למה להטמיע שינויים בעסק זה דבר כל כך קשה?ומה צריך כדי לגרום לזה לקרות? - פואנטה

למה להטמיע שינויים בעסק זה דבר כל כך קשה? ומה צריך כדי לגרום לזה לקרות?

החל מיצירת תוכנית עסקית ועד שיווק, מכירות, ניהול תזרימי והתמודדות עם אתגרים – כדי לנהל עסק כמו שצריך, חשוב לקבל ייעוץ עסקי מקיף ולשלב נכון בין מגוון הכלים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

ישראל היא מקום מורכב לעשות בו עסקים, וידוע שהמציאות הכלכלית והביורוקרטית כאן לא מקלה על העניינים. מנהלים רבים מודעים לבעייתיות, מבחינים בחוסר היציבות העסקית בגזרתם, ומנסים למזער מורכבויות כמו לחץ תזרימי, יעדי מכירות או רווחים בלתי מושגים, ובכלל איזון בין השאיפה למוצר ושירות מושלמים, לתפעול חלק, ולעמידה ביעדים כלכליים.
עקרונית, ניתן להתמודד עם קשיים ואתגרים אלה בכלים ניהוליים שונים – יש הפונים לייעוץ או ליווי עסקי, יש מי שבונה תקציב עבודה מפורט (ואפילו עובד על פיו), יש מי שמתנהל באמצעות תזרים מזומנים יומי ויש מי שעושה קצת בדק בית, ניתוח ביצועי עבר ומגמות ועל סמך זה מבצע תכנון עתידי (תכנית עסקית פנימית היא כלי מתאים ביותר לשם כך).

אז למה בכל זאת דברים לא עובדים חלק?

בעיקר מפני שאף אחד מהכלים הללו כמעט אף פעם לא יכול להחזיק מים לבד.

ביצוע תכנית עסקית פנימית ואחר כך לא לתרגם אותה לתקציב עבודה מפורט זה ממש חצי תהליך. בניית תקציב עבודה והתנהלות רופפת למולו זהו תהליך שעלותו גבוהה מן התועלת שבו. התנהלות אל מול תקציב אך ללא ניהול תזרים מזומנים יומי, או להפך, זה גם, כמו שכבר ניחשתם, חצי עבודה.

באותו אופן, ייעוץ או ליווי עסקי שאינם מבוססים ראשית על הניתוחים והכלים הללו זה כמו לנסות לנווט בלי מפה, וביצוע ניתוחים, תחזיות והגדרת יעדים ללא מנהל מטעם העסק או יועץ חיצוני שיובילו את התהליכים זה דווקא כן להתקדם עם מפה ומצפן, אבל ללא נווט. כך או כך, סיכוי קלוש שנגיע אל היעד בקו ישר. לפרטים נוספים בנושא.

זו הסיבה שבגללה יעוץ עסקי שלם ומלא לא יכול להתחיל מהאמצע. אף יועץ לא יכיר את דקויות העסק שלכם כמוכם, אם לא יעבור תהליך לימוד וחקירה מהיבטים מגוונים. והבעיה בייעוץ עסקי שמתחיל מהאמצע או בתכנית עסקית ללא המשך יישומי לאחר הכנתה היא שהדברים קשורים זה בזה, ועל מנת להגיע לתוצאות, לייצב את העסק ולשמר הצלחות לאורך זמן נדרש פתרון מלא, משולב ושחלקיו מתואמים זה עם זה.



תהליך מלא ויסודי יתחיל מניתוח ביצועים, ימשיך להכנת תכנית עסקית פנימית מלאה ומפורטת התוקפת גם סוגיות כגון תמחורים, מבנה כח אדם ותגמול עובדים, הגדרת תהליכי שיווק ומכירה וכדומה, משם יש להתקדם לבניית תקציב עבודה עתידי מפורט ככל הניתן אשר אותו יש לנהל באופן שוטף ולעצור לבחינה מדוקדקת לפחות מידי חודש, וכל זאת במקביל לניהול תזרימי יומי שוטף.

אם אומרים שעדיף לתת לאדם חכה וללמדו לדוג מאשר לתת לו דג, נאמר בהקשר הזה שקודם כל כדאי להרכיב את החכה, להניח פיתיון ובכלל להתקרב קצת מערבה, שם הים.

בהצלחה!

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



1
נגישות