מדריך קנייה לאופניים חשמליים - פואנטה

מדריך קנייה לאופניים חשמליים

החל ממשקל האופניים, דרך הבלמים ועד הסוללה – לפני שאתם קונים אופניים חשמליים, קבלו מדריך קנייה מקיף עם טיפים שחשוב להכיר

אופניים חשמליים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

קניית אופניים חשמליים מקפלת בחובה לבטים רבים. כמה להשקיע? מהם הפרמטרים המרכזיים? מה התחדש בשוק בשנים האחרונות (מאז שקניתם את האופניים הקודמים שלכם)? האם לבחור במותג מוכר או שדי במפרט איכותי?

אלה הן רק חלק קטן מהשאלות העומדות על הפרק בבחירת אופניים חשמליים. ברשימה הקצרה הבאה נסביר על כמה מההיבטים המרכזיים הקשורים לצרכנות נבונה בנושא. קבלו מדריך קנייה לאופניים חשמליים שיעשה לכם סדר. לקרוא, לשמור ולדווש.

מדריך קנייה לאופניים חשמליים – מתחילים עם הסוללה

כל מדריך קנייה לאופניים חשמליים מתחיל עם הסוללה. היא זו אשר תקבע את הביצועים של האופניים, את אורך חייהם, וחשוב מכל – את מידת ההנאה שלכם מהרכיבה.

כיום רוב הסוללות הן סוללות V48 עם אמפר ממוצע של 10-15. שני הנתונים הללו חשובים להבנה. המתח החשמלי, הוולט, הוא זה אשר משרטט את מהירות האופניים, אמינותם, אורך חיים וההאצה שלהם. מנעד המתחים הקיים בשוק הוא של סוללות V24 וולט (הנפוצות בד"כ באופניים חשמליים קטנים), סוללות V36 המאפיינות דגמים פחות חדשים או בתקציבים "ידידותיים", וסוללות 48 (שהינן השכיחות ביותר).

אם תבחרו בסוללה עם מתח של V48, ואמפר של כ-11-13 לפחות, תיהנו מאופניים מהירים וחזקים, המסוגלים לנסוע למרחקים של עד כ-35-40 ק"מ ללא הטענה. ככל שתקפידו על דיווש, ולא תסתמכו רק על המצערת ("ידית הגז"), המרחק יגדל עוד יותר.

גלגלים – ג'אנט ועובי

עד לפני מספר שנים, בקריאת מדריך לקניית אופניים חשמליים, הסוגיה של הגלגלים נגעה רק לחישורים או מגנזיום. ההתלבטות הייתה אפוא בין ג'אנט שמיוצר ביציקה אחת (מגנזיום), ועל כן עמיד ומתאים לנשיאת משקלים כבדים, לבין ג'אנט עם צמיג שמחובר בעשרות מוטות ברזל דקים ("שפיצים"). הבחירה באופניים עם גלגלי מגנזיום מייקרת את המחיר בסכומים של כ-1,000-1,500 שקלים, אך התמורה בהתאם.

כיום, לא רק הג'אנט עומד על הפרק, אלא גם הטרנד החדש של אופניים חשמליים עם גלגלים עבים. כלומר, אופניים חשמליים אשר מאובזרים בצמיגים בעוביים שמגיעים עד 3-4 אינץ', בניגוד לאופניים הסטנדרטיים אשר עובי הגלגלים שלהם הוא כ-2.25 אינץ'.

גלגלים עבים, אשר מקורם באופניים המתאימים לרכיבה בתנאי שטח של עפר ושלג, צוברים פופולריות בציבור הישראלי גם בגלל המראה המרשים שלהם, אך בעיקר בזכות היציבות שהם מקנים לרוכב. מנגד יש לזכור כי הם מסרבלים מעט את הקיפול של האופניים, וחשופים יותר לפנצ'רים בדרך (לאור שטח הפנים שלהם).


פרמטרים נוספים בהתאמה אישית

מעבר לסוללה והגלגלים, פרמטרים נוספים נכנסים במארג השיקולים שנכללים בכל מדריך לקניית אופניים חשמליים.
לדוגמה, עליכם להחליט האם אתם קונים אופניים ממותג מוכר, או שמא אתם מסתמכים רק על המפרט הטכני. פעמים רבות תידרשו לשלם יותר על מותג, למרות שהמפרט יהיה זהה.

הבחירה במותג תאפשר ליהנות מכך שאתם קונים אופניים חשמליים מחברה מוכרת, עם חנויות סניפים/מפיצים רבות, ובהן מעבדות שיודעות לעבוד עם הכלי שלכם (ולספק שירותי תיקונים לאופניים החשמליים). במידה שהמפרט הטכני הוא איכותי, אל תחששו לקנות אופניים שלא מגיעים מהיבואנים המובילים.

שימו לב גם למשקל של האופניים. המשקל הממוצע הוא כ-25 ק"ג, ויש לדעת כי אין זה משקל נמוך, בפרט אם תצטרכו ברמה יומיומית להרים את האופניים כמה קומות ללא מעלית. כמו כן, ישנן שלדות אשר מתאימות לרוכבים לא-גבוהים (או רוכבות לא-גבוהות), כמו שלדות מעוקלות ושלדות "בננה".

בכל הנוגע לבלמים, רצוי שיהיו איכותיים, ומומלץ לבחור בבלמים הידראוליים. בפרט אם אתם רוכשים אופניים חזקים עם סוללה של V48. כך או כך השתדלו שלא להתפשר על אופניים ששני הבלמים שלהם הם בלמי V, והעדיפו תמיד בלמי דיסק.

החנות שאתם קונים בה, שחקן מרכזי

בישראל ישנן מאות חנויות אופניים חשמליים המשרתות את מאות אלפי הרוכבים והרוכבות. איתור חנות צריך להיות גם מתוך שיקולים גאוגרפיים. אופניים חשמליים דורשים תחזוקה שוטפת, ואם תקנו אופניים בחנות הקרובה למקום מגוריכם (או מקום עבודתכם), יש לכך יתרון. בחנות שבה רכשתם את האופניים, תמיד תהיו במעמד של "לקוח חוזר".

אולם, ברור שמיקום החנות הוא לא חזות הכל. אם תבחרו חנות אמינה, המציעה דגמים שמתאימים לצרכים שלכם, ואשר מספקת שירות אדיב ומקצועי, סביר להניח שאתם בידיים טובות. מה גם שכמעט בכל חנות אופניים חשמליים בישראל תמצאו מעבדת תיקונים, ואינכם כבולים רק לחנות אחת.



1
נגישות