פזורים בכל רחבי הארץ, כך שגם מי שמחפש יעד לא מאוד רחוק ממקום מגוריו, ודאי ימצא אתר מוצלח ונגיש.



1
נגישות