לרגל תחילת פעילות אמזון ישראל - מה אתם צריכים לדעת? - פואנטה

לרגל תחילת פעילות אמזון ישראל – מה אתם צריכים לדעת?

מה המשמעות של תחילת פעילותה של אמזון ישראל? מה הצרכנים ירוויחו ומה הם עלולים להפסיד? האם נראה מבצעי ראש השנה או מבצעי בחירות של חנויות ישראליות באמזון?

הנחה באמזון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זהו, אין צורך לנחש יותר – אמזון הודיעה רשמית למוכרים הישראלים מתי החנויות שלהם צריכות להיות מוכנות כחלק מאמזון. לפי ההודעה, המוכרים (Sellers) צריכים להציג ב-12.9 מוכנות מלאה מבחינת מלאי, מחירון, מבצעים ויכולת שילוח. אמנם אין מדובר באתר אמזון ישראל, כלומר – באתר עם סיומת amazon.co.il, אבל מדובר בתחילת פעילות בישראל הן מבחינת הסוחרים הישראלים, שיוכלו להתחיל לשווק דרך אמזון את מרכולתם לצרכנים בכל רחבי העולם, והן מבחינת הצרכנים הישראלים – שיוכלו להזמין מחנויות ומסוחרים ישראלים דרך אמזון.

אז מה אתם כצרכנים או כמוכרים צריכים לדעת על אמזון בישראל?

מבצעי בחירות באמזון ישראל?

לא במקרה נבחר התאריך 12.9 לתאריך יעד. גם אם תחילת המכירות לא תהיה בדיוק ביום זה, היא כנראה תהיה ימים מעטים לאחר מכן, מה שאומר כי תחילת פעילות אמזון ישראל תהיה לפני ראש השנה וגם לפני הבחירות. כידוע, יום הבחירות בישראל הוא יום שבו חנויות ורשתות רבות מציעות מבצעים – ואם אכן אמזון תחל לפעול בישראל לפני מועד הבחירות, יוכלו המוכרים לפתוח את עידן אמזון בישראל בסיילים מטורפים שיביאו תנועה ומכירות. כמובן, תקופת החגים היא בכל מקרה תקופת מבצעים וקדחת קניות, וגם את המומנטום הזה רוצים באמזון לנצל.



בהודעה של אמזון למוכרים הישראלים יש התייחסות מפורשת לראש השנה, ונכתב למוכרים לתת עדיפות למוצרים שיכולים להימכר היטב לקראת ראש השנה.

פטור ממס – רק על קניות בחו"ל

הישראלים אוהבים להזמין מאמזון וליהנות מפטור ממסים בקנייה עד 75$. שימו לב, ברגע שתזמינו ממוכר ישראלי באמזון, לא תיהנו מהפטור ממסים. מבחינה זו, ייתכן שיהיו מוצרים שעדיף יהיה להזמין מחו"ל.

איך ייראה אתר אמזון לגולשים מישראל?

כאמור, אמזון לא פותח כאן אתר ישראלי בעברית (למשל, כמו אמזון גרמניה שיש לו סיומת ייעודית והוא מוצג בגרמנית). האתר שהישראלים ייכנסו אליו יהיה עדיין Amazon.com, אבל תוצאות החיפוש יותאמו לישראלים. כאשר צרכן ישראלי ייכנס לאתר אמזון.קום הוא יזוהה כישראלי, ובקטגוריה בה יחפש מוצר מסוים יקודמו עבורו קודם כל הסוחרים הישראלים. יש לזה יתרון וחיסרון – שכן כאמור, כדי ליהנות מפטור ממס, יש צרכנים שעדיין יעדיפו להזמין מחו"ל.

האם יהיו בישראל מחסנים של אמזון?

אמזון לא פותחת כאן מחסנים – בניגוד לפעילות שלה במדינות שבהן היא מפעילה אתר מקומי. השילוח מתבצע דרך מחסנים של הסוחרים, אבל צריך לעמוד בסטנדרטים של אמזון, כולל יידוע של הלקוחות בכל רגע היכן נמצאת החבילה.

כפי שפורסם בפואנטה חדשות צרכנות, יש חברות, כמו חברת אלקטרה, שפתחו חברה ייעודית שמטרתה לסייע לסוחרים ישראלים לפתוח חנויות באמזון. החברה, WeForce שמה, מחזיקה מחסנים והיא זו שמבצעת את השילוח עבור העסקים שעובדים דרכה.

האם הצרכנים הישראלים ייהנו משילוח תוך יום אחד?

אמנם בארצות הברית אמזון מציעה למנויי אמזון פריים (Amzon Prime) שילוח מהיר – תוך 24 שעות או אפילו באותו יום, אבל בארץ לא מדובר בשילוח כזה, אלא בשילוח מהיר בסטנדרטים שאמזון קובעת.

אמזון ישראל: מה יהיו התנאים לקבלת החזר כספי?

המוכרים הישראלים באמזון יצטרכו לעמוד בחוקי ההחזר הכספי של אמזון, כלומר, קבלת החזר כספי על החזרת חבילה תוך 30 יום. במקרה שלקוח אומר שלא קיבל את החבילה ואילו החברה אומרת שכן, חובת ההוכחה מוטלת על החברה ועליה להראות את חתימתו על קבלת החבילה.

מה אפשר יהיה לקנות באמזון ישראל?

הכול. זו אולי המהפכה האמיתית בתחילת הפעילות של אמזון ישראל. מדובר בענקית האיקומרס הגדולה בעולם, שהפכה את האינטרנט לסופרמרקט ענק שבו אפשר לקנות הכול – החל ממקרר ועד עגבניות. המתעניינים הישראלים בפתיחת חנות באמזון הם רשתות גדולות ומוכרות, מותגים עצמאיים (כמו פוג'יקום או Mommy Care, שכבר פתחו חנויות), אנשים פרטיים (כמו אודי אילון, שמשווק שם את ספרו "אחד משלנו") ובעלי עסקים קטנים (למשל, סוחר ירקות או מעצב תכשיטים). אמזון הוא מארקטפלייס (Marketplace) עצום, והישראלים ככל הנראה עומדים בפתחה של מהפכת סחר מקוון.

פואנטה



 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות