4 הצעות לסלטים שהם ארוחה שלמה ומשביעה - פואנטה

4 הצעות לסלטים שהם ארוחה שלמה ומשביעה

היום כבר ברור יותר מתמיד עד כמה חשוב לשמור על תזונה מאוזנת, להימנע ממזון מעובד ולאכול הרבה ירקות. קבלו הצעות לסלטים שקל להכין וכיף לאכול

(תוכן מקודם)

בעידן המהיר והלחוץ שבו אנחנו חיים, רבים מחפשים פתרונות מהירים למזון טעים, מזין ומשביע. השקעה בבישולים והכנת ארוחות כבר לא תמיד משתלמת לנו ברמת הזמן ולעתים גם ברמה הכלכלית, ואנשים רבים מעדיפים לקנות אוכל מוכן מסיבות אלו. אלא שהתבססות על אוכל קנוי או מעובד לאורך זמן עלולה לפגוע בבריאותנו ובבריאות ילדינו. בקניית אוכל מוכן או הכנת מזונות מהירים, אנו לא מכניסים מספיק ויטמינים ומינרלים לגוף, מכניסים שומנים לא טובים, קלוריות ריקות ואז גם נוטים לעלות במשקל ולפתח מחלות שונות. הפתרון המומלץ ביותר על ידי תזונאים רבים וכן גם על ידי משרד הבריאות הוא החלפת אחת הארוחות היומיות לפחות בסלט. הבעיה עם סלט היא שרבים חושבים שהוא אינו משביע. על כן, הכנו עבורכם מספר הצעות למתכונים נפלאים לסלטים שיכולים לשמש כארוחה של ממש.



היתרונות של החלפת ארוחה ביום בסלט:

• רובם קלים ומהירים להכנה. ללא צורך בזמן השקעה רב או בידע קודם.
• ניתן להוריד עשרות מתכונים ויותר מהאינטרנט ולבחור את הסלט האהוב עלינו ולבצע גם שינויים קטנים בהתאם לטעם שלנו כמובן.
• שילוב של ירקות, פירות ותוספות במתכונים (כמו חזה עוף, אגוזים וכד’) – אלו מכילים ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים אשר מסייעים לפיתוח ותפקוד המערכות השונות בגוף, לרבות כלי דם, המערכת החיסונית והלב. בסלטים שתכינו תוכלו לשלב ירקות המכילים את אותם ויטמינים חשובים וכך לשלב אותם בתפריט היומי שלכם.

מתכונים לסלטים שהם ארוחה של ממש:

#1 – סלט קוסקוס קיצי:

סלט נהדר וטעים מאוד שיכול לשמש גם כתוספת בצד וגם כמנה עיקרית. מי אמר שקוסקוס אוכלים רק עם מרק חם? ניתן גם לאכול אותו כסלט קר עם עשבי תיבול ועגבניות.

המתכון:

  • חבילה אחת של קוסקוס
  • ארבעה בצלים
  • חצי כוס – כוס פטרוזיליה (תלוי בטעם)
  • נענע
  • בזיליקום
  • שמן זית
  • 4-5 עגבניות חתוכות לקוביות
  • כפית חומץ בלסמי
  • מיץ לימון (עדיף לסחוט שני לימונים)
  • מעט פלפל לבן
  • מעט מלח

אופן ההכנה:

מכינים את הקוסקוס בנפרד. קוצצים את עשבי התיבול בכמויות לפי הטעם. מערבבים עם הקוסקוס ומתבלים. לאחר מכן מערבבים הכל ביחד עם התיבול ומעבירים לקערה. מומלץ להוסיף את קוביות העגבניות מלמעלה כקישוט וגם לערבב עם הסלט.

#2 – סלט חלומי:

סלט עם גבינת חלומי הוא באמת סלט חלומי ויכול לשמש כארוחה לכל דבר.

המתכון:

  • מעט שמן זית
  • • 200-300 גרם גבינת חלומי
  • 2-3 שיני שום
  • חסה
  • עגבניות שרי
  • בצל סגול
  • רוטב אלף האיים/חרדל ודבש לפי הטעם.
  • מומלץ להוסיף כוס קורטונים וגבינת פרמזן מגורדת על הסלט.

אופן הכנה

מטגנים עם שמן זית את גבינת החלומי עד להזהבה ומוסיפים במהלך הטיגון את שיני השום. חותכים את הירקות ומערבבים ביחד בקערה גדולה. מתבלים ומוסיפים את התוספות מעל ומגישים.

#3 – סלט תפו”א עם אווז מעושן:

מנה משביעה, עשירה, צבעונית ועם מגוון טעמים. כדאי לקחת מספר תפוחי אדמה ולחתוך אותם לקוביות, להוסיף בצל סגול חתוך לטבעות או חצאי טבעות. חצי חבילה של אפונה קפואה, 250-350 גרם אווז מעושן, עלי רוקט, פלפלים בצבעים שונים, חומץ בן יין, כפית חרדל, מיונז ופלפל ומלח לפי טעם.

חולטים את האפונה במים רותחים מספר דקות, מסננים ושוטפים. מבשלים את תפוחי האדמה וחותכים לפי הצורות שאנו רוצים. פורסים את הפלפלים לפרוסות דקות. בקערה נפרדת מערבבים את מרכיבי התיבול, מוסיפים את הירקות ומערבבים. על הירקות מניחים את פרוסות האווז ומכניסים לתנור עד שאלה מקבלות צבע יפה.

#4 – סלט אסייתי:

אחד מאותם סלטים מלהיבים וטעימים שיכולים לשמש כארוחה לכל דבר הוא הסלט האסייתי.

מתכון:

  • אטריות אורז
  • פלפל אדום (צ’ילי) פרוס
  • מלפפונים פרוסים לרצועות
  • נענע, כוסברה, סלרי ובצל סגול פרוסים דק
  • כדאי לשלב חצי כוס בוטנים/אגוזים
  • חזה עוף חתוך לרצועות/קוביות
  • מלח, פלפל ותבלינים לפי הטעם.

מכינים את האטריות ולאחר מכן מקפיצים את העוף בווק. מוסיפים את הירקות ועשבי התיבול וכמובן את התבלינים, מערבבים ומקפיצים במשך כמה דקות נוספות. מומלץ להגיש חם.



1
נגישות