לאיזו מטרה נוהגים ישראלים להוציא אזרחות פורטוגלית? - פואנטה

לאיזו מטרה נוהגים ישראלים להוציא אזרחות פורטוגלית?

ישראלים רבים פותחים בתהליך לקבלת אזרחות פורטוגלית – ולא משום שיש בכוונתם לעזוב את הארץ, אלא בשל היתרונות שיש לאזרחות זו בתחומים שונים

אזרחות פורטוגלית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מאז שממשלת פורטוגל הזמינה יהודים מהעולם (בפרט מישראל) לקבל אזרחות מקומית, החלה להישאל השאלה מהי בעצם המטרה, או יותר נכון מהן המטרות, בקבלת אזרחות ולמה בעצם ישראלים נוהגים להוציא אזרחות פורטוגלית. שאלה זו מתחדדת לאו זאת שכמעט אף אחד מאלה שכבר קיבלו את האזרחות הזאת לא בחר לעזוב את הארץ, וכמעט אף אחד לא ביקש לעבור להתגורר בפורטוגל או במדינה קרובה, באיחוד האירופי. ובכל זאת, יש סיבות למי שמבצע תהליך לקבלת אזרחות פורטוגלית. הנה כמה מהן:

אזרחות פורטוגלית כדי לראות עולם

חשוב להבהיר כי לא כל אזרח ישראלי שחפץ בכך יוכל לקבל בקלילות אזרחות פורטוגלית. אז לפני שנראה למה נוהגים להוציא את האזרחות הזאת, כמה מילים על מי כן זכאי לכך. מבחינת הפורטוגלים, האזרחות מגיעה לכל ישראלי שיוכל להוכיח קשר היסטורי לממלכת פורטוגל הקדומה. אותה מלוכה פורטוגלית של לפני כמה מאות שנים, אשר החליטה באורח מתועב לגרש את יהודי המדינה. כזכור, החלטה זאת באה בעקבות החלטת ממלכת ספרד, לגרש את יהודי המדינה במה שנודע לימים בשם "גירוש ספרד" (סוף המאה ה-13). מי שמשפחתו עזבה כך את פורטוגל והגיעה לארץ, למצרים, לתורכיה או לכל מדינה אחרת, יוכל לבקש ולקבל את האזרחות והדרכון.

סיבה אחת לכך שישראלים מבקשים לקבל את האזרחות הזאת טמונה באפשרות לראות עולם. בעלי אזרחות של מדינה אירופאית (ופורטוגל, כזכור, היא מדינה מרכזית באיחוד האירופי) יכולים לטייל ללא כל מגבלה, בכל יבשת אירופה. הם לא נחשבים לתיירים המגיעים מבחוץ. הם יכולים לעבור את ביקורת הגבולות מהר יותר ולשהות בטיול כאוות נפשם.

ולא רק טיול באירופה. דרכון פורטוגלי מאפשר להגיע לכל מדינה אקזוטית בעולם, לרבות כאלה שאין לישראל יחסים דיפלומטיים איתן. זוהי דרך להיכנס למדינות מסוימות, גם מבלי שצריך לטפל מראש בקבלת אשרת כניסה. יש מדינות רבות אשר פורטוגל חתומה מולן על הסכמים דיפלומטיים אשר מאפשרים הקלות בכניסה למדינה. עבור כל מי שרוצה לערוך טיול ארוך או הרפתקני, למי שרוצה מעבר גבולות מהיר ושהות גם במדינות בעלות שלטון שאיננו אוהד את ישראל, תחת דרכון זה הדבר הינו בר ביצוע.

אזרחות של פורטוגל לקידום פעילות עסקית

לא רק כדי לטייל בעולם מבקשים הרבה ישראלים להוציא אזרחות ודרכון מפורטוגל. אגב, את האזרחות הזאת ניתן לקבל לאחר הגשת בקשה, גם מבלי לטוס לפורטוגל. אם אושרה הבקשה, הדרכון יגיע לשגרירות פורטוגל שבישראל, מבלי שצריך להוכיח ידע בפורטוגזית או בספרדית.

דרכון מפורטוגל מאפשר עסקים עם נציגי מדינות מכל רחבי העולם, לרבות נציגים מחברות וממדינות שלא כל כך ששים לבצע עסקאות ישירות עם אנשי עסקים ישראלים. לא מדובר בהכרח בחברות אנטישמיות או אפילו אנטי ישראליות. די בכך שישנה אווירה סביבתית שכזאת, כדי להקשות על אנשי עסקים מהארץ. בזכות אזרחות זרה, אפשר לדלג בקלות מעל המשוכה הזאת.

עוד ראוי לציין כי בזכות הדרכון הזה ניתן לצאת לנסיעות עסקים, אפילו לקבל הלוואות בתנאים המגיעים לאזרחים מקומיים.יש קרנות לעסקים, קרנות למעסיקים, קרנות ליזמים מקומיים ואפשרות לקבל משכנתאות עסקיות.





נגישות