למה החנות האינטרנטית שלי לא מוכרת? - פואנטה

למה החנות האינטרנטית שלי לא מוכרת?

כדי שחנות אינטרנטית תצליח, צריך להשקיע בעיצוב ובצילומים איכותיים, במידע מפורט על המוצרים ובמבצעים

MASTERCARD DAY
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

לחיות את החלום, להרוויח כסף בלי מאמץ ולהגשים את חווית ההכנסה הפאסיבית, כל אלה מובילים אנשים רבים להקים אתר עם חנות מקוונת. הם רוכשים דומיין, ממתגים את העסק עם שם מדליק ובונים אתר מושקע, מעוצב ומלא שיק. אבל הימים חולפים, שנה עוברת והחנות כלל לא מוכרת.

הצלחה של חנות אינטרנטית אינה דבר של מה בכך, זה לא מספיק לבנות חנות, לעצב אותה יפה ולחשוב שזהו, מעכשיו אפשר לנוח על זרי דפנה. זה ממש לא כך. בעלי החנות חייבים להבין שנדרשת מהם עבודה אקטיבית על מנת ליהנות מהכנסה פאסיבית.

גם חלון ראווה אינטרנטי צריך להיות מעוצב ונקי

אתר מכירות מקוון, כמו כל חנות נדרש לעמוד בסטנדרטים גבוהים של מראה ואיכות, כאלה שהלקוחות שלו מכירים ואוהבים. השוק מציב רף שיש צורך לעמוד בו. כמו בקניון בו כל החנויות מעוצבות, חלונות הראווה מזמינים, יש ריח טוב ומוזיקה מתאימה לקהל. כך גם צריכה להיות חנות אינטרנטית.

החנות צריכה להיות נקייה ומזמינה והמדפים הווירטואליים צריכים להיות מסודרים. כל המוצרים צריכים להופיע באופן מכובד, צילומי פק-שוט איכותיים ומזמינים, פירוט מוצרים מדויק ומעודכן. אתר ללא תוכן איכותי וללא תיאור המוצר לא יוכל לספק חווית רכישה אולטימטיבית ויאבד רוכשים פוטנציאלים רבים.

אחד האלמנטים הכי מכירתיים, בכל חנות וגם כאשר מדובר על חנות אינטרנטית, הוא ללא ספק, פרסום המבצעים. אל לנו לטעות, גולשים באינטרנט, בדיוק כמו הלקוחות ההולכים ברחוב או בקניון, גם הם עוצרים ונכנסים כאשר הם רואים מבצע. העין אולי גולשת מהר והאצבע קלה על המקלדת, אבל מבצע בולט, ברור ואטרקטיבי יכניס אותם אל החנות. החכמה היא לא רק להכניס, אלא להשאיר אותם כמה שיותר ולגרום להם לבצע רכישה.
חנות קטנה ומטריפה אבל בלי חשיפה.

הדרך הטובה ביותר להוביל אנשים אל עבר החנות המקוונת היא באמצעות שיווק במדיות שונות. זה לא מספיק לבנות אתר, גם אם הוא האתר היפה והמרשים ביותר עם המוצרים הנפלאים והמחירים הכי נוחים, אם לא ידעו עליו זה כאילו הוא לא קיים.


הדרך הנכונה היא לדאוג לחשיפה מתמדת באמצעים שונים. הן במדיות הדיגיטליות כגון פייסבוק, לינקדין ואינסטגרם והן באמצעות תוכן איכותי שניתן לפרסם בבלוג או באתרים יעודיים. מטרת הקידום האורגני והממומן היא לחשוף כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים ומתעניינים להיכנס לתוך החנות ולבצע רכישה.

הרכישה תתבצע אך ורק אם הלקוחות ירגישו נוח ובטוח. לכן, האתר חייב להיות ידידותי לגולש. הכל צריך להיות נגיש, גם המחירים. חשוב מאוד לייצר מתווה רכישה זורם וברור, שהלקוח ידע בדיוק מה אפשרויות התשלום שעומדות בפניו, מה מדיניות ההחלפה או ההחזר הכספי, חשוב מאוד לא להשאיר שום דבר למזל או לגורל. הגולשים אינם סלחניים. אתר שלא ניתן להתמצא בו בקלות לא יוכל להשאיר את הקונה הפוטנציאלי זמן רב והוא יוותר ויעבור למתחרה.
אלמנט נוסף שרבים אינם נותנים עליו את הדעת, הוא ההון האנושי. זאת בהחלט טעות לחשוב כי מאחר שהחנות היא מקוונת ואין זבן או מוכרת שעומדים מעבר לדלפק, אין צורך במענה אישי. כמובן שמדובר על טעות פטלית שעלולה להשפיע באופן משמעותי על המכירה באתר. לכן חשוב מאוד להקפיד על שירות לקוחות זמין, מקצועי ואמין. כזה שיענה בהתאם לשעות המפורטות, יהיה קשוב ויפתור בעיות. חוסר אמינות או שירותיות יפגום בצורה משמעותית בהצלחה ומכאן גם במכירות.



1
נגישות