דווקא עכשיו: למה כדאי לכם ללמוד מנהל עסקים? - פואנטה

דווקא עכשיו: למה כדאי לכם ללמוד מנהל עסקים?

האפשרות ללמוד לתואר ראשון שהוא גם תאורטי וגם מעשי, קורצת לסטודנטים בגילאים שונים. בנוסף, רק במנהל עסקים ניתן להשיג גמישות בשוק העבודה המודרני

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מנהל עסקים הוא תחום לימודים שמצליח לשמור על המעמד שלו גם על רקע שורה ארוכה של שינויים באקדמיה, בשוק התעסוקה ובשוק ההון. למעשה, נדמה שדווקא היום כדאי ללכת ללמוד תואר במנהל עסקים ולקבל כלים פרקטיים שמבוססים על ידע תאורטי. בנוסף, זהו אחד התארים היחידים שמסוגלים לפתוח אפשרויות תעסוקה במגוון תחומים – החל משיווק וייעוץ ארגוני ועד למקצועות הכלכלה והפיננסים.

בשביל להבין למה כדאי לכם ללמוד מנהל עסקים צריך לחזור אחורה למאפייני התואר. בראש ובראשונה, תואר ראשון במנהל עסקים משלב מלכתחילה בין תחומי הידע וההכשרה. במסגרת התואר לומדים על עקרונות בסיסיים של שוק ההון והכלכלה המודרנית, אך שואבים השראה מתאוריות קלאסיות. ההשראה מתאוריות קלאסיות מעניקה נופך אקדמי להתנסות המעשית והיא מאפשרת לבוגרי התואר לצאת לשוק התעסוקה עם יתרון על פני דורשי עבודה אחרים.

אילו כלים מקבלים בתואר במנהל עסקים?

מבחינת רוב הסטודנטים, הסיבה העיקרית ללמוד תואר במנהל עסקים היא ארגז הכלים הפרקטי שאותו הם מקבלים כבר בתואר הראשון. התואר נותן כלים של מנהיגות, חדשנות ויזמות ובעזרתו אפשר לדעת כיצד לנהל צוותים קטנים וגדולים. תוך כדי התואר מתבצעת עבודה בקבוצות ונערכים מפגשים עם אנשים שמילאו תפקידי מפתח במשק המקומי והעולמי. בהמשך, התואר בוחן את היכולת של הסטודנטים ליישם כל אחד מהכלים ויש דגש רב על ביקורת בונה.



ההזדמנות לקבל כלים וידע תחת קורת גג אחת קורצת לצעירים שרוצים לשמור לעצמם את כל האפשרויות פתוחות. בעידן שבו החלפת עבודה כל 5-6 שנים היא כבר לא מילה גסה אלא עובדה בשטח, אין כמו תואר במנהל עסקים על מנת להישאר רלוונטיים.

במילים אחרות, זהו תואר שמתכתב עם הצרכים של עובדים, מעסיקים וחברות ולכן הוא זוכה להצלחה כבר בשלבי ההכשרה הראשונים של האקדמיה.

לא לשכוח את ההתמחות

עד כה נגענו בהיבטים הפרקטיים והתאורטיים של לימודי תואר ראשון במנהל עסקים, אך כאן המקום להזכיר את אפשרויות ההתמחות. מי שלומד תואר ראשון מן הסוג הזה יכול לבחור במה להתמחות ולהעשיר עוד יותר את הידע שלו.

אפשרויות ההתמחות כוללות למשל מנהל עסקים ומימון, מנהל עסקים ותקשורת, מנהל עסקים ומשאבי אנוש, מנהל עסקים ושיווק ופרסום וכן הלאה.

ההתמחות מקדמת את בוגרי התואר עוד צעד בדרך לקריירה מתגמלת והיא עומדת לרשותם גם בעתיד. אם למשל בוגרי התואר הראשון יוצאים לשוק העבודה אך מגלים שההתמחות לא עולה בקנה אחד עם תחומי העניין שלהם, הם יכולים להשתמש בתחומי ידע אחרים שצברו.

בהשוואה לתארים אחרים, אין ספק ש זהו ערך מוסף של תואר במנהל עסקים.


 

תגובות: 0

נגישות