תוסיפו לעצמכם – תוספי תזונה שכדאי לקחת כבר עכשיו - פואנטה

תוסיפו לעצמכם – תוספי תזונה שכדאי לקחת כבר עכשיו

אנשים נוטים לחשוב לא פעם כי נטילת תוספי תזונה נובעת מצורך להשלים חוסרים בגוף או לטפל בבעיות כאלו ואחרות. על חלק לא מבוטל מהתוספים האלו כדאי להסתכל כעל מוצר שתפקידו לשפר את בריאותנו ואת איכות החיים שלנו, בלי צורך טיפולי כלל

(תוכן פרסומי)

מאת: זאב נחמנזון

נתחיל בטרמינולוגיה פשוטה: תוספי תזונה, כשמם כן הם, נועדו להוות תוספת לתזונה. הם אינם תחליף לתזונה. לעתים מדובר בפתרון משלים כאשר קיים חוסר בערכים תזונתיים, ויטמינים וכיוצא בזה, לעתים מדובר בפתרון של חיזוק וגיבוי של ערכים אשר הגוף שלנו צורך באופן מוגבר. בכל מקרה, הרעיון הוא שמוצרים איכותיים ומוכחים מחקרית, יכולים לתרום לניהול נכון של גופנו ולעזור לנו לאזן אותו.

ככל שהזמן והקידמה הרפואית עושים את שלהם – אנו לומדים עוד ועוד על גוף האדם ועל הערכים הביולוגיים, הפיזיים והכימיים שלו. כפועל יוצא אנו גם מפתחים מוצרים ותוספים טובים יותר, בריאים יותר וממוקדים יותר למטרות שונות. חיי היום יום הטכנולוגיים משפיעים על חיינו ועל סדר היום שלנו. לדוגמה, ככל שאנשים מבלים יותר זמן במשרד ופחות באור השמש – הגוף שלהם לוקה בחסר של ויטמין D. בדיוק למטרה הזו פותחו וממשיכים להתפתח אותם תוספי תזונה, שניתן ואף רצוי לצרוך באופן עקבי. צירפנו רשימה חלקית ביותר אבל מתבקשת של תוספים פופולריים.

ויטמין C

במידה מסוימת ויטמין C הוא זקן השבט, ולכן מיקמנו אותו בראש הרשימה. הוויטמין הזה, מתוקף היותו נוגד חמצון מסיס מים, אחראי באופן ישיר לחיזוק מערכת החיסון של הגוף ולחיזוקו באופן כללי. הוא מסייע למניעת מחלות לב ודם, עצמות, ועור, ומפחית סיכונים ללקות באירועים מוחיים, סוגי סרטן שונים, סוכרת ועוד. באופן טבעי, אנו מקבלים ויטמין C בעיקר מפירות וירקות, ואנו גם מאבדים ויטמין C כאשר אנו עוסקים בפעילות גופנית עצימה (או כאשר אנחנו מעשנים). את הוויטמין ניתן לנטול כתוסף באמצעות כמוסות פשוטות, ומומלץ באופן כללי לצרוך כ-1,000 מ”ג ליום.

ויטמין D

כפי שכבר ציינו, ויטמין D חיוני לגופנו, ויש לו תרומה מעשית בהתמודדות עם כל סוג של מחלה שעשויה לפגוע בנו. מעבר לרפואה המונעת שהוא מספק באופן כללי – ויטמין D הולך יד ביד עם סידן, ואחראי לספיגתו ברקמות שונות ובהן העצמות, המעיים והשרירים. חיזוק העצמות ובנייתם מונע דלקות פרקים, תורם לשיווי המשקל ומהווה בסיס למערכת שרירים יציבה ועמידה, ולכך יש משמעות רבה ככל שמתבגרים. לכן, צריכה של ויטמין D באמצעות כמוסות, היא בהחלט המלצה חמה שתתן עוד סוג של רשת בטחון בריאותית לעתיד שלנו כמבוגרים.

אומגה 3

הכוכב העולה של תוספי התזונה בשנים האחרונות מככב בכל מחקר ומאמר אפשרי בתחום, ולא בכדי. כמעט שני שלישים מהאוכלוסייה בעולם וגם בארץ נוטלת אומגה 3 בצורה כזו או אחרת. התוסף המבוסס על חומצות שומן מביא הישגים מרשימים במניעת מחלות לב וכלי דם, מניעה של אירועים מוחיים ושיפור יכולות המוח והתפקוד הקוגנטיבי, שיפור הקשב והריכוז הפחתה משמעותית בסיכוי לחלות בסוכרת ובמחלות כרוניות ממאירות, הקטנת הסיכוי ללקות בדיכאון וחיזוק מערכות התפתחות של תינוקות. בטבע ניתן למצוא את שומן האומגה 3 בדגים ובמזונות מהצומח כגון אגוזים ופשתן. עם זאת – כפי שציינו, כמוסות אומגה 3 שכיחות מאד היום וניתן למצוא אותן על מדף של כל בית מרקחת וחנות בריאות.

פרוביוטיקה

גם את המושג הזה סביר להניח שכבר שמעתם. התוסף הזה מונע מחלות זיהומיות במערכת הנשימה, העיכול והרבייה. פרוביוטיקה מבוססת על חיידקים ידידותיים, הנלחמים עם החיידקים הפתוגניים והפחות ידידותיים, ולמרות שהפרסומות מראות כי ניתן למצוא את הפרוביוטיקה במוצרי חלב ייעודיים המכילים הרבה ממנו – כדי לקבל את המינון המומלץ נצטרך לשתות כמות של כמה ליטרים ביום, לכן עדיף להשתמש בכמוסות טבעיות או בתחליפים, במידה ומדובר בילדים.

שיהיה לבריאות

קיימים עוד ויטמינים ותוספים רבים שלא צירפנו לרשימה, ניתן לקרוא ולקבל עליהם מידע באינטרנט. מה שחשוב הוא להשתמש תמיד בתוספים של יצרן מוכר, לא להפריז במינונים ולא להתבייש לשאול שאלות על המוצר, אחרי הכל זה עבור בריאותכם.



נגישות