עוקץ ההלוואות: אלפי צרכנים שילמו עמלת תיווך של 1,200 שקל על הלוואה שלא קיבלו - פואנטה

עוקץ ההלוואות: אלפי צרכנים שילמו עמלת תיווך של 1,200 שקל על הלוואה שלא קיבלו

הבשורה הטובה: הרשות להגנת הצרכן והמשטרה עצרו 5 חשודים שהפילו בפח צרכנים שביקשו הלוואה חוץ בנקאית. הבשורה הרעה: יש עוד חברות שפועלות בשיטה דומה. כך תיזהרו

עוקץ ההלוואות: כך מפילים בפח את הלקוחות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא במקרה אתם מופצצים במבול של הצעות להלוואות. יש לא מעט ישראלים שזקוקים להלוואות, ולעתים קרובות הם אינם יכולים לקבל הלוואה מהבנק או מגוף חוץ בנקאי כמו חברת אשראי. האנשים הללו הם טרף קל – ואלפים מהם נפגעו בשנים האחרונות מעוקץ צרכנים. השיטה פעלה כך: הצרכנים נחשפו לפנייה מצד חברה שמציעה הלוואה, אך החברה לא הייתה הגורם המלווה אלא רק גורם מתווך.



הצרכנים הוחתמו על טפסים שלא תאמו את מה שנאמר להם בעל פה, ומצאו את עצמם משלמים 1,200 שקל לחברה על עצם התיווך למתן ההלוואה, כאשר בסופו של דבר איש מהם לא קיבל את ההלוואה עצמה.

"לצרכנים לא ברור בשלב ראשון שמדובר בהליך תיווך שהם משלמים עליו. מי שמבין – אומרים לו שמעבירים את פרטיו למספר גופים כדי לאתר גוף שיסכים לתת לו הלוואה", מסבירה אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן.

הרשות להגנת הצרכן לא חושפת בשלב זה את שמות החברות, אך מדובר בכמה חברות אשר קשורות ביניהן ופועלות ממוקד אחד שבו עובדים מאות מוקדנים. לדברי יצחק, התנהלה חקירה סמויה ברשות להגנת הצרכן, ברשות המסים ובמשטרה, והבוקר הפכה החקירה מסמויה לגלויה. המשטרה עצרה 5 חשודים ועיכבה לחקירה 6 נוספים, בחשד שפעלו באופן מאורגן ושיטתי על מנת לגזול את כספם של אזרחים המצויים במצוקה. המוקד שממנו פועלות אותן חברות הוא מוקד אחד, ובשלב זה – למרות המעצרים – הוא ממשיך לפעול. לדברי יצחק, ככל הנראה המוקד יפסיק לפעול עד סוף היום.

יש לציין כי מדובר בתופעה רחבה שגובה לא מעט קורבנות – אשר מטבע הדברים הם אנשים נטולי אמצעים שנמצאים מלכתחילה במצב כלכלי רעוע. מבחינתם, אובדן של כ-1000 שקל ויותר זו מכה קשה. בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 13 טיפלו בתופעה לאחרונה.

עם זאת, הצרכנים אינם יכולים לישון בשקט, משום שברשות להגנת הצרכן יש מספק תיקים נוספים בנושא והיא חוקרת עוד חברות שפועלות בצורה דומה.

ברשות להגנת הצרכן קוראים לצרכנים שנפגעו מהתנהלות דומה, לפנות לרשות באמצעות האתר שלה.

פואנטה

 






היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות