לראשונה בישראל: הסרט "המוסד" מלווה במשחק מציאות בכניסה לקולנוע - פואנטה

לראשונה בארץ: סרט קולנוע ("המוסד") שמלווה במשחק מציאות מדומה (Aharon Man)

מתחשק לכם להיות סוכני מוסד? במקביל לסרט "המוסד", שמככבים בו צחי הלוי, טל פרידמן, דביר בנדק, גילה אלמגור ואחרים, הושק המשחק Aharon Man

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הסרט "המוסד" הוא מתכון כמעט בטוח להצלחה – עם קאסט שכולל את צחי הלוי, טל פרידמן, דביר בנדק, גילה אלמגור, אילן דר, שלומי קוריאט, עדי הימלבלוי ומיטל דוהן, ועם עלילה מצחיקה שבמרכזה עומד המוסד. לכך מתווסף חידוש בעולם הקולנוע הישראלי – משחק מציאות מדומה בעברית, שפותח במיוחד בהתאמה לסרט. מדובר במשחק "אהרון מן" (Aharon Man), המבוסס על דמותו של סוכן המוסד אהרון (המגולם ע"י טל פרידמן).

המוסד: מה חשבנו על הסרט?

נתחיל ונאמר שהסרט המוסד הוא סרט מצחיק. אמנם, הוא לא שנון וחריף בכל שורה ושורה, אבל כיף לצפות בו וליהנות מכישורי המשחק של מיטב השחקנים בארץ בעלילה שאינה דרמטית אלא קומית.

המוסד סרט

צחי הלוי המוסד
מימין לשמאל: צחי הלוי, אילן גור אריה וגילה אלמגור. צילום: דפנה הראל כפיר

במרכזו של הסרט עומדים שלושה סוכני מוסד כושלים (צחי הלוי, דביר בנדק וטל פרידמן), אשר אחד מהם חוצה את הקווים ואחד מהם הופך לרובוט. לא נעשה ספוילר מעבר לכך, אבל העלילה מסתבכת (כצפוי) ומסתיימת בטוב (כצפוי), כשבדרך חולפות שעה וחצי נעימות ומשעשעות.

AHARON MAN – הגיימינג מגיע לקולנוע

זו הפעם הראשונה שתעשיית הקולנוע בישראל חוברת לתעשיית הגיימינג והמחשבים. כדי לייצר את המשחק חברו כמה גופים: יונייטד קינג, לנובו וסטודיו פינט בוטן, סטודיו מציאות מדומה של האחים איל ואסף גבע שהגו ופיתחו את המשחק.
כאמור, משחק המציאות המדומה מבוסס על עלילת הסרט – אך הוא גם עומד בזכות עצמו. סוכן המוסד אהרון נשלח במשחק למשימה חדשה, שונה מזו שמתרחשת בסרט "המוסד" – נגד טרוריסטים שמנסים להאט את האינטרנט ברחבי העולם.

כאמור, המשחק הוא משחק דובר עברית, והשחקנים חובשים משקפי VR שהם הדור האחרון של משקפי המציאות המדומה Oculus Rift S, פרי שיתוף פעולה של פייסבוק ולנובו. משקפיים הושקו בעולם רק לפני מספר שבועות וזו הפעם הראשונה שהם נחשפים בישראל.
מתחמי המציאות המדומה לא נמצאים בכל בתי הקולנוע בארץ, אלא רק בבבתי הקולנוע של רשת סינמה סיטי בגלילות, בראשל"צ ובירושלים. המטרה היא לאפשר לצופים לחוות באופן חי את סיפור העלילה ולהיכנס לתוך העולם המטורף של הסרט – ללבוש את חליפת אהרון מן, לעוף אל מדינת אויב, לירות טילים ולרקוד ריקודי דיסקו.

בלנובו מציינים שהמשחק מסמן את הכיוון שאליו הולכת תעשיית הקולנוע – חוויה קולנועית עם משחק המלווה ומשלים את הסרט. בהקשר זה יש לציין כי לא רק תעשיית הקולנוע הולכת לשם, אלא גם תעשיית הטלוויזיה. רק לפני שבועיים פרסמנו כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה כי ענקית הסטרימינג נטפליקס הכריזה שהיא נכנסת לעולם הגיימינג ומתחילה לשווק משחקים המבוססים על הסדרות שלה. ביולי 2019 יושק המשחק הראשון, המבוסס על הסדרה Stranger Things ("דברים מוזרים").

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות