BIRD מדווחת על 2 מיליון נסיעות בקורקינט השיתופי שלה - פואנטה

BIRD מדווחת על 2 מיליון נסיעות בקורקינט השיתופי שלה

חברת הקורקינטים השיתופיים BIRD הייתה הראשונה להשיק בישראל קורקינט להשכרה קצרת מועד. מהן שעות השיא להשכרת קורקינט חשמלי וכמה זמן אורכת נסיעה ממוצעת?

בירד
הקורקינטים השיתופיים של בירד בתל אביב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חברת הקורקינטים השיתופיים BIRD יכולה להיות מרוצה: כשנה לאחר כניסתה לישראל, יותר מ-250,000 רוכבים שונים שכרו קורקינט חשמלי וביצעו במצטבר למעלה מ-2 מיליון נסיעות. בירד פועלת בערים ת"א, ר"ג וגבעתיים, ובחודשים הקרובים תתרחב לערים נוספות בישראל.

קורקינט חשמלי של BIRD מושכר בתעריף של חצי שקל לדקת נסיעה ועוד 5 שקלים בעבור הנסיעה. השכרת הקורקינטים מתבצעת באמצעות אפליקציית BIRD. יש להורידה, לבצע רישום שכולל הזנת כרטיס אשראי וכך לאתר את הקורקינט הרלבנטי למיקום המשתמש.

באירוע במלאת שנה לפעילות BIRD ישראל, סיפק המנכ"ל יניב ריבלין כמה נתונים נוספים המצביעים על דפוסי השימוש:

  • 35% מכלל הנסיעות מתבצעות בין השעות 08:00 ל–10:00 וכן בין 17:00 ל–19:00 – שעות העומס בהגעה ממקומות העבודה.
  • יעד הנסיעה בכ-25% מכלל הנסיעות שבוצעו היווה חיבור לתחבורה ציבורית אחרת, קרי רכבת ישראל, אוטובוסים ומוניות שרות.
  • רכיבה ממוצעת אורכת כ-12 דקות. בתל אביב לבדה.
  • הרוכבים שלנו נסעו בקילומטרים מרחק המקביל כדי להקיף את כדור הארץ 98 פעמים.
  • למעלה מ-20% מסך כל הנסיעות שביצעה החברה, אמורות היו להתבצע ברכב פרטי.

לאחרונה הכניסה לשימוש BIRD בישראל דגם חדש של קורקינט חשמלי – Bird one, אשר היא מבטיחה כי יש לו סוללה חזקה פי שניים מזו של המתחרים. הדגם החדש עמיד יותר לאבק ולמים והבלאי שלו נמוך יותר.

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, אמרה באירוע כי הצפי הוא שתוך כשש שנים, רבע מהתחבורה בתל אביב-יפו תתבסס על כלים זעירים: ״כניסת הקורקינטים השיתופיים הם נדבך מרכזי במהפכה התחבורתית שמובילה תל אביב – יפו, עם כמיליון וחצי נסיעות מדי חודש. המהפכה שאנו שואפים אליה משמעותה מעבר מרכב בבעלות פרטית להתניידות שיתופית, והיעד העירוני הוא להגיע לפיצול נסיעות של 25% מהתניידות בעיר באמצעות כלים זעירים עד שנת 2025״.



BIRD לא לבד

חברת BIRD הייתה הראשונה מבין חברות הקורקינטים השיתופיים שהחלה לפעול בישראל. מדובר בחברה אמריקנית, וישראל הייתה המדינה השנייה שבה היא השיקה את שירותיה מחוץ לארה"ב. לדברי המנכ"ל ריבלין, החלטת החברה להשיק את ישראל כאחד השווקים הראשונים מחוץ לארה"ב, התבררה כמוצלחת במיוחד.

הקורקינטים החשמליים השיתופיים הפכו להצלחה מסחררת בישראל, ויש כבר כמה חברות שפועלות בארץ – ביניהן ליים, WIND ו-LEO, שאחד השותפים בה הוא אייל ברקוביץ'. התעריפים בכולן דומים.

גם מי שמסתובב בערים סואנות בעולם, כמו פריז, מגלה שהקורקינט החשמלי הפך לכלי תחבורה נפוץ ביותר שם.

כללי הרכיבה והקנסות לרוכבי קורקינטים חשמליים

נזכיר כי אחרי שורה של תאונות קשות עם הרוגים ופצועים בקרב רוכבי קורקינטים חשמליים והולכי רגל, נקבעו תקנות תעבורה וקנסות המוטלים על מפרי חוק. כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות, עקבנו בשנים האחרונות אחרי החקיקה. כך למשל, מאז יולי 2019, הרוכבים צריכים לעבור מבחן כשירות לאופניים חשמליים ולקורקינטים חשמליים.

בנוסף, הנסיעה אסורה מתחת לגיל 16, הנסיעה אסורה על מדרכות להולכי רגל, חל איסור על שימוש בסלולרי בעת הנהיגה, חל איסור לנסוע עם שתי אוזניות וחל איסור לחצות את הכביש במעבר חציה תוך כדי נסיעה בקורקינט חשמלי או באופניים חשמליים.

הנה תזכורת קטנה לאיסורים החלים על רוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים החשמליים ולקנסות המוטלים עליהם:

  • איסור שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה (איסור אחיזה, קריאת מסרון) – 1,000 ₪.
  • איסור רכיבה במדרכה – 250 ₪.
  • איסור שימוש בשתי אוזניות לרוכב במדרכה – 250 ₪.
  • עבירות הרכבה אסורות לרוכבים, קנסות בדרגות משתנות בטווח 100 ₪ – 250 ₪.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות