מחסור בחמאה? שופרסל תשווק חמאה מיובאת במחיר נמוך מהמחיר המפוקח - פואנטה

מחסור בחמאה? שופרסל תשווק חמאה מיובאת במחיר נמוך מהמחיר המפוקח

שופרסל מזהה את המחסור בחמאה כנושא שמטריד את הצרכנים, ומחזירה למדפים את החמאה ההולנדית – במחיר נמוך מהמחיר של החמאה בפיקוח

חמאה שופרסל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם חשתם לאחרונה מחסור בחמאה ברשתות השיווק השונות, ייתכן שתמצאו פתרון בשופרסל, אשר מחזירה למדפי הרשת חמאה הולנדית תחת המותג הפרטי שלה. מחירה של החמאה בשופרסל יהיה אף נמוך יותר מהמחיר המפוקח – 7.60 שקל במקום 7.88 שקל. החמאה של שופרסל צפויה להגיע למדפי הרשת במהלך חודש יולי.

לדברי איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "במסגרת מאמצי שופרסל להורדת יוקר המחיה בישראל באמצעות המותג הפרטי, זיהינו את הצורך בחמאה ובחודשים האחרונים פעלנו לייבוא ישיר של חמאה הולנדית משובחת שתימכר לצרכנים במחיר נמוך ממחיר הפיקוח".

נזכיר כי כפי שפורסם בפואנטה, מוצרי חלב בפיקוח התייקרו לאחרונה ב-3.14%, וביניהם מחיר החמאה, לאחר עתירת תנובה לבג"ץ נגד שר האוצר משה כחלון. זאת, בשל התייקרות תהליך הייצור ומחיר החלב עצמו.

מחיר מפוקח הוא מחיר מירבי שהמדינה מאשרת ליצרניות לגבות – והוא מבוסס על נוסחה שמבטיחה להן רווח סביר ומתבססת על הנתונים שהן מעבירות. המחיר מאושר על ידי ועדה משותפת למשרד החקלאות ולמשרד האוצר, לאחר שהן מקבלות את המידע מהיצרניות.

העובדה ששופרסל מסוגלת למכור חמאה מיובאת במחיר נמוך מהמחיר המפוקח מעוררת תהייה לגבי המחיר שגובות תנובה וטרה על החמאה – והצרכנים מן הסתם שואלים את עצמם כיצד חמאה מיובאת, שמחירה אמור לגלם גם את עלויות השינוע וההובלה, יכולה להיות זולה יותר מחמאה המיוצרת בישראל והמחיר המפוקח שלה משקף רווח ליצרנית.

למה יש מחסור בחמאה?

מאז ינואר 2019 חשים הצרכנים הישראלים במחסור בחמאה על המדפים. המחסור נבע בעיקר בגלל החלטה של טרה לייצר פחות חמאה – בטענה שזה פשוט לא משתלם לה. מלאי החמאה השתפר לפני כחודשיים, אך לאחרונה צרכנים רבים שוב שמו לב כי החל להיות מורגש מחסור בחמאה.

חמאה היא מוצר יקר לייצור, וכאשר הפרות מניבות פחות חלב, כפי שקורה מדי קיץ, למחלבות פחות משתלם לייצר חמאה. לכן, החלטת שופרסל לשווק חמאה מיובאת, ועוד במחיר נמוך מהמחיר המפוקח, היא החלטה שנופלת על קרקע בשלה ויש להניח שהצרכנים יאמצו אותה.פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות