תרומת תרופות: שיתוף פעולה בין חברים לרפואה לסופר-פארם יאפשר לתרום לחולים - פואנטה

ארגון חברים לרפואה מתרחב: כעת תרומת תרופות אפשרית בכל סניפי סופר-פארם

אל תזרקו את התרופות הלא נחוצות לפח. תרומת תרופות יכולה להציל חיים, פשוטו כמשמעו, וכעת לאחר השת"פ בין סופר-פארם לארגון חברים לרפואה – זה גם ממש פשוט

מיכל תרומת תרופות של "חברים לרפואה" בסניף סופר-פארם
מיכל תרומת תרופות של "חברים לרפואה" בסניף סופר-פארם
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם זקוקים לתרופות מצד אחד, ואם יש לכם תרופות לתרום מצד שני, הנה שיתוף פעולה מעניין: תרומת תרופות לארגון "חברים לרפואה" באמצעות סופר-פארם. "חברים לרפואה", כפי שפורסם בפואנטה, הוא ארגון צדקה המנגיש תרופות לנזקקים, כאשר מדובר לעתים קרובות בתרופות יקרות מאוד, מצילות חיים, שאינן כלולות בסל הבריאות. התרופות מועברות לקשישים ולחולים חינם אין כסף.

שווי התרופות שנזרק לפח בישראל מדי שנה עומד על 250 מיליון שקל, והלב מתכווץ כשחושבים על כך שתרומת תרופות אלה הייתה יכולה להציל חיים או להקל מאוד על חולים. ארגון "חברים לרפואה" שם לו למטרה לחבר בין החולים הזקוקים לתרופות לבין התרופות שנזרקות לפח. כיום, העמותה מסייעת בחודש לכ-5000 חולים כרוניים ולמאות חולים שהתרופות שלהם אינן נמצאות בסל ויקרות מאוד. התרופות נארזות בקירור ונשלחות לחולים ברכב עם בקרת טמפרטורה, כאשר על כל המפעל הזה מנצחים מאות מתנדבים, ביניהם רופאים ועובדים סוציאליים.

עם זאת, כל הלוגיסטיקה הזאת רלבנטית רק כאשר יש תרופות לתרום – ועדיין הפוטנציאל להצלת תרופות גדול מהמימוש. אנשים רבים שהצטברו אצלם תרופות לא נחוצות, אינם מודעים לאפשרות שלהם לתרום אותן. אחרים אינם יודעים איך לעשות זאת, או שאינם יכולים פיזית להגיע עם התרופות לנקודה מסוימת ולמסור אותן.

כעת, במסגרת שיתוף הפעולה בין חברים לרפואה לבין סופר-פארם, יוצבו מיכלים לאיסוף תרופות בכלל סניפי רשת סופר-פארם בפריסה ארצית (243 סניפים), מה שיקל מאוד על התורמים ויאפשר מסירת תרופות בצורה נוחה.

"שיתוף הפעולה עם סופר- פארם מהווה ציון דרך בהנגשת התרופות לנזקקים. כל ישראלי מכיר את סניפי הרשת, כך שהדבר יקל עליו את ההגעה והתרומה. אני משוכנע שבזכות שיתוף הפעולה נוכל לסייע לעוד אלפי חולים שאין ידם משגת לתרופות", אומר על כך ברוך ליברמן, מנכ"ל "חברים לרפואה".

לארגון "חברים לרפואה", כאמור, מערך חלוקה ארצי הכולל מאות מתנדבים ומרכזי מיון וחלוקה, אשר באמצעותם ייתרמו התרופות הנאספות ויחולקו לאלפי חולים שידם אינה משגת. לפני המסירה מתנהל תהליך קפדני של מיון ובקרה, כך שתרופות אשר פג תוקפן או שאינן ניתנות לשימוש מועברות להשמדה ירוקה. רק תרופות כשירות יישלחו לחולים.



גם אתם יכולים לקחת חלק בתרומת תרופות לחברים לרפואה

זה מאוד פשוט. התרופות שלא סיימתם יכולות להציל מישהו אחר. לכן, במידה ונשארו בידכם תרופות שכבר אין בהן צורך, גשו לסניף סופר-פארם והכניסו את התרופה לתוך המיכל הייעודי המוצב בסניף. אין צורך לגשת לבית המרקחת.
מדובר במאמץ מינימלי שיכול לחולל שינוי ענק. כך למשל, עוד לפני שיתוף הפעולה עם סופר-פארם, בשנה החולפת, נמסרו לחולים בישראל תרופות בשווי של 49 מיליון שקל חינם. ב"חברים לרפואה" מספרים כי 63,000 מרשמים של תרופות נופקו חינם, נארזו בתוך קופסה ונמסרו ישירות לחולה הזקוק להם, וכי 4000 חבילות נשלחו כל חודש ישירות עם שליח עד לבית החולה.

אפשר רק לדמיין בכמה אפשר להגדיל את כמות התרומות, כאשר תהליך התרומה פשוט ונגיש. "אנו קוראים לציבור להחזיר את התרופות שאין בהן צורך בסניף הסופר פארם הקרוב לביתם ומבלי צורך לגשת לבית המרקחת", מחדד יוסי אמיר, סמנכ"ל תפעול ומשאבי אנוש ברשת סופר-פארם.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות