הדרכות לאזרחים ותיקים לביצוע פעולות בנקאיות באינטרנט יועברו ברחבי הארץ - פואנטה
בנקאות דיגיטלית

הדרכות לאזרחים ותיקים לביצוע פעולות בנקאיות באינטרנט יועברו ברחבי הארץ

החל מבדיקת מצב החשבון ועד הפקדת צ’קים ותפעול האפליקציה – האזרחים הוותיקים יקבלו הדרכה פרטנית, כל אחד בסניף הבנק שלו

התופעה של סגירת סניפי בנק וצמצום עמדות בנקאים לא עומדת להיפסק, אלא להפך. הנפגעים העיקריים הם אנשים מבוגרים וכאלה הסובלים מקשיי שפה, שחוששים או אינם מצליחים לבצע פעולות בנקאיות באינטרנט. בשבועות הקרובים יחל סבב נוסף של “העצמה בנקאית דיגיטלית” – הדרכות לאזרחים ותיקים המעוניינים ללמוד כיצד לבצע פעולות בנקאיות דיגיטליות. הסבב, ביוזמת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, מיועד למי שלא השתתף בהדרכות בשנת 2018 ולמי שמבקש להעמיק את היידע שלו בנושא.

להדרכות ההעצמה הדיגיטלית יש שני שלבים – הראשון כללי והשני פרטני לכל לקוח ולקוח: בשלב הראשון, בין התאריכים 23.6.19-4.7.19, יתקיימו בעשרות רשויות מקומיות ומועצות אזוריות ברחבי הארץ הרצאות בנושא “העצמה בנקאית דיגיטלית” לאזרחים הוותיקים.

בשלב שני, במהלך החודשים יולי-אוקטובר 2019, האזרחים הוותיקים יוזמנו להדרכות פרטניות בסניפי הבנקים, לצורך התנסות בשירותים הבנקאיים הדיגיטליים הקיימים בבנק בו מתנהל חשבונם, לרבות התנסות אישית.

עם זאת, אין חובה להשתתף בהרצאות הכלליות כדי לקבל את ההדרכה הפרטנית.

בהדרכות הפרטניות יועברו, בין היתר, הנושאים הבאים:
 היכרות עם אתר האינטרנט של הבנק
 למידה על שימוש באפליקציה של הבנק
 מעקב אחר התנועות בחשבון באופן דיגיטלי
 ביצוע פעולות בנקאיות במכשירים האוטומטיים: הפקדת מזומן, הפקדת שיקים ועוד.

בסבב הראשון היה מעורב גם המשרד לשוויון חברתי, שבראשו עומדת השרה גילה גמליאל מהליכוד, וההרצאות התקיימו במסגרת מיזם “שלישי בשלייקס”. נראה שכעת המשרד לא מוצא עניין בדבר, ומי שמוביל את הסבב לצד הפיקוח על הבנקים הוא איגוד המנכ”לים של הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות.

פעולות ישירות זולות יותר

נזכיר כי משנת 2017 כל הפעולות הבנקאיות הישירות זולות יותר מפעולות על-ידי פקיד – וזו אחת הדרכים לעודד את הציבור לעבור לבנקאות דיגיטלית.

ככלל, שימוש באפליקציות הבנק ובאתר של הבנק יכול דווקא להיות לעזר לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים, שבדרך כלל מתקשה יותר בתנועה ובניידות – אלא שאותם לקוחות מבוגרים לעתים קרובות כלל לא יודעים להשתמש באינטרנט, ואם הם יודעים, הם נרתעים מביצוע פעולות באופן עצמאי מבלי שיקבלו ליווי אנושי.

לכן, הדרכה פרטנית, שמגיעה מעבר להרצאה כללית על העולם של בנקאות בעולם הדיגיטלית, היא הדרכה חיונית ויכולה לעשות את ההבדל מיידע פסיבי ליידע אקטיבי.

פרטים נוספים על פעילות “העצמה בנקאית דיגיטלית”, לרבות שעות ההרצאות, מיקומם ואופן הרישום לפעילות, ניתן למצוא בקישור הבא: https://digitalbanking.co.il , באמצעות המוקד הטלפוני שמספרו 03-6178371, או באמצעות חיפוש באינטרנט “בנקאות דיגיטלית לאזרחים ותיקים”.

פואנטה





תגובות: 0

נגישות