המדריך המלא לטיול בלפלנד

המדריך המלא לטיול בלפלנד

היכרות עם המאפיינים של לפלנד יכולה לסייע למי שרוצה להפיק חוויה של פעם בחיים באחד מחבלי הארץ המיוחדים ביותר בעולם. אז כיצד מתכוננים, מה מביאים ועל איזה אתרים אסור לוותר? הנה המדריך המלא

טיול ללפלנד - מה צריך לדעת?
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

טיול בלפלנד מבטיח ביקור בחבל ארץ שמשתרע בשטחיהן של לא פחות מ-4 מדינות שונות: פינלנד, רוסיה, נורבגיה ושבדיה. מטבע הדברים, טיול כזה נחשב מסובך מבחינה ביורוקרטית וזה עוד לפני שמתייחסים לתנאי מזג האוויר בחלק הצפוני של ארצות סקנדינביה. עם זאת, החדשות הטובות הן שאפשר להתגבר על כל המכשולים בעזרת טיול מאורגן ללפלנד ושאמצעות הכנה מוקדמת ניתן גם למנוע את החששות הנפוצים.

הדרך הנכונה להתכונן לטיול בלפלנד היא להצטייד בלבוש מתאים. ברשימת פריטי החובה נמצאים בין היתר חליפה תרמית לשמירה על חום הגוף ונידוף זיעה, מעיל איכותי להגנה מפני רוחות, נעליים אטומות למים וכמובן צעיף, כפפות וכובע. מבחינת עונות השנה, התקופה המומלצת לביקור היא דווקא החורף – בגלל המרחבים המושלגים והיערות הקפואים וגם בגלל הצפייה בזוהר הצפוני.

כל היעדים שחובה לבקר בהם בלפלנד

לפלנד מגוונת מכפי שנהוג לחשוב וניתן לראות הוכחה לזה ברשימת אתרי החובה שעליהם אסור לוותר. קודם כל, בירת המחוז רובניימי נמצאת בפינלנד וישראלים שמטיילים לתקופה של עד 3 חודשים לא זקוקים לוויזה כדי להיכנס אליה. למרות שאין טיסות ישירות מישראל, אפשר להגיע ללפלנד דרך יעדים אחרים באירופה, בשיט מאסטוניה או באמצעות רכבות.

אחרי שמתמקמים בעיר הבירה רובניימי אפשר לעבור לחלק האמנותי של ביקור במוזיאון הארקטיקום. המוזיאון הוא בדיוק מה שאפשר לצפות לו במדינה עם עושר היסטורי ומאות סוגים של בעלי חיים וממנו גם ניתן ללמוד על המורשת של הסאמים – תושביה הילידים של לפלנד.

מתי בפעם האחרונה הייתם ביער ארקטי?

לא רחוק מרובניימי מחכה יער ארקטי אמיתי עם יערות שמכוסים בשלג כמעט לכל אורך השנה. מטבע הדברים, אפשר להצטרף לסיור מודרך על מנת לראות מקרוב את נפלאות הטבע וניתן גם לערוך חלק מהטיולים בצורה עצמאית. עם רדת הערב הופכת רובניימי לעיר פעילה מאוד כי חיים בה בעיקר סטודנטים ועל בסיס יומי יש הופעות, הצגות ותערוכות.

עוד מקום שחובה לבקר בו אם כבר מגיעים ללפלנד הוא פארק חיות הבר ראונה. זהו גן החיות הצפוני בעולם ולכן ישראלים מתלהבים לראות את מי שגר בו, מה גם שיש בו 55 מינים שגם באופן אובייקטיבי נחשבים לנדירים. לבסוף, את הביקור באזור הזה של לפלנד אפשר לקנח עם שמורת המפלים הקפואים ועם ארמון הקרח לומילנה שנמצא בעיר קמי.

לסיכום, טיול בלפלנד מצליח גם להבטיח וגם לקיים עבור חובבי טבע, חיות והיסטוריה. בנוסף, בחבל הארץ של לפלנד יש המון מה לעשות ולכל אורך השנה מחכות אטרקציות מיוחדות שמתכתבות עם תנאי האקלים.




תגובות: 0

נגישות