השוואת חבילות סלולר: רק פראייר ישלם על חבילת 100 ג'יגה יותר מ-30 שקל - פואנטה

השוואת חבילות סלולר: רק פראייר ישלם על חבילת 100 ג'יגה יותר מ-30 שקל

אם אתם משלמים 60-80 שקל על חבילת סלולר, אתם זורקים כסף לפח. שימו לב לחבילות הנדיבות שאפשר למצוא היום. נצלו את התקופה להצטרף לחבילת 100 ג'יגה בכ-30 שקל בחודש

חבילת 100 ג'יגה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם גולשים הרבה בסלולר, ורובנו כאלה, זה הזמן להצטרף לחבילת 100 ג'יגה בכ-30 שקל. התחרות בין חברות הסלולר שוב כאן, ובגדול. בתחרות הזאת משתתפות רק חברות הסלולר הצעירות יותר, ואילו החברות הוותיקות (פלאפון וסלקום) ממשיכות לגבות כ-70 שקל על חבילות 100 ג'יגה – יותר מפי שניים! פרטנר אפילו גובה 80 שקל לחבילת 100 ג'יגה… לכן, צרכנים שמצטרפים בימים אלה לחבילות של פלאפון, סלקום ופרטנר ולא מנצלים את המבצעים של חברות הסלולר האחרות, דוגמת גולן טלקום, רמי לוי ו-019 – הם פשוט… פראיירים.



מה שחשוב לבדוק הוא לא רק את המחיר החודשי, אלא לכמה זמן מציעה חברת הסלולר את המחיר הזה. מבחינה זו, הצרכנים הישראלים צריכים להודות לחברת We4G, שעם השקתה בסוף מרץ 2018 הביאה איתה בשורה מרעננת לשוק הסלולר: חבילה לכל החיים. החברות האחרות מדי פעם הולכות בעקבותיה ומציעות חבילות עם מחיר קבוע. הן לא משתמשות במונח "לכל החיים", אבל ברגע שהמחיר קבוע, הצרכן הרבה יותר רגוע.

אילו מבצעי 100 ג'יגה בכ-30 שקל אפשר למצוא?

מי שיצאה אחרונה במבצע שווה במיוחד היא גולן טלקום, שמציעה כעת חבילת 100 ג'יגה ב-29 שקל בחודש, כשהיתרון המשמעותי כאן הוא שזו חבילה ללא הגבלת זמן. גולן טלקום משיבה מלחמה עם המבצע הזה גם לחבילה החדשה של רמי לוי (ראו בהמשך) שכוללת 100 ג'יגה, וגם לחבילה של We4G, אשר מציעה 80 ג'יגה ב-33 שקל לכל החיים.

הנה דוגמאות לחבילת 80-100 ג'יגה בחברות הסלולר

גולן טלקום 019 012 מובייל רמי לוי*
מחיר 29 29 29 30
נפח גלישה 100 ג'יגה 100 100 100
משך החבילה ללא הגבלת זמן 3 שנים שנה שנה

*רמי לוי מציע חבילה של 33 שקל בחודש, אך החודש הראשון חינם. הטבלה מציגה את המחיר לחודש בשקלול המבצע

We4G הוט מובייל פלאפון פרטנר סלקום
מחיר 33 44 60 / 70 80 60
נפח גלישה 80 100 100 100 100
משך החבילה לכל החיים שנתיים 5 שנים שנתיים "לתקופה בלתי קצובה"
(ניסוח של סלקום)

העלויות הקבועות שעלולות להגדיל את ההוצאה

מה שחשוב לבדוק, בנוסף למחיר החודשי של חבילת הסלולר, הוא כמובן משך הזמן שבו המחיר יהיה בתוקף, לכמה יקפוץ המחיר לאחר מכן, ומהן העלויות הנלוות לחבילה.

תא קולי: אל תשכחו לבטל אותו

כפי שפרסמנו במדור הסלולר בפואנטה, חלק מחברות הסלולר החזירו את האותיות הקטנות והקימו לתחייה את השירות הכי מיותר בעולם – תא קולי – והחלו לגבות עליו תשלום. בגולן טלקום המחיר הוא כ-2 שקלים לחודש, ואילו בסלקום בלי להתבלבל גובים על תא קולי כ-7 שקל בחודש. הלקוחות לא מודעים לכך בעת ההצטרפות, ורק אם הם יבקשו לבטל את הקו – השירות יבוטל.

תוספת גלישה: סלקום מציעה תוספת מיותרת

סלקום מציעה חבילת 100 ג'יגה עם תוספת של עוד 100 ג'יגה חינם ל-3 חודשים, כאשר לאחר מכן התוספת המיותרת הזאת תעלה עוד כ-15 שקל בחודש.

גלישה באפליקציות: ההגזמה של פלאפון 

פלאפו מציעה חבילת 100 ג'יגה בכ-60 שקל בחודש וחבילת 100 ג'יגה בכ-70 שקל בחודש. מה ההבדל ביניהן? תוספת שאתם לא צריכים (גלישה חינם ביוטיוב והגנת סייבר). אם מישהו רוצה להצטרף לפלאפון למרות שהחבילה שלה עולה פי שניים מחבילות הסלולר של החברות הקטנות – לפחות שיקפיד לקחת את החבילה שעולה 60 שקל, מפני שעם נפח גלישה של 100 ג'יגה ממש לא צריך "הטבה" של גלישה באפליקציות ללא תשלום.

דמי מעבר: סלקום שוברת שיאים

דמי מעבר הם סוג של קנס שהחברות גובות מלקוחות קיימים שרוצים לעבור מחבילה לחבילה כדי לשפר את מצבם. יש חברות שכלל לא גובות דמי מעבר, כמו We4G, ויש חברות שגובות עשרות שקלים. החברה החצופה והשערורייתית ביותר היא סלקום, שגובה כ-300 שקל דמי מעבר מלקוחות קיימים. כמובן, שלאור דמי המעבר המופרכים והמופקעים הללו, ולאור העובדה שהחבילה של סלקום יקרה פי שניים מהחבילה של המתחרות – אין ללקוחות סלקום שום סיבה לעבור מתוכנית לתוכנית בתוך החברה, אלא פשוט לנייד את המספר שלהם לחברת סלולר אחרת.

כרטיס סים: איזו חברה לא גובה תשלום?

יש חברות שמציעות סים חינם, כמו 012 מובייל, אבל רוב החברות גובות תשלום על הסים, והוא יכול להגיע אפילו ל-50 שקל.

דמי חיבור: קנס מיותר על המצטרפים

דמי חיבור הם תשלום שהמציאו חברות הסלולר כדי להכניס לכיסן עוד עשרות שקלים על כל לקוח שמצטרף אליהן. חיבור הקו הרי הוא עניין טכני פשוט שמסתכם בלחיצה על מקש או שניים במקלדת, אבל גם בסעיף הזה אפשר לראות הבדלי מחירים בין החברות.

בשורה התחתונה, כאשר אתם מבצעים את השוואת המחיר בין חברות הסלולר ובין חבילות הסלולר, חשוב לשקלל את כל העלויות – החד-פעמיות והקבועות, ולפרוס אותן על פני 12 חודשים בשנה. רק כך תדעו איזו חבילה הכי משתלמת.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

 

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. החלוקה של העלויות החד-פעמיות צריכה להתחלק על פני התקופה של המנוי (לאו דווקא שנה)

נגישות