מתי כדאי לקחת הלוואה לחתונה? - פואנטה

מתי כדאי לקחת הלוואה לחתונה?

הלוואה לחתונה היא עבור זוגות רבים הםתרון היחיד לממן את חתונת חלומותיהם. עם זאת, חשוב לעשות שיעורי בית ולבוא מוכנים עם כל המידע

Man giving handshake to real-estate-agent
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

חתונה היא מאורע משמח הדורש תכנון קפדני ומדויק מראש לגבי כל פרט, לכן יש לתכננה כמה חודשים מראש ולבחור בצורה מושכלת את האולם, הקייטרינג והמוזמנים. עלויות חתונה עשויות להיות גבוהות מאוד, במיוחד אם מדובר בחתונה מפוארת. לכן, יש מי שכדי לממן את החתונה חייב לקחת הלוואה, משום שרק באמצעות הלוואה לחתונה יוכל לממן את חתונת חלומותיו.

למי כדאי לקחת הלוואה לחתונה?

אם אתם זוג צעיר בתחילת הדרך, רוב הסיכויים שאין לכם תקציב גדול לחתונה, או שאין לכם כלל תקציב כזה (אלא אם כן אתם מגיעים ממשפחה עשירה מאוד). הפתרון עבור זוגות כאלה, המבקשים להרים אירוע יפה ומושקע, הוא לקחת הלוואה לחתונה, מתוך הנחה שיוכלו להחזיר אותה מכספי החתונה עצמה.

מהי עלות חתונה בישראל?

עלויות של חתונה בישראל משתנות לא רק בהתאם לאופי החתונה ולמספר המוזמנים, אלא גם לפי עונות השנה. עלות חתונה בישראל בחודשי הקיץ נעה סביב 130,000 ₪. חתונת חורף תעלה פחות, בסביבות 110,000 ₪.

מחיר החתונה מושפע אף מהיום שבו החתונה מתקיימת. אם אתם מתחתנים ביום חמישי, תשלמו 25% יותר מאשר באמצע השבוע. לכן, לפני שאתם סוגרים תאריך ואולם, בדקו את המחירים בכל ימות השבוע והשוו בין תעריפי הקיץ לתעריפי החורף.

מה צריך לדעת בטרם לוקחים הלוואה לחתונה?

בטרם לוקחים הלוואה לחתונה, בין אם מהבנק ובין אם מגוף פיננסי כלשהו, חשוב להגיע מסודרים וממוקדים עם התשובות הבאות: מהן הוצאות החתונה הצפויות, האם ההכנסות מהאירוע יכסו את האירוע עצמו, כמה מוזמנים יהיו לאירוע ומה התקציב שעומד לרשותכם. זאת, על מנת שלא תמצאו את עצמכם עם החזרי הלוואה לתקופה ארוכה יותר.

אם אתם זוג צעיר ולא מבוסס, עדיף מבחינה זו לבחור באירוע בסיסי ולא מפואר מדי, על מנת שתוכלו לכסות את ההוצאות שלכם ואף להרוויח מהאירוע.

ממי כדאי לקחת הלוואות לחתונה?

הלוואה לחתונה ניתנת ע"י מספר גופים שונים החל מהבנק, דרך חברות כרטיסי האשראי ועד חברות ביטוח. כל גוף מציע  תנאי פריסה והחזר שונים, וכמובן ריבית בשיעור משתנהת.

בנקים בדרך כלל מעניקים הלוואות בגובה של 50,000-70,000 ₪ לתקופה של עד 18 חודשים, ואילו חברות האשראי מציעות לעתים הלוואות נמוכות יותר, עד 30,000 ₪, לתקופה שמגיעה לשלוש שנים. אחד ההבדלים הוא שבבנק תצטרכו ערבים לקבלת ההלוואה ואילו חברות האשראי אינן מבקשות ערבים.

מתי כדאי לכם לקחת הלוואה לחתונה?

הלוואה לחתונה כדאי לקחת רק לאחר שהגדרתם לכם תקציב כולל לחתונה. תקציב כזה צריך לכלול את עלות האולם, הקייטרינג בחתונה, ביגוד (כולל שמלת הכלה), צלם, מוזיקה ועלויות נוספות המתלוות לאירוע עצמו.

חוסר תכנון עלול לגרום לכם לבזבז כסף מעבר לצורך אף להכניס אתכם לחובות שעלולים להיגרר לפיגור בהחזרי תשלום ההלוואה.

עזרה של איש מקצוע תעזור לכם לתכנן נכון את התקציב ולא לחרוג ממנו. לכן, חשוב להיעזר באיש מקצוע שיעזור לכם לתכנן נכון את התקציב שלכם על מנת שלא תחרגו ממנו ותיכנסו לחובות גדולים יותר.

איזה הלוואות לחתונה יכולות להתאים לכם?

רגע לפני שאתם בוחרים הלוואה מבין מגוון ההלוואות אשר מוצעות לכם, כדאי שתדעו אילו הלוואות עומדות בפניכם. ישנן שתי סוגי הלוואות עיקריות שמתאימים לזוגות צעירים שרוצים לקחת הלוואה לחתונה.

הלוואת גישור: זוהי הלוואה אשר עוזרת לגשר על פערי זמן בין ההוצאות לבין ההכנסות שעשויות להגיע. הלוואה זאת ניתנת בטרם החתונה וניתן לפרוע אותה בתשלום אחד אחרי החתונה.

הלוואה לטווח ארוך: הלוואה זאת ניתן לפרוש את החזרי ההלוואה לתקופה של מספר שנים ובהתאם לכך להחזיר מדי חודש סכום מסוים. רוב הזוגות לפני החתונה בוחרים בהלוואה זאת, מאחר שמדובר על סכומים לא גבוהים שניתן לעמוד בהם ואינם מכבידים.

*אי־עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.





נגישות