בקשה לייצוגית נגד פרטנר חושפת: יש מחיר לרמקול או טאבלט "מתנה" - פואנטה
מתנות חינם פרטנר

בקשה לייצוגית נגד פרטנר חושפת: יש מחיר לרמקול או טאבלט “מתנה”

שלוש שנים לאחר שהתנתקה ועברה לחברה אחרת,התגלה ללקוחה חוב שלא ידעה על קיומו. כעת מגישה בקשה לייצוגית נגד פרטנר בגין החיוב על רמקול שקיבלה מתנה

לקוחת עבר מתוסכלת שהגישה בקשה לייצוגית נגד פרטנר חושפת פן חדש של שיטת המתנות בתשלום. בדרך כלל אנחנו שומעים סיפורים על טאבלט מתנה, אך כאן מדובר בלקוחה שבשנת 2015 רכשה בפרטנר טלפון נייד, ונציג השירות הציע לה באותו מעמד גם רמקול של JBL חינם. כעבור שנה, היא התנתקה מפרטנר ועברה לחברה אחרת שהציעה לה חבילת סלולר משתלמת יותר. הכול זרם על מי מנוחות, עד כי כעבור שלוש שנים הסתבר שפרטנר טוענת שהלקוחה חייבת לה כסף בגין הרמקול (שאותו, כאמור, חשבה שקיבלה מתנה).



למעשה, פרטנר תבעה את הלקוחה בגין החוב שהיא כלל לא הייתה מודעת לקיומו, ושכמובן לא אמור היה להצטבר. רק כאשר הלקוחה ביררה על מה ולמה נטען שיש לה חוב לפרטנר, הסתבר לה שמדובר בחוב בגין “רכישת” אותו רמקול. פרטנר אף הגדילה לעשות וגבתה על הרמקול של JBL סכום של כ-1,800 שקל, בעוד ששוויו בשוק היה כ-400 שקל בלבד.

כאמור, הלקוחה הזועמת החליטה לעשות מעשה ולהגיש נגד פרטנר בקשה לייצוגית, מתוך הנחה שהיא לא הלקוחה היחידה שמצאה את עצמה משלמת על מוצר שקיבלה מתנה מפרטנר, כאשר התנתקה מהחברה. בתביעה, שהוגשה ע”י עו”ד ארנון גקפי ועו”ד שי חן, מצוינת נקודה תמוהה נוספת באשר לחיוב על המכשיר: גם אם המנוי מתנתק מפרטנר סמוך למועד סיום החבילה – עדיין הוא משלם את מחירו המלא של המכשיר, כאילו לא שילם עליו במשך חודשים ארוכים.

התובעת מזכירה בתביעה את הקנס שהטילה הרשות להגנת הצרכן בינואר 2018 על פרטנר בגובה 1.7 מיליון שקל בגין הנוהג של מתנות “חינם”.

מאחר שאין נתונים בשלב זה שאפשר לבסס עליהם את סכום התביעה, הסכום הנקוב הוא סכום משוער ועומד על לפחות 2.5 מיליון שקל.

תגובת פרטנר: “התביעה טרם הגיעה לידינו”.

מתנות חינם שהופכות ל”מתנות” בתשלום: תופעה שעדיין מתרחשת

תופעת המתנות חינם בחברות הסלולר היא רעה חולה שקיימת כבר כמה שנים טובות (או רעות) בחברות הסלולר. כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות פרסמנו כבר בעבר תלונה של לקוח פרטנר, שמצא עצמו משלם לפרטנר כ-140 שקל נוספים על חשבון הסלולר שלו, בגין חיוב על “מתנות”.

ולא רק פרטנר. רק לאחרונה פרסמנו במדור הטעיית צרכנים בפואנטה את סיפורה של קשישה בת 80, לקוחת סלקום, שמצאה את עצמה מחויבת על מוצרים שקיבלה “מתנה” ושכלל לא ידעה איך להשתמש בהם, כמו ממיר אפל TV לטלוויזיה.

כתבות מעניינות בפואנטה:

 

פואנטה



תגובות: 0

נגישות