חגיגת אירוויזיון: איפה תאכלו מנות שף ב-20 שקל ואיך תשכרו אופניים חינם? - פואנטה

חגיגת אירוויזיון: איפה תאכלו מנות שף ב-20 שקל ואיך תשכרו אופניים חינם?

שבוע האירוויזיון מספיק שפע של אטרקציות, בילויים, הטבות, הנחות, מוצרים, אוכל ואלכוהול במחירים שווים, במיוחד משום שבמהלכו יתקיים גם הלילה הלבן בתל אביב. הנה כמה רעיונות טעימים ומדליקים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מסיבות עד השעות הקטנות של הלילה, ערב טריוויה אירוויזיון, מנות שף ב-20 שקל, ערוץ אירוויזיון, אופניים להשכרה חינם, חולצה של TOY או של דיווה… אין כמעט דרך לפספס את שבוע האירוויזיון, במיוחד אם אתם בתל אביב. שבוע האירוויזיון נפתח אתמול בטקס "השטיח הכתום", ויריית הפתיחה היא האות לחגיגת בילויים, אוכל, שתייה וקניות גם למי שאינו נמנה עם מעריצי האירוויזיון השרופים. במדינה שמאות אלפי מאזרחיה בילו רק לפני שבוע בממ"ד בין אזעקה לאזעקה, טוב שיש סיבה למסיבה…



השבוע הקרוב עמוס אירועים וחגיגות – החל מחצי הגמר הראשון שייערך מחר ועד פסטיבל האוכל EAT שמתקיים לאורך כל השבוע בתל אביב. הפסטיבל מתקיים לצד כפר האירוויזיון הממוקם בפארק צ'רלס קלור, וכולל שדרת בירות, שוק תל–אביבי ססגוני, בימת הופעות חיות, יריד אמנים ועוד. הכניסה לפארק האירוויזיון ולפסטיבל האוכל EAT חינם, אבל זה לא הכול.

בנוסף, נזכיר כי עדיין נותרו כרטיסים לאירוויזיון – וכפי שפורסם בפואנטה, הם נמכרים בהנחה של 1+1 +10% הנחה למחזיקי כרטיס דיגיתל.

הלילה הלבן שחוגגת תל אביב כבר כמה שנים טובות, הוקדם ויתקיים השנה גם הוא בשבוע האירוויזיון, בלילה שבין חמישי לשישי. הלילה הזה יציע שורה של בילויים והופעות חינם – החל מזקני צפת במתחם התחנה בתל אביב ועד שירה בציבור במשכן לאמנויות הבמה.

הנה כמה דרכים לפגוש את הפנינג האירוויזיון בימים הקרובים:

יורו קלאב בהאנגר 11

כל אירוויזיון צריך גם מועדון… ואפילו אם אין לכם כרטיסים לחצאי הגמר או לגמר, תוכלו לחגוג בחברת אמני האירוויזיון. היורוקלאב של אירוויזיון 2019 פועל בהאנגר 11 בנמל תל אביב, ומוגדר כמועדון הרשמי של חגיגות אירוויזיון 2019,  בחסות תאגיד השידור "כאן" ואיגוד השידור האירופי EBU. בכל ערב מתקיימות בו מסיבות אירוויזיון בהשתתפות אמני אירוויזיון ישראלים ובינלאומיים וחברי המשלחות מהמדינות השונות, מהשעה 21:30 עד לשעות הקטנות של הלילה.

מחירי המסיבות נעים בין כ-170 ל-200 שקל וניתנים לרכישה באתר https://www.eventer.co.il/euroclub. יש הנחות לחברי מועדון המעריצים הרשמי OGAE (כ-1,000 כרטיסים מוזלים ב-500 ש"ח).

ביורוקלאב תיערך גם מסיבת הסיום של שבוע האירוויזיון אחרי מופע הגמר ב-18 במאי – בהשתתפות האמנים המתחרים.

צ'ייסר ובירה בתל אביב בעשרה שקלים

בעשרות בתי עסק נבחרים בכל רחבי העיר מוצעת לתיירים הטבה שווה במיוחד – שליש בירה / כוס יין / צ'ייסר או מנה – בעלות של 10 ₪ בלבד. שווה לבדוק אם גם ישראלים יכולים ליהנות מכך. בכל מקרה, בעסקים המשתתפים בהטבה מופיע תג הזיהוי Tel Aviv for 10 Shekels. הרשימה המלאה של העסקים מופיעה כאן.

מנות שף ב-20 שקל בשרונה מרקט

שרונה מרקט

בימים רביעי-חמישי 15-16/5 (כולל הלילה הלבן שיתקיים ביום חמישי) תתקיים חגיגת אירוויזיון ב"שרונה מרקט" החל מהשעה 18:00. במסגרת taste of Sarona Market, ארוחת הטעימות הגדולה של ישראל, יוצעו למעלה מ-100 מנות טעימה ממיטב השפים והדוכנים במרקט בעלות סמלית של עד 20 שקל.

לצד הטעימות יוצעו גם דרינקים ישראליים – קוקטיילים, בירות וכוסות יין מוזלות בעלות של עד 20 ש"ח. בערב חמישי (לילה לבן) תופיע הדי-ג'יי, אלה גוטמן.

תערוכת בראשית: דנה אינטרנשיונל

תערוכה המוקדשת לדנה אינטרנשיונל, אשר חוללה מהפכה בתרבות הפופולרית המקומית והעולמית והפכה לאייקון תרבות פורץ דרך בארץ ובעולם. התערוכה מציבה זרקור על נקודות משמעותיות לאורך הקריירה של דנה אינטרנשיונל.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב החל מיום שישי 3.5 ועד ליום שבת 18.5 בביתן 24 נמל תל אביב. הכניסה לתערוכה ללא תשלום. קיימים סיורים מודרכים בעברית ובאנגלית בתיאום מראש לקבוצות ויחידים.

הנחה על השכרת אופניים של MOBIKE

אם ביום רגיל התנועה בתל אביב קשה והפקקים בלתי נסבלים – תארו לעצמכם מה זה לנוע בכבישי העיר בשבוע האירוויזיון. אחד הפתרונות הוא אופניים, כמובן. לרגל שבוע האירוויזיון, חברת האופניים השיתופיים מובייק (MOBIKE),  בשיתוף עיריית ת"א ואחוזת החוף, מתגברת את מספר זוגות האופניים, מקימה אזור ייעודי לאופניים בסמוך לגני התערוכה ונותנת עד 19 במאי 2 רכיבות חינם לכל מי שיבצע 10 רכיבות.

מובייק, מקבוצת CAR2GO, מציינת כמעט שנת פעילות בישראל ויש לה כ-100,000 מנויים רשומים. בחברה מעריכים כי  בשבוע של האירוויזיון יהיה ביקוש גבוה לשירותי תחבורה אלטרנטיביים בעיר ולכן גם מתגברים את אנשי השירות שיסייעו בכל הקשור לרישום ותפעול.

נזכיר כי בסוף השבוע עצמו יהיו הסעות חינם למופעי האירוויזיון. העירייה מעמידה כחמישים אוטובוסים במהלך שישי ושבת ה-17 וה-18 במאי בשני מסלולים מרכזיים, שינועו בין אקספו תל אביב לבין מסוף הכרמלית הסמוך לכפר האירווזיון בפארק צ'ארלס קלור; קו כחול הנע על קו החוף, וקו ירוק הנע על פני מרכז העיר.

מופע של שלוש זוכות האירוויזיון

בנמל תל אביב יתקיים במסגרת אירועי הלילה הלבן מופע ענק של שלוש זוכות האירוויזיון אן מארי דוד, Loreen וקרולה  –  לראשוה על במה אחת. את הערב ינחו הזמרת אורנה דץ ואלון אמיר (מחבר הספר "שלוש דקות של נצח").

במהלך המופע תוענק תעודת הוקרה לנורית הירש, כלת פרס ישראל, שהלחינה את השיר הראשון שייצג את ישראל באירוויזיון "אי שם" (בביצוע אילנית) וגם את השיר הראשון שזכה באירוויזיון (אבניבי) בביצוע יזהר כהן.

בהמשך הערב על עמדת ה -DJ תהיה מיכל אמדורסקי שתרקיד את הנוכחים עד השעות הקטנות של הלילה.

עם סיום המופע יוקרן חצי הגמר על מסך ענק להנאת באי הנמל. לאחר סיום השידור – לקראת חצות – מסיבת ריקודים לקהל עם להיטי אירוויזיון ענקיים.

הכניסה חינם.

מתחם VIP לתושבי העיר מחזיקי דיגיתל

בתוך כפר האירוויזיון מקצה עיריית תל אביב מתחם VIP לבעלי כרטיס ההטבות התל-אביבי דיגיתל. באי המתחם – הכולל פינות צ'יל אאוט מעוצבות ועמדות צילום אינטראקטיביות – זכאים לגלידה במתנה, בירה בהנחה ושובר הנחה של 10 ₪ לדוכני המזון של תל אביב EAT.

המתחם של דיגיתל נמצא בחלק הצפוני, ליד הבמה המרכזית. חובה להירשם מראש.

טריוויה אירוויזיון במוזיאון נחום גוטמן

ערב טריוויה
ערב טריוויה אירוויזיון במוזיאון נחום גוטמן. צילום: עידו אשכנזי

גם אם אתם לא אלופי אירוויזיון – הנה בילוי מדליק: טריוויה אירוויזיון. בלילה הלבן, 16.5.2019, יתקיים במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, אשר ממוקם בנווה צדק בתל אביב, ערב טריוויה בשיתוף עם המיזם הצעיר We Quiz, אשר הפך לפופולרי מאוד בזמן האחרון. מדובר בערב טריוויה תחרותי ונושא פרסים, שבוחן את המשתתפים בידע כללי ובנושא האירוויזיון – אבל המארגנים מבטיחים שלא חייבים להיות מומחים בתחום. המשתתפים מוזמנים להגיע בקבוצות של ארבעה או להצטרף ולהכיר אנשים חדשים, לשים את הטלפונים בצד ולהפגין את הידע הרחב שלהם בתחרות חסרת רחמים, מהנה ומשלהבת יצרים.

התכנסות בשעה 19:45
משך האירוע: כשעתיים
עלות כרטיס: 60 ₪ (הכניסה למוזיאון עצמו חינם). הרשמה דרך אתר המוזיאון, מספר המקומות מוגבל.

yes וסטינג TV פתחו ערוץ אירוויזיון

מנויי yes וסטינג TV לא חייבים להגיע לתל אביב כדי להיכנס לאווירה, מאחר שנפתח ערוץ חינמי אשר ישדר מגוון תכנים ייעודיים לקראת התחרות, ביניהם תחרויות האירוויזיון שהתקיימו בישראל, לצד סרטים שהפכו לקלאיסקות מוסיקליות, כמו לה לה לנד, שיר אשיר בגשם, פרסיליה מלכת המדבר, תהילה, צלילי המוסיקה, פוטלוס, גבירתי הנאווה ועוד.

בין השידורים בערוץ האירוויזיון: תחרות אירוויזיון 2018 שבה זכתה נטע ברזילי עם השיר TOY; אירוויזיון 1979 בהנחיית ירדנה ארזי ודניאל פאר, שהיה הראשון שהתקיים מחוץ לאדמת אירופה ואחת מהפקותיה הראשונות של הטלוויזיה הישראלית שצולמו ושודרו בצבע; אירוויזיון 1999 אשר לראשונה בהיסטוריה זכה לשלושה מנחים: יגאל רביד, סיגל שחמון ודפנה דקל; "ערב טוב אירופה" – הסרט התיעודי המתעד את ההכנות לקראת תחרות אירוויזיון 1999.

נכנסים לאווירה עם פריטי TOY ודיווה

אווירה של הפנינג באה לידי ביטוי בדרך כלל גם במרצ'נדייז הנלווה. אחת הרשתות שמיהרה להרים את הכפפה היא גולף קידס שמציעה חולצות עם כיתוב הולם, כמו חולצה של TOY וחולצה של DIVA. המהדרין יכולים גם לסרק את הבנות בתסרוקת נטע ברזילי כדי להשלים את התמונה…

קולקציית אירוויזיון בגולף קידס. צילום: בר שרייר
קולקציית אירוויזיון בגולף קידס. צילום: אודי דגן

בכלל, נראה שבקבוצת גולף לוקחים את האירוויזיון ברצינות רבה, והשיקו קולקציית קפסולה כמחווה לאירוויזיון 2019, הכוללת גם חולצות T לגבר ולאישה, ציפיות, ספלים וכוסות.

את הכיתובים על הפריטים יצר הקליגרף גיא טמם בפונט ייחודי ובלעדי לקולקציה.

חולצת אירוויזיון ברשת גולף. צילום: אודי דגן

הם משלבים אותיות בעברית ואותיות לועזיות – שיוצרות את שמות השירים שזכו לאורך השנים. Abanibi 1978, Halleluia 1979, Diva 1998, Toy 2018, מאדם אנד מסייה ודוז פואה..

מחירים: 80 שקל לחולצה; 20 שקל לספל מאג; 15 שקל לכוס זכוכית דיווה או דוז פואה.





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות