כך תבחרו את מקדם האתרים שלכם - פואנטה

כך תבחרו את מקדם האתרים שלכם

קידום אתרים הוא תהליך חיוני לכל עסק שמעוניין להופיע בראש התוצאות בגוגל, אבל איך בוחרים מקדם אתרים שלא מבטיח הבטחות שווא?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: עופר אטלס

(תוכן מקודם)

בעלי עסק ויש לכם אתר? הייתם ודאי שמחים למצוא את עצמכם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בשלל ביטויים רלוונטיים. הגולשים כבר מזמן רואים בגוגל מקור סמכות אשר מציג את התוצאות הטובות ביותר לאחר שנבחרו בקפידה. איך תהיו שם? שפע מקדמי אתרים יכולים כיום להעניק לכם שירות, אך בין כל המקדמים הטובים, ישנו תמיד הסיכוי לפגוש גם באלו שפחות מצטיינים בתפקידם.

אז כיצד בוחרים?

נתחיל מן הבסיס: קידום אורגני הוא תהליך שלוקח זמן. זכרו כי המטרה שלכם היא להופיע באופן טבעי בתוצאות החיפוש, וגוגל לא ממהרת להתרשם ולבחור דווקא בכם. לכן, יש לזכור שגם כאשר שוכרים את שירותיו של מקדם אתרים, קידום אתרים הוא דבר שלוקח זמן והוא מצריך מאתנו טיפוח מתמיד של האתר. בכל שבוע חייב לעלות מאמר חדש לאתר ובכל שבוע תבוצע בו עבודת תחזוקה כלשהי, אשר תחזק את הסמכות מול מנועי החיפוש.

מכאן אנו יכולים לפנות אל הקריטריון הראשון:

בדיקת תיק עבודות

כל מקדם אתרים באשר הוא, מחזיק בתיק עבודות עם שפע של חברות ועסקים ואיך לא – מיקומים! הכול טוב ויפה, וזה באמת נחמד לראות עסקים שונים שנהנים מקידום איכותי, אבל ויש אבל, מומלץ תמיד לדבר עם הלקוחות באופן אישי.
אל תראו בתיק העבודות כעובדה מוגמרת. חפשו את החברות והעסקים הללו באינטרנט, היכנסו לאתרם ונסו לדבר איתם באופן אישי. במקרה הטוב, תגלו כי הם מרוצים וממליצים בחום, למרות שנפלתם עליהם כרעם ביום בהיר. במקרה הטוב עבורכם ורע עבור המקדם, תגלו שהם כבר מזמן לא עובדים מולו ואולי יש לכך סיבה טובה.

היזהרו מהבטחות שווא

הבעיה הגדולה בקידום אורגני היא שבזמן שאתם משלמים למקדם, וגם אם הוא עושה את מלאכתו נאמנה, העלייה במיקומים בגוגל עדיין לוקחת זמן. לרוב נהוג לשער כי קידום ביטוי מסוים באופן ממוקד, ייקח בין ארבעה חודשים לחצי שנה וזאת בתנאי שהעבודה היא טובה.

קיבלתם הבטחה מסוימת שתוך זמן קצר ואתם בעמוד הראשון בכל הביטויים שהחלטתם? משהו נשמע לכם קל ופשוט מדי? ככל הנראה צריכה להידלק אצלכם נורה אדומה. גם המקדם הטוב ביותר, לא יכול לשלוט בגוגל. זכרו שזהו שירות של צד ב' עבור צד ג'. מי שמציג תמונה וורודה, הוא ככל הנראה יותר איש מכירות ממקדם אורגני.

ולבסוף – מחירים

חשוב לציין כי קידום אתרים הוא בסופו של יום תחום פרוץ. אין באמת מחיר אחיד ואין גוף רשמי מסוים שיכול להורות על מגבלות כאלו ואחרות. עבדכם הנאמן שכותב את מאמר זה הוא מקדם אתרים פרילנסר, ועל כך ארצה להתעכב:

מקדם אתרים – עצמאי שעובד ממשרד או מהבית ומספק את שירותיו. לרוב המחירים יהיו נמוכים משמעותית מחברה. לטעמי, אין כל סיבה לשלם על קידום מעבר ל-3,000 ₪. זהו תמחור מספק שכולל בתוכו עמלת ניהול עבור המקדם, תשלום עבור כותבי תוכן (כ-800 שקל), הוצאות עבור תוכנות מקצועיות (כ-200 שקל) ותשלום עבור כתבות יח"צ (כ-500-1,000 ש"ח).

חברת קידום אתרים – בחברות קידום חשוב לזכור כי מדובר בעסק שמתחזק משרד, משלם שכירות ומפריש משכורות לעובדים. כל אלו לכשעצמם חייבים להיות מגולמים בתשלום החודשי. אם אתם חשים בטוחים יותר מול חברה, דעו כי המחיר לא צריך לעלות על 5,000 ₪. זהו מחיר מספק שיכול להניב לחברה רווחים נאים ובו-זמנית להותיר אתכם מרוצים ומקודמים.

מאמר זה נכתב על-ידי עופר אטלס, מקדם אתרים בגוגל ומנהל קמפיינים ממומנים PPC. 

למידע נוסף בקרו באתר: https://www.oferatlas.co.il/





1
נגישות