איי רובוט משיקה שואב רובוטי שמדבר עם שוטף רובוטי - כמה תהיו מוכנים לשלם? - פואנטה

איי רובוט משיקה שואב רובוטי שמדבר עם שוטף רובוטי – כמה תהיו מוכנים לשלם?

השואב רומבה S9 פלוס מציע ריקון אשפה אוטומטי, כמו קודמו, אבל הוא הרבה יותר יקר. באיי רובוט מבטיחים יכולת ניקוי משודרגת. ומה לגבי השוטף הרובוטי בראבה jet m6?

מימין: שואב רובוטי רומבה S9+. משמאל: שוטף רובוטי m6
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

צרכנים שמחפשים שואב רובוטי ושוטף רצפות רובוטי, ימצאו החל מהחודש בחנויות את שני הדגמים החדשים של חברת iRobot: רומבה S9 פלוס ו-Braava jet m6. שני הרובוטים מציעים יכולת ניקוי משופרת לעומת דגמים קודמים, וגם מתקשרים זה עם זה (כך שכאשר רומבה S9 פלוס מסיים לשאוב, הוא מודיע לבראבה jet m6 להתחיל לשטוף. עם זאת, יכולת התקשורת אפשרית גם בין הדגם הקודם דגם Roomba i7+ לבין השואב השוטף בראבה jet m6.

Roomba s9 פלוס

דגם Roomba s9+ מגיע עם מיכל לריקון אשפה אוטומטי ומצויד בעוצמת שאיבה גבוהה יותר ובניקוי יעיל יותר של הפינות. בחברה מבטיחים גם מערכת הלוכדת 90% מהאלרגנים. הוא מופעל באמצעות אפליקציה ויש לו יכולת מיפוי משופרת של הבית ויכולת משופרת של ניקוי הפינות.

המשתמש יכול להגדיר את עוצמת השאיבה דרך האפליקציה (ובהתאם גם רמת הרעש משתנה).

אם המראה של Roomba s9 פלוס נראה לכם מוכר והרעיון של ריקון האשפה נשמע מוכר גם הוא – זה לא במקרה. רק לפני מספר חודשים סקרנו כאן בפואנטה את השואב הרובוטי החדשני של iRobot – דגם Roomba i7+, אשר הושק בראשית 2019. דגם זה היה הראשון שהגיע עם מיכל אשפה שאליו הרובוט מרוקן את האשפה באופן אוטומטי. ריקון האשפה מתבצע בתום השאיבה. הרובוט חוזר אל תחנת העגינה ונצמד אל המיכל, אשר נפתח ושואב לתוכו את האשפה שהצטברה ברובוט. מדובר בתהליך רועש שנמשך כמה דקות. ומה קורה לאחר מכן עם האשפה שמצטברת במיכל? אותה כן צריך לרוקן… המיכל כולל שקית (מגיעות שלוש באריזה), אשר מספיקה למספר פעמים. כאשר היא מתמלאת צריך לרוקן אותה באופן ידני. החברה מציעה שתי אפשרויות – שקית חד פעמית שנזרקת לאשפה לאחר שהיא מתמלאת ושקית רב פעמית שניתנת לשימוש חוזר.

שואב רובוטי של איי רובוט: Roomba s9+

Roomba i7+ זכה בפרסים בינלאומיים שונים, ביניהם פרס תערוכת CES על חדשנות, והאח המתקדם שלו Roomba i S9+ אמור לספק יכולת שאיבה גדולה פי 4. הבעיה היא המחיר.

מחיר Roomba s9 פלוס: כ-5,000 שקל.

מחיר שקיות: כ-80 שקל לחבילת 3 שקיות שמספיקות למשך כשנה.

Braava jet m6: רובוט שוטף חדש של iRobot

הרומבה החדש שלכם לא יהיה בודד, תוכלו לחבר אליו אח קטן שיארח לו חברה וידבר איתו. מדובר ברובוט השוטף חדש: Braava jet m6. בראבה הוא רובוט קטן יותר ושקט יותר מהשואב, ויש לו תחנת עגינה שאליה הוא חוזר באופן אוטומטי כדי להיטען, במידה שבמהלך השטיפה הסוללה עומדת להתרוקן. הרובוט מצויד במצלמה, והוא מחליט מתי לחזור אל תחנת העגינה בהתאם למידע שהוא מקבל מהמצלמה ולשטח שנותר לו לשטוף. תהליך השטיפה מתבצע כך שקודם כל הרובוט עושה סיור מקדים כדי לוודא שהוא לא ירטיב רהיטים וחפצים, ואז מתחיל להתגלגל ולהתיז מעט מים ולנגב אותם.

שואב שוטף של איי רובוט: Braava jet m6
שואב שוטף של איי רובוט: Braava jet m6

הרובוט מגיע עם סבון שטיפת רצפות ייעודי – והחברה מנחה את המשתמשים להשתמש רק בסבון הזה, כך שמרגע שאתם רוכשים את בראבה jet m6, עליכם להביא בחשבון שאתם תלויים בחומר הניקוי שלו. כל בקבוק סבון מספיק לכ-10 שטיפות.

מחיר Braava jet m6: כ-2,500 שקל.

חומר ניקוי: כ-30 שקל לבקבוקון של 475 שמספיק ל-10 שימושים.

איי רובוט אוהבת את הצרכנים הישראלים

במסיבת עיתונאים לרגל השקת השואב הרובוטי Roomba s9 פלוס והשוטף הרובוטי Braava jet m6, ציינו בכירי החברה כי ישראל היא שוק חשוב עבור iRobot וכי החדירה כאן הייתה מהירה יותר מאשר מקומות אחרים בעולם: "הצרכנים בישראל רגישים לטכנולוגיה".

כיום המותג חוגג עשר שנים בישראל, ובמהלכן החדירה של השואב הרובוטי מתקדמת במהירות, בין היתר בזכות 8 חנויות ייעודיות שהוקמו בכל רחבי הארץ.

ככלל, רומבה הוא השואב הרובוטי הנמכר בעולם. החזון של החברה הוא שיהיו בבית כמה רובוטים שיבצעו את עבודות הניקיון, והאג'נדה היא פשטות – כך שלא צריך להבין בטכנולוגיה כדי להפעיל את המוצר.

באיי רובוט מאמינים ששואבי אבק רגילים ייעלמו די בקרוב, ומציינים כי שואבי האבק הרובוטיים תופסים רבע מנתח השוק של הרובוטים הביתיים. המגמה הזאת משתלבת בהפיכה של הבתים לבתים חכמים שבהם יותר ויותר מכשירים מחוברים לאינטרנט. איי רובוט מקדמת את ההפעלה הקולית, ומאמינה שהעובדה שהשואב הרובוטי ממפה את כל הבית הופכת אותו לחלק אינטגרלי מהחוויה של בית חכם – משום שהוא יוכל לתקשר גם עם הרמקול החכם (כמו אלכסה של אמזון).

החברה הוקמה ב-1990 ומעסיקה יותר מ-1000 עובדים. הכנסותיה בשנת 2018 עמדו על 1.09 מיליארד דולר, והן  צומחות ב-25% מדי שנה.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות