זהירות: אל תפתחו את הלינקים להגרלת אייפון בשופרסל או גלקסי בסמסונג

זהירות: אל תפתחו את הלינקים להגרלת אייפון בשופרסל או גלקסי בסמסונג

זהירות: ההבטחה להגרלת אייפון 12 או הגרלת גלקסי S21 היא הבטחת שווא, אל תפתחו את הקישורים ואל תפיצו אותם הלאה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם קיבלתם לינק להגרלת אייפון 12 או למבצע ולנטיין על סמסונג גלקסיS21 – אל תפתחו אותם ואל תפיצו אותם. אייפון 12 וגלקסי S21 הם הסמארטפונים הכי מבוקשים בארץ ובעולם, ויש נוכלים שמנצלים זאת לרעה. בדרך כלל, הודעות כוזבות כאלה מיועדות להונאת פישינג (דיוג) – שבאמצעותה מי שפותח את הלינק מתבקש למסור פרטים אישיים שנגנבים ממנו ויכולים לשמש לגניבת זהות, גניבת אשראי ועוד.

הגרלת אייפון 12 בשופרסל – אין דבר כזה!

שופרסל הודיעה היום כי בימים האחרונים החל לפעול אתר המתחזה לאתר שופרסל Online ומדמה הודעת זכייה באייפון לצורך איסוף פרטי הלקוחות.

באתר המתחזה מובטח לגולשים כי הם מצטרפים ל"שירות מנויים מקושר" בעלות של כ-60 דולר לחודש. מן הסתם, אין לשופרסל כל שירות כזה.

הרשת מדגישה כי מדובר בהונאה פרסומית ובהתחזות: "לשופרסל אין קשר למודעה הזו, ולכן הציבור מתבקש שלא להיכנס לקישור המדובר ולא להעבירו הלאה. תלונה הוגשה במשטרה בנושא".

 

הגרלת אייפון

 

סמסונג: "אין הגרלת גלקסי S21 לכבוד ולנטיין"

ולא רק הגרלת אייפון. בסמיכות זמנים חשודה, מופצת גם הודעה על הגרלת גלקסי סמסונג גלקסיS21. ההודעות מועברות בוואטס אפ ובמסרונים, תוך שמדובר בהגרלה לרגל ולנטיין דיי. הנמענים מתבקשים להעביר את הקישור לעוד חברים בוואטס אפ ולקבוצות בפייסבוק. כדי להפעיל לחץ פסיכולוגי, נכתב בהודעה שהמבצע תקף רק ל-500 שניות.

סמסונג ישראל מזהירה: "לאחרונה נפוצו הודעות, הן ברשתות החברתיות והן בפלטפורמות מסרים, המתחזות להודעה רשמית של סמסונג, ומזמינות להירשם להגרלות. בתמורה מובטחים לנרשמים פרסים שונים, מוצרים, כרטיסי מתנה וכו'. לתשומת לבכם, אין מדובר בפעילות רשמית של סמסונג, אלא בתרמית והטעיה של גורמים לא ידועים, העשויה להוות עבירה פלילית. אנו ממליצים לנקוט במשנה זהירות במקרים אלה".

תזכורת: גם לינק הקופונים בשופרסל היה מזויף

זו לא הפעם הראשונה וגם לא הפעם השנייה שנוכלים משתמשים בשופרסל כדי לעקוץ צרכנים. הפעם מדובר בהגרלת אייפון בשופרסל, ובפעמים אחרות הובטחו הטבות מפתות אחרות. ביוני 2019 הופץ לינק שהבטיח קופונים בשווי 900 שקל לשופרסל. כמובן, מדובר היה בהודעה מזויפת, שלא ברור מי עמד מאחוריה.

ההודעה, שהגיעה אל אלפי ישראלים ואולי יותר, הבטיחה קופונים בסך 900 שקל לרגל יום שישי השחור (בלאק פריידיי) – שבכלל חל בסוף נובמבר. מי שלחץ על הלינק, התבקש  על הלינק, להזין פרטים אישיים ולשלוח אותם. מה קרה עם אותם פרטים? אין לדעת לאילו ידיים הם התגלגלו, אבל ללא ספק מדובר בידיים של נוכלים שכוונותיהם זדוניות.

משופרסל נמסר אז: "אנו עדים להפצת הודעה באמצעות וואטסאפ, המזמינה להיכנס ללינק ע"י הענקת קופונים בסך 900 ש"ח. מדובר בהונאה פרסומית ובהתחזות. לשופרסל אין קשר למודעה הזו והציבור מתבקש שלא להיכנס ללינק המדובר ולא להעבירו הלאה".

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף. וגם – נשמח אם תעשו לנו לייק כאן למטה, זה קל! 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות