אוכל לפני אימון - מה עדיף לאכול ומתי? - פואנטה

אוכל לפני אימון – מה עדיף לאכול ומתי?

תזונה לפני אימון ואחרי אימון היא לא עניין שכדאי להקל בו ראש. תזונה נכונה מחזקת את השרירים ומספקת את האנרגיה הדרושה לגוף

(תוכן פרסומי)

כדי לשמור על הבריאות ולשפר את הכושר, במיוחד אצל אנשים שעושים ספורט באופן קבוע, יש לתכנן את התפריט ואת התזונה לאורך שעות היום. אלא שלא כולם יודעים כיצד לתכנן נכון את התזונה, בעיקר לפני האימון אבל גם לאחריו. לאור העובדה שבמהלך האימון מוציא הספורטאי ם כמות גדולה של אנרגיה שלא תמיד מאוזנת על ידי תזונה לפני אימון – כדאי להשקיע בנושא הזה מחשבה ותכנון. בשורות להלן ננסה להגדיר בקצרה מאכלים מומלצים לפני אימון ואת סוגי המזון שכדאי וצריך לצרוך לפני אימון ומיד לאחריו.

הקשר בין סוג האימון וצריכת המזון

כדי לקבוע איזה אוכל לפני אימון נדרש הספורטאי לאכול, עליו להתאים אותו לסוג האימון הגופני. באופן כללי, אפשר לחלק את האימונים לשני סוגים עיקריים: הראשון הוא אימון אינטנסיבי הכרוך במאמץ ניכר של השרירים, והשני הוא אימון קל יותר, שאיננו דורש מאמץ יוצא דופן של השרירים (מאמץ קל אבל מתמשך). דוגמה טובה לסוג כזה של אימון היא הליכה במשך כחצי שעה עד שעה בקצב מתון.

בסוג האימון הראשון, על מנת לייצר את האנרגיה, הגוף משתמש בעיקר בפחמימות. כיוון שכך, כדאי להכניס לגוף לפני התחלת האימון מרכיב כלשהו המכיל רמה גבוהה של סוכר שיכול לשמש מקור אנרגיה במהלך האימון. דוגמה טובה של אוכל לפני אימון מהסוג הזה הוא תמרים, תאנים טריות או בננה – או כולם יחד. הבננה מכילה כמות רבה של סוכר, אבל משחררת אותו באיטיות ולאורך זמן (חולי סוכרת רשאים לאכול בננה אחת מדי פעם בפעם. זאת, כיוון שהפרי הזה איננו מעלה באופן דרסטי את רמת הסוכר). התמרים או התאנים מכילים כמות גדולה מאוד של סוכרים המשתחררים ומשחררים אנרגיה במהלך האימון.

אימון בעצימות נמוכה

בשונה מאימון אינטנסיבי, אימון בעצימות נמוכה פועל בעיקר על הלב וצורך בעיקר שומנים. גם באימונים מהסוג הזה כדאי לצרוך פחמימות פשוטות, דבש תמרים או פרי אחר עתיר סוכר. כמה שעות לפני האמון מומלץ לצרוך מזון קל, כריך טונה, כריך עם גבינה וביצה קשה או מזון אחר עתיר אנרגיה, על פי המלצה של מומחה בתחום.

לאחר האימון כדאי לצרוך חלבונים, בעיקר אם מדובר באימון בעצימות גבוהה. אימונים מהסוג הזה יוצרים קרעים קטנים בשרירים, שצריכת חלבונים עשויה לסייע בריפוי מהיר שלהם. אימונים בעצימות נמוכה אינם דורשים בהכרח השלמת תזונה, אבל במקרה הצורך ניתן לאכול כריך גבינה עם ביצה קשה. באופן עקרוני יש להימנע, הן לפני האימון והן לאחריו, מצריכת מוצרים עתירי שומן או מטוגנים. מזון כזה הוא חסר ערך אנרגטי ובעיקר מעיק על הגוף, מעייף אותו ומעורר הרגשת עייפות ונמנום..

אם יש לך עניין בבניית תפריט תזונה לפני אימון, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם. הם יסייעו לך בבחירת מאכלים מומלצים לפני אימון, המותאמים לגוף ולצרכים שלך באופן המושלם ביותר.




תגובות: 0

נגישות