ניתוח אף שניוני: כל מה שחשוב לדעת - פואנטה

ניתוח אף שניוני: כל מה שחשוב לדעת

ד"ר מרקוס הראל הנו רופא מנתח מומחה לכירורגיה פלסטית וקוסמטית. לאורך השנים ביצע ד"ר הראל אלפי ניתוחי אף, כאשר לא אחת הוא נדרש לבצע ניתוח לתיקון האף לאחר ניתוח ראשוני שלא הצליח. בכתבה הבאה, מסביר ד"ר הראל על העקרונות לביצוע ניתוח אף שניוני

מרקוס הראל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מאת: ד"ר מרקוס הראל

ניתוח אף tינו תהליך כירורגי פשוט ולעתים התוצאה אינה משביעת רצון. מעבר לתוצאה הקוסמטית, לעתים מטופלים מדווחים על קשיים בנשימה שהחלו בעקבות ניתוח האף – מה שכמובן לא אמור לקרות כלל. רוב מוחלט של המטופלים שלי מדווחים על שיפור בתפקוד הנשימתי של האף לאחר ניתוח ראשון וכך צריך להיות. התפקוד הנשימתי לא צריך להיפגע וכאמור אף אמור להשתפר לאחר הניתוח. כאשר פציינט שעבר ניתוח אף ובעקבות זאת נפגע התפקוד הנשימתי של האף, יש לאבחן את הבעיה ובמקרה הצורך לבצע התערבות כירורגית שנייה.

בבסיס הדברים, ניתוח אף שני אינו שונה בעקרונותיו מניתוח אף ראשון, תוך מתן חשיבות יתרה לתפקוד הנשימתי ולאיזון בין חלקי האף. במהלך ניתוח אף שניוני נידרש לעתים לבצע פעולות שונות כמו טיפול בעיוות בסחוס או בעצם, טיפול או שינוי צורה באזורים מסוימים, טיפול במחיצת האף ועוד. בד בבד, יש לוודא שגם התוצאה האסתטית תהיה לשביעות רצון הפציינט ולצורך כך יש לבנות תכנית בטוחה ומדויקת לביצוע הניתוח.


ניתוח לתיקון ניתוח אף מורכב בהרבה מניתוחי אף ראשוניים. במהלך הניתוח הראשון לעתים תכופות מתבצע שינוי משמעותי שמשפיע על תפקוד הנשימה ומקשה על הניתוח השני, היות שייתכן והוסרה מחיצת האף לגמרי או באופן חלקי, ייתכן שהעצם והסחוס עברו שינוי או עיוות שהופך את משימת התיקון למורכבת יותר ועוד כהנה וכהנה אתגרים שיש להתמודד עימם במהלך הניתוח השני.
ניתוח אף שניוני

הפן הנפשי של המטופל הנו גורם משמעותי נוסף שהופך את ניתוח האף השני למורכב ביותר. אלו שבאים לניתוח שני כבר חוו אכזבה מהניתוח הראשון ולאחר שהם ציפו להגשים את חלומם הם נדרשים לבצע את אותו הליך כירורגי פעם נוספת. במקרים כאלו חשוב מאוד לבצע תיאום ציפיות בין מנתח האף לפציינט. במהלך הפגישות האלו יש להבהיר לפציינט אילו בעיות ניתנות לתיקון וכיצד יש לבצע את התיקון.

בעת ביצוע ניתוח אף שני יש צורך לעתים להשתמש בחומרים חלופיים היות שמחיצת האף הסחוס והעצם אינם במצב אופטימלי.

הפרקטיקה היעילה ביותר הנה שימוש בתחליף טבעי ולא מלאכותי. לאחר שיקול כל המשתנים הכוללים את גיל המטופל, הבעיה התפקודית באף ושיקולים רפואיים נוספים, ניתן להחליט מהיכן לקחת את השתל הטבעי של המטופל. ברוב המקרים, משתמשים בחלק מסחוס האוזן, של צלע, או של שכבת הגולגולת החיצונית.

את ההחלטה לביצוע ניתוח אף שניוני מחליטים לאחר בדיקה יסודית. לאחר מכן, כאשר ניגשים לתהליך הכירורגי, חשוב להבין את המורכבות של הניתוח, אשר נוסף על הקושי הראשוני בהבטחת ניתוח אף מוצלח, ישנם גורמים נוספים שמצטרפים למשוואה, הדורשים טיפול מקצועי וידיים מנוסות ביותר לצורך הצלחת התהליך.



1
נגישות