סקירה: איי-רובוט רומבה +i7 - שואב רובוטי עם סילוק אשפה אוטומטי - פואנטה

סקירה: איי-רובוט רומבה +i7 – שואב רובוטי עם סילוק אשפה אוטומטי

השואב הרובוטי איי-רובוט רומבה +i7 מגיע עם מתקן שאליו הוא מרוקן בעצמו את האשפה ועם אפליקציה מתקדמת למיפוי הבית. האם הוא שווה את המחיר? שאבנו וחזרנו עם מסקנות

roomba i7 פלוס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שואב אבק הוא פריט חיוני ומבוקש בכל בית בישראל. השואב הרובוטי פרץ לחיינו לפני מספר שנים, וזכה לפופולריות מיידית הודות לעובדה שהוא פוטר אותנו מלשאוב בעצמנו, ואפילו מאפשר לתכנת אותו כך שהשאיבה תתבצע כשאנחנו לא בבית. אלא שאחד החסרונות של שואב רובוטי הוא בדרך כלל מיכל האשפה הקטן שלו, שמאלץ אותנו לרוקן אותו בתכיפות גבוהה ובמידה מסוימת שולח אותנו לעבוד אצל השואב במקום שהוא יעבוד אצלנו. זה החידוש העיקרי בשואב הרובוטי החדש של איי-רובוט, ששמו רומבה i7+ (ובאנגלית +iRobot Roomba i7).

גולת הכותרת של השואב הרובוטי הזה היא מערכת סילוק אשפה אוטומטי. הכוונה היא שאת האשפה שמצטברת בשואב עצמו, הוא מרוקן באופן אוטומטי למיכל גדול שמשולב בתחנת העגינה שלו – ואת המיכל הגדול הזה צריך לרוקן בתדירות הרבה יותר נמוכה (בחברה מבטיחים שיש לו קיבולת של 30 מיכלים).

מיכל סילוק האשפה של roomba i7 פלוס

חידוש אחר באיי-רובוט רומבה +i7 הוא יכולת הלמידה של הרובוט והשימוש באפליקציה לשם כך. אמנם, זה לא הדגם הראשון של iRobot שמשלב את השימוש באפליקציה, אבל בדגם Roomba i7 פלוס השימוש באפליקציה עולה שלב והוא הכרחי למימוש יכולות הלמידה ומיפוי הבית.

אז אחרי כל ההבטחות והתיאורים, האם רומבה i7+ שווה את מחירו?



רומבה +i7 – שאיבה

כמו דגמים קודמים גם כאן הרומבה שואב אבק ושיערות מכל סוגי המשטחים, החל מפרקט ועד שטיח. החברה מבטיחה כאן עוצמת שאיבה גבוהה יותר מבדגמים קודמים. כמובן שקשה למשתמש הממוצע לבדוק זאת, אבל הצצה במיכל האשפה מגלה שהשואב בהחלט שואב מצוין.

לשואב שתי מברשות גומי כפול, וראשי הניקוי מותאמות אוטומטית כך ששתי המברשות נוגעות ישירות ברצפה (מברשת אחת מקרצפת את הלכלוך והשנייה מסתובבת בכיוון ההפוך לחילוץ ושאיבת הלכלוך). השואב יחסית נמוך ויכול להיכנס מתחת לרוב הספות.

תפעול השואב וניקויו

תהליך הניקוי, כאמור, מתבצע באופן שונה מדגמים קודמים. רומבה i7 פלוס חוזר אל תחנת העגינה ומרוקן את האשפה אל מיכל גדול, כך שאין צורך לרוקן את המיכל הקטן של השואב בכל פעם, אלא לרוקן אחת לכמה שבועות את מיכל האשפה הגדול. ריקון מיכל האשפה הגדול מתבצע בפשטות ואינו מלכלכך, אבל יש לציין כי הוא רועש. כל הסיפור נמשך דקות ספורות.

החיסרון בשיטת המיכל הגדול הוא התלות בשקית האיסוף – שאותה כמובן יש לזרוק. באריזת רומבה i7 פלוס מגיעות 2 שקיות כאלה בלבד, ולאחר מכן צריך לרכוש אותן.

רומבה i7 פלוס: מיפוי הבית

רומבה i7 פלוס ממפה את הבית באמצעות טכנולוגיה שבאיי-רובוט מכנים Imprint™ Smart Mapping. הרובוט יכול ללמוד עד עשרה אזורים שונים ולנקות אותם על פי ההוראות. כאמור, יש להתקין על הסמארטפון את אפליקציית iRobot Home App כדי להגדיר את החדרים.

רומבה i7 פלוס: מחיר

דגם רומבה +i7: כ-4,000 שקל.

שקיות סילוק אשפה: אריזה של 3 שקיות בכ-80 שקל.

דגם רומבה i7: כ-3,500 שקל.

פואנטה




דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות